לקראת עליית Smart: ערוץ 10 נגד טריפל סי – ולהפך

הערוץ הודיע לחברה שלא תוכל להעביר את שידוריו במיזם הטלוויזיה האינטרנטית Smart, שמושק הערב (ה') ● בטריפל סי לא נשארו חייבים ופונים לרשויות

רמי נחום, המנכ"ל והבעלים של טריפל סי. צילום: קובי קנטור ז"ל

מיזם הטלוויזיה מבוססת האינטרנט Smart אמור לעלות הערב (ה') לאוויר, אולם הבוקר, כמה שעות לפני כן, הודיע ערוץ 10 למנהלי טריפל סי, שמשיקה את המיזם יחד עם וונטייז, כי הערוץ לא יוכל להיות מועבר במסגרתו. זאת, מאחר שהצדדים לא הגיעו להסכם המסדיר את הנושא. בתגובה הודיעה טריפל סי לערוץ כי היא דוחה את דרישותיו ותעביר את הנושא להכרעת מועצת הכבלים והלוויין ורשות ההגבלים העסקיים, באמצעות עו"ד תמיר אפורי ממשרד עורכי הדין שבלת.

עם השקת המיזם בשבוע שעבר מסרו טריפל סי ו-ונטייז כי הוא יכלול את ערוצי עידן פלוס, בתוספת רשתות בינלאומיות וערוצים בערבית וברוסית, חבילת VOD עם 4,000 שעות תוכן וספריית סרטים – במחיר של 50 שקלים לחודש.

במכתב ששלחו היום לערוץ 10 ציינו עורכי דינה של טריפל סי שהצעת החוק הממשלתית יצאה לדרך עם סעיף שקבע שהערוצים הפתוחים, וערוץ 10 ביניהם, יועברו ללא תשלום כלשהו. לדבריהם, מטרת הצעת החוק הייתה לאפשר כניסת פלטפורמות חדשות לשוק, כך שיוכלו ליצור תחרות, ובמסגרת זו, ערוצים המבוססים על פרסומות כלל לא אמורים לקבל תשלום על הפצה של שידוריהם בישראל. הם ציינו שהמחוקק מנמק זאת בכך שחשיפת שידורי הערוץ באמצעים חדשים, דוגמת Smart, תתבטא בהכנסות הערוץ מפרסומות.

עוד מציינים עורכי הדין שבמהלך הדיונים, הממשלה הסכימה לתקופת מעבר של חמש שנים בלבד, שבהן ערוץ 10 יוכל לגבות תשלום מפלטפורמות שיעבירו את השידורים, בתנאי שיעניקו את "התנאים הטובים ביותר" לכל פלטפורמה חדשה שתבקש זאת. זאת, מתוך כוונה ברורה ומוצהרת לאפשר את הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה. עוד נאמר כי חוק ההסדרים, לרבות הוראת המעבר, לא נועדו לתת בידי ערוץ 10 כלים אנטי תחרותיים לדרוש תנאי כניסה בלתי סבירים ממתחרים חדשים.

רמי נחום, מייסד ומנכ"ל טריפל סי, אמר כי "מדובר בהפרת חוק ובהתנהלות שכל תכליתה נועדה לפגוע בתחרות בשוק הטלוויזיה ולהצר את יכולתם של שחקנים חדשים להיכנס לפעילות בתחום זה". לדבריו, "לאחר חודשים של משא ומתן, נעביר את המחלוקת להכרעת מועצת הכבלים והלוויין ורשות ההגבלים העסקיים".

מערוץ 10 נמסר כי הוא פועל לפי הוראות החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים