פעולת מחאה אזרחית הורידה את Pepper לדירוג 1.7 בחנות של גוגל

עו"ד ברק כהן מקים "באים לבנקאים" קרא לציבור להוריד במכוון את דירוג היישום ● כ-1,000 גולשים התגייסו בתוך זמן קצר למשימה והביאו את Pepper להתברג כאחת האפליקציות הגרועות ביותר בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל ● גוגל התערבה והסירה את מרבית הדירוגים השליליים

באים לבנקים. צילום. מתוך דף הפייסבוק של עו"ד ברק כהן

אפליקציית המובייל החדשה Pepper – שאותה הקים בנק לאומי ושהושקה בסוף יוני – רק החלה את דרכה וכבר נתקלה במחאה ציבורית משמעותית, שהקפיצה את גוגל (Google) שהתערבה, לאחר שכאלף מוחים הצליחו להוריד את הדירוג של היישום החדש עד לרמה של 1.7 בחנות של הענקית. לצד גוגל נאבקו בתופעה גם משרד ניהול משברים, שהפעיל בנק לאומי במהלך סוף השבוע בתגובה לאקט המחאה. יחד הצליחו שני הגופים הממוסדים והעצמתיים למחוק כ-700 מהדירוגים השליליים.

Pepper היא למעשה בנק ללא סניפים וללא אתר, שמציע ללקוחותיו לנהל חשבון עו"ש כמעט ללא עמלות. כבר לאחר השקת היישום החלו להישמע דברי ביקורת אודות היכולת של היישום להשתמש בדטה האישי של מי שמתקין אותו, ובגין הסתתרותו של בנק לאומי מאחורי הסלוגן "אל תקראו לו בנק", המטעה את הציבור.

אבל התרעומת כנגד היישום והבנק עלתה מדרגה בסוף השבוע.

פעילות מחאה יזומה – פגיעה בדירוג היישום

בצהרי שישי האחרון פרסם הפעיל החברתי עו"ד ברק כהן פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו כתב תחת הכותרת "יחד מפרקים את pepper בדקה וחצי" את הדברים הבאים: "השבוע עלה בנק לאומי בקמפיין מטעה ושקרי; מטרתו לשאוב צעירים להורדת בנק-אפליקציה בשם pepper; וזאת בדיוק השעה להעביר מסר ישיר לבנקאים. מסר שיגבה מבנק לאומי מחיר כבד; כלכלי אך במיוחד תדמיתי. בתוך פחות מדקה ניתן להפוך את אפליקציית pepper למוצר הכי מגונה בגוגל". לאחר מכן פירט כהן כיצד ניתן להוריד את האפליקציה מחנויות היישומים, לדרג אותה בכוכב אחד, להוסיף תגובה הולמת, ולהסיר את האפליקציה מבלי לעשות בה כל שימוש.

עו"ד כהן כתב לכל מי שקרא את הפוסט וביצע את ההדרכה שלו: "מאברוכ, קרעת את בנק לאומי" והוסיף וציין כי "עובדים ב-פפר מסרו שהם בהיסטריה מהורדת דירוג האפליקציה בגוגל. ראו את מגמת הימים האחרונים ומנהלים הכי בכירים התחילו לדרג. הם בהיסטריה מפעולה כזאת".

מוקדם יותר החודש הסביר כהן בפוסט אחר כי השירות והקמפיין של היישום בנויים "בשפה שמכוונת לקטינים". "היכנס ליוטיוב ותקיש 'שירי ילדים'. תשמע קצת 'רוץ בן סוסי' או 'הסבתא של אפרים'; ותקפוץ לך פרסומת של Pepper. זה מופיע בשירי ילדים מכיוון שה-targeting (המיקוד) של הקמפיין הם קטינים", כתב.

הפעילות הזו היא חלק מפועלה הנרחב של קבוצת "באים לבנקאים" שהוקמה על ידי כהן יחד עם הפעיל ערן ורד בסוף שנת 2014, ושעניינה מחאה נגד ראשי הבנקים הגדולים בישראל. עו"ד כהן ציין בפוסט שלו כי "היכולת לקחת על עצמי לפעול נגד בנק לאומי באפקטיביות נגזרת מהעובדה שיותר מ-300 תומכות ותומכים מקנים לי את השקט הנפשי לפעול", אלא שלקריאתו של כהן נענו קצת יותר אנשים ושזו ייצרה אדוות ואף גלים בביצה, שהגיעו עד לגוגל עצמה ואולי יותר מכך.

בצהריי יום א' העלה עו"ד כהן פרסום נוסף ובו כתב: "בלומברג (Bloomberg), הגוף שמעביר ידיעות בעלות ערך כלכלי לכל המשקיעים בעולם, העביר דיווח בכל השפות, למאות אלפים על הפעולה שעשינו. אולי תהיה לכך השפעה על ערך המניה, נראה. בכל מקרה, לעשות פעולה יחד, שתשתקף בתוך יומיים בשוק ההון כמידע שצריך לקחת בחשבון בקשר ללאומי ו-Pepper? פשוט מדהים".

יצוין כי לגוגל חשבון פתוח עם "באים לבנקאים" לאחר שבאוקטובר 2015 תבע בעל הדומיין של הקבוצה, ורד, את ענקית החיפוש בטענה שלא הייתה צריכה להסיר את האתר שלו. באותם ימים אמר ורד כי "גוגל נהגה בלי שיקול דעת, כמו האח הגדול".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שם*

    מושחתים נמאסתם! לכו לשכונות העוני, תראו את ניצולת השואה מחפשת אוכל, ולכו לספר לילדה שלכם מאיפה האנדרנלין שלנו להרוס אתכם בנק מחורבן!

אירועים קרובים