מי באמת קבע כי המוצרים של גוגל הם "מגניבים"?

הענקית פרסמה סקר אינטרנטי קצרצר, תחת השם It’s Lit: A guide to what teens think is cool ● במסגרת המחקר, התבקשו 1,200 בני נוער לדרג 122 מותגים בהתאם להיותם "מגניבים"

מה באמת מגניב? אילוסטרציה: Ylivdesign/BigStock

המתבגרים של היום חושבים שגוגל (Google) ומוצריה של ענקית הטכנולוגיה הם "מגניבים". עד כאן נשמע סטנדרטי, אך משעשע לגלות כי מאחורי הקביעה הזו מסתתר לו מחקר במימון גוגל עצמה.

גוגל פרסמה "מגזין" אינטרנטי קצרצר, תחת השם “It’s Lit: A guide to what teens think is cool”, ובו מוסבר מה "קול" בעיני הצעירים: באילו רשתות חברתיות הם מבלים, מיהם המפורסמים אליהם הם נושאים את עיניהם, איזו מוזיקה הם שומעים וכו'.

המחקר מתמקד בבני הנוער בארצות הברית: בני 13-17 הנמנים עם דור ה-Z (ילידי אמצע שנות ה-90 עד תחילת שנות ה-2000), המהווים כרבע מהאוכלוסיה (כ-60 מיליון). לפי הדו"ח, כוח הקנייה שלהם הוא 44 מיליארד דולר בשנה.

תחת הכותרת "דור ה-Z מאמין ומסתמך על מותגים לעיצוב עולמם", דורגו חברות ענק ומוצריהן. מי במקום הראשון? באופן לא מפתיע, יוטיוב (YouTube), מבית גוגל, התברגה בראש ועקפה את נטפליקס (Netflix). ובמקום השלישי, ראו איזה פלא – גוגל עצמה.

סוגרות את העשירייה: Xbox, אוראו (Oreo), GoPro, פלייסטיישן, דוריטוס (Doritos), נייקי (Nike) וכרום (Chrome), הדפדפן מבית גוגל.

במסגרת המחקר, התבקשו 1,200 בני נוער לדרג 122 מותגים בהתאם להיותם "מגניבים" והמודעות להם. כך יצא, למשל, שה-Messenger של פייסבוק (Facebook), מקדונלד'ס (McDonald's) ויאהו (Yahoo) דורגו גבוה בחשיפתן – אך לא היו "מגניבות".

נערה בת 17 מפלורידה צוטטה במחקר מרעיפה שבחים על גוגל. "לא רק שיש לגוגל מנוע חיפוש חזק, אלא שגוגל טובה בכל דבר שהיא עושה, מאימייל למסמכים". החוקרים סיימו את המסמך המהפכני: "בני נוער אוהבים ללמוד ולדעת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים