מי יהיו המצטיינים של השנה?

תחרות 2017 IT Awards מציינת 15 שנים לפעילותה, ומטרתה העיקרית היא עידוד המצוינות של ארגוני ה-IT המשולבים בכל מגזרי המשק ● זהו יום חשוב למאות עובדים שלרוב נמצאים מאחורי הקלעים, ולא תמיד זוכים להערכה ולתודה ● כעת תורם

2017 IT Awards

בימים אלו אנו מכריזים על פתיחת ההרשמה לתחרות  מצטייני המחשוב 2017 IT Awards. התחרות השנה מציינת 15 שנים לפעילותה, ומטרתה העיקרית היא עידוד המצוינות של ארגוני ה-IT המשולבים בכל מגזרי המשק, בסקטור הפרטי, הציבורי והביטחוני. השתתפות בתחרות מסמלת את העלאת ערך המצוינות כאחד האתגרים שעומדים בפני כל מנמ"ר, הן פנימה כלפי ה-IT שהוא מנהל, והן בשקיפות כלפי הארגון אותו הוא משרת.

15 שנות פעילות רצופה, הפכו את התחרות לאחד האירועים המרכזיים של הענף. אבל מעבר לזה היא משמשת כגורם מאיץ בתוך הארגונים, ומכוונת יחידות וגופים שונים להצטיין על מנת להשתתף בתחרות. בימים אלו כבר נערכים בארגונים הגדולים והבינוניים דיונים ראשונים לגבי ההשתתפות בתחרות והגשת הפרויקטים השונים, עם מירב הסיכויים לזכות בתעודת הערכה ופרסים.

למי שעדיין לא מכיר, התחרות מתנהלת בשלושה שלבים עיקריים: שלב ראשון – שלב רישום ואיסוף הפרויקטים, שהחל בימים אלו באמצעות מודעות שהתפרסמו במדיות השונות. המועד האחרון הוא 1 בספטמבר 2017. לאחר מועד זה מתכנסת ועדת השיפוט של התחרות המונה כמה עשרות שופטים מקצועיים מכל גווני הקשת של הענף; מנמ"רים מכהנים ומנמ"רים לשעבר, יועצים, מומחים לתחומים מסוימים ועוד. המספר הרב של השופטים והגיוון מבטיח שיפוט מקצועי, נייטרלי, ללא משוא פנים.

השלב השני הוא שיפוט באמצעות ה-Web לכל הפרויקטים שהוגשו לתחרות, על פי הקטגוריות שעודכנו השנה על ידי ועדת היגוי מקרב השופטים.

הקטגוריות מעודכנות בהתאם להתפתחויות בשוק והן נותנות מענה לאתגרים השונים שבפניהם עומדים כיום הארגונים. בסך הכל נבחרו 11 קטגוריות: דיגיטל וחדשנות, יצירת והשגת בידול תחרותי, שיפור תהליכים עסקיים, מינוף טכנולוגיות, מערכות ליבה, תשתיות טכנולוגיות, אנליטיקה, BI , גימור, שו"ב, ענן, יישומים עסקיים, ושתי קטגוריות חדשות: לימוד מכונה, AI  ורובוטיקה.

ההצטיינות היא בפיתוח פתרון ייחודי

השופטים בוחנים את הפרויקטים כפי שהם מוצגים במצגות שמגישים הארגונים. הם מחפשים את ה-WOW, את הערך המוסף, המיוחד, שהעניק הארגון לאותו פרויקט, וגם לא פחות חשוב – את התועלת המשמעותית של פרויקט לליבת העשייה של הארגון: תרומה לרווח, שיפור השירות, יתרון תחרותי ועוד.

אין זה סוד שככל שעוברות השנים קורים שני דברים במקביל: מצד אחד מספר הפרויקטים המוגש כל שנה הולך וגדל, ובשנה שעברה הוא כמעט נשק ל-300. מצד שני, הסינון מצד השופטים מעלה רף גבוה יותר.

אין זה מספיק להציג פרויקט שעלה לאוויר בזמן והוא פועל. זה דבר שמצופה מכל מנמ"ר בכל ארגון. ההצטיינות היא בפיתוח פתרון ייחודי – לקחת פלטפורמה מסוימת ולהוציא ממנה תוצרים שלא קיימים בדרך כלל. זהו הערך המוסף האנושי שיש ל-IT והוא זה שמוביל את הארגונים הגדולים.

לא פעם אנו נשאלים לגבי מספר הפרויקטים שכל ארגון יכול להגיש. התשובה היא שבכל קטגוריה ניתן להגיש לא יותר מפרויקט-שניים. המנמ"רים וצוותיהם מתבקשים לערוך את הסינון הפנימי אצלם בטרם הם מגישים.

לאחר שהשופטים עוברים על כל המצגות – מלאכה לא פשוטה בכלל – אנו עורכים יום ראיונות עם נציגי הארגונים שהפרויקטים שלהם עלו לשלב הגמר, על פי ניקוד שקוף וברור של כל השופטים. הנציגים מוזמנים להופיע בפני צוותי שופטים ולשכנע אותם "למה אנחנו".

טקס הסיום שנערך בדרך כלל בסוף או בתחילת השנה, נחשב כבר מזמן לטקס "האוסקר" של הענף. הוא מפגיש על במה אחת את נציגי הארגונים שעברו את שני השלבים ומקבלים את אות ההצטיינות עם החברות הספקיות שבעזרתן נערכים הפרויקטים. החברות האלו, אגב, אינן מעורבות בתחרות בשום צורה והן יכולות רק להמליץ על לקוחות אבל לא להשתתף באופן פיזי.

להיות עירני, יצירתי וחדור מוטיבבציה של חדשנות

הענקת התעודות לזוכים, היא יום חשוב למאות עובדים בארגוני ה-IT שבדרך כלל נמצאים מאחורי הקלעים, ולא תמיד זוכים להערכה ולתודה הן מצד הארגונים שלהם והן מצד הסובבים אותם. השתתפות בני משפחה בטקס מסמלת יותר מכל את הערך המוסף של התחרות. יום בשנה שגם בני הזוג, הילדים והמשפחה מבינים סוף סוף מה עושים ההורים, שמבלים לעיתים עד השעות המאוחרות של הערב בעבודה.

15 שנות תחרות הפכו את הערך הצטיינות לכלי עבודה הכרחי בעבודת הארגונים. אנו מצויים בתקופה מאתגרת ביותר של מעבר מרובד אחד של סביבת מחשוב, מבוססת שרתים ורכיבים מסורתיים שכולם מכירים, לעולם דיגיטלי, וירטואלי, מחובר יותר מתמיד לרשתות החברתיות, למובייל ולכל מה שמסמל העידן החדש.

זהו עידן שבו המושג אבטחה מתורגם מייד לסייבר, והגנה מפני סייבר היא הדבר היחיד שמטריד ביום את הארגונים. כבר לא מדובר בתסריט של איומים, לא בהערכות אלא במשהו שקורה כל רגע, באיום שכדי להיערך אליו אתה חייב להיות עירני, יצירתי וחדור מוטיבבציה של חדשנות.

אז מי יהיו אלופי האלופים של 2017? איזה פרויקט יזכה לניקוד הגבוה ביותר? איזה מיזם ירגש את כולנו ויגרום אפילו להזלת דמעה? התשובות לשאלות אלו מצויות בידי כל אחד מהקוראים. זה הזמן להתארגן ולשלוח את הפרויקט לתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים