"כיום זו עובדה ידועה – המודל הבטוח ביותר לפיתוח הוא המודל הפתוח"

לקראת הוועידה השנתית של רד-האט, אומר דן טולדנו, מנהל אזור ישראל, קפריסין ויוון בחברה, כי "אימוץ גישות הפתיחות, השיתוף והקהילתיות בפיתוח מוביל להאצה של חדשנות בכל תחום"

24/04/2017 10:17
דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט בישראל, קפריסין ויוון. צילום: יח"צ

"קוד פתוח זוכה לאימוץ הולך וגובר גם בסביבות קריטיות, ככל שהארגונים נחשפים לחדשנות ולזריזות שמאפשרות טכנולוגיות אלו באמצעות כוח השיתוף שמציעה קהילת הקוד הפתוח העולמית", כך אומר דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט (Red Hat) בישראל, קפריסין ויוון, לקראת פתיחת הוועידה השנתית של רד האט העולמית שתתקיים ב-2 למאי, בבוסטון.

לדבריו, הטכנולוגיה הפתוחה זוכה אף לאימוץ גובר ככל שהחסרונות שייוחסו לה אינן זוכות לאימות במציאות. "דובר בעבר על בעיות אבטחה בקוד פתוח, אבל כיום עובדה ידועה היא שהמודל הבטוח ביותר לפיתוח הוא המודל הפתוח, כיוון שחלים בו תהליכי בדיקה מרובים ובלתי תלויים שאינם קיימים במודלים אחרים".

"במקרים המועטים שאכן זוהתה בעיית אבטחה כלשהי ואף בעיות אחרות, הן תוקנו במהירות רבה על ידי קהיליית הקוד הפתוח".

אין סיבה לשלם יקר יותר על מוצר קנייני

טולדנו מסביר כי "נושא נוסף שגרם בעבר להיסוס באימוץ טכנולוגיות קוד פתוח, היה החשש שהתמיכה בטכנולוגיות לא תהיה רציפה ומתמשכת, אולם מבחן השנים הרבות שחלפו מאז נכנס הקוד הפתוח לסביבות קריטיות בארגונים מוכיח כי מדובר בחשש שווא, הן במודל הקוד הפתוח הטהור – והן במודל של רד-האט שמחויבת ללקוחותיה לתוחלת חיים של שבע עד עשר שנים של מוצריה".

"כך או כך, קהילת הקוד הפתוח ממשיכה לתמוך לאורך שנים רבות בטכנולוגיות המובילות בעולם הקוד הפתוח, והפסקתה של התמיכה אינה תלויה בהחלטה כלכלית של חברה מסחרית כזו או אחרת. הולך ונהיה ברור יותר לארגונים כי אין סיבה לשלם יקר יותר על מוצר קנייני, כשבמודל הפתוח מוצעים פתרונות מקבילים חדשניים, יציבים, וזולים יותר".

לדברי טולדנו, הוועידה השנתית של רד-האט היא אירוע טכולוגיית קוד פתוח בו מוצגים החידושים האחרונים במגמות הטכנולוגיות המרכזיות כמו מחשוב ענן, פלטפורמות וירטואליות, תווכה, אחסון וניהול מערכות. "מעבר לטכנולוגיות ומוצרים, הוועידה תעסוק ברעיון המהותי שפתיחות, שיתוף וקהילתיות מובילים להאצה של חדשנות".

למנף את סל הפתרונות

"הלקוחות מצפים מאיתנו למנף את סל הפתרונות שאנו מציעים החל מהתשתיות וכלה בפיתוח כדי שנוכל לספק להם מענה לבעיות העסקיות המורכבות עימם הם נדרשים להתמודד בשגרת הפעילות העסקית שלהם מול הלקוחות. הפלטפורמה ההוליסטית שאנו מציעים יוצרת את החיבור הנדרש שבין יישומים, מקורות מידע פנימיים וחיצוניים ותשתיות שונות".

מסורת הוועידה השנתית של רד-האט החלה בשנת 2005 בניו אורלינס ומאז היא מתארחת במקומות שונים ברחבי ארצות הברית. השנה תתקיים הוועידה בבוסטון למשך ארבעה ימים.

"ב-Red Hat Summit 2017 צפויים להשתתף כ-5,000 שותפים ולקוחות החברה שייקחו חלק בכ-200 סשנים, שיעסקו בטכנולוגיות החברה ושותפיה", אמר טולדנו.

"אנשי רד-האט יציגו בפני משתתפי הוועידה תהליכים מיטביים ויאפשרו המחשה והתנסות של הטכנולוגיות במעבדות הדגמה. לדבריו, הוועידה אף כוללת אירוע שממוקד בצרכי המפתחים, ובחידושים שבסביבת הקוד הפתוח".

"בין ההרצאות המרכזיות שיתקיימו במליאות הכנס יהיו אלה של ג'ים ווייטהארסט, מנכ"ל החברה; פול קורמייר, סגן נשיא בכיר ונשיא לטכנולוגיות ומוצרים; קית' באבו, מנהל מוצר ראשי; וג'יימס פאלקנר, אוונגליסט בכיר בתחום ה-App Dev.

ביום ה', ה-18 במאי, ייערך כנס רד-האט פיצה וטכנולוגיה בסינמה סיטי בגלילות. להרשמה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים