1 באפריל: המתיחות הגדולות ברשת

מאתר שדיווח על הסכמי שלום ועד לאלקסה לכלבים וחתולים, מפיצ'ר שמאפשר צפייה בדייטים בלייב סטרימינג ועד לסדרה שעושה "משהו" ● וגם: מה הייתה המתיחה האכזרית ביותר?

ה-1 באפריל: יום מצחיק ומשוגע - גם ברשת. אילוסטרציה: BigStock

החג השונה והכלל עולמי – יום השקרים והמתיחות, ה-1 באפריל – חלף עבר, ויש לנו שנה תמימה לתכנן את התעלולים של 2018. אבל לפני שנחזור לשגרת היומיום המעט אפרורית, ובטרם נצלול לתלאות ליל הסדר ולערימת הפירורים שמביאות לחיינו המצות, הנה לפניכם כמה סיפורי מתיחות מוצלחות מ-2017.

הסכמי השלום של מלאנוקס

מלאנוקס בחרה שלא למתוח את הגולשים בדרך קלאסית, אלא באופן מורכב יותר. החברה הישראלית יצרה, במיוחד לכבוד ה-1 באפריל, אתר פיקטיבי שכונה ASAPeace. ממש כפי שמצהיר שמו, האתר מציע הסכמי שלום, אותם הוא בורא במהירות על ידי שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית.

כבר במהלך השבוע הקודם עלה לרשת וידיאו, שהפך לוויראלי, עם יותר משלושה מיליון צפיות, שמציג את בכירי מנהיגי תבל ברגע חתימת הסכם שלום מול יריביהם המיתולוגיים, כשכל החותמים הם כבר קשישים.

בין הדמויות שהשתתפו בחתימת ההסכמים כיכבו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ומנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און; וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הסיבה להיות המנהיגים באים בימים היא מועד חתימת המיזמים – בעוד 20 שנים – כשמאחורי המיזם עמד מסר שלפיו אסור להמתין יותר מדי זמן לכינון שלום.

רבים מהמיליונים שצפו בסרטון שיתפו אותו בתקווה לשלום שיבוא כבר עכשיו, אבל עם ציפייה אולי מעט יותר ריאלית שלפחות עד ה-1 באפריל 2037 ישרור כבר באמת שלום עולמי.

עוזרת אישית לכלבים ולחתולים

אמזון (Amazon) הצליחה לשטות בגולשים כשפרסמה שירות חדש, אח תאום לעוזרת האישית שלה, אלקסה (Alexa), ששמו פטלקסה (Petlexa). היא טענה שאותו עוזר אישי יפעל על רמקול האקו (Echo) מתוצרתה במיוחד עבור חיות המחמד שלנו.

השירות יודע, למשל, למנות צעדים של אוגר שמסתובב בגלגל, להזמין בעבור החתול ארוחת גורמה ממסעדות אמזון, להפעיל זורק כדורים אוטומטי לכלב המשועמם ועוד. כמה חבל שזו רק מתיחה.

סדרה בשידור חי שעושה "משהו"

ענקית תוכניות הטלוויזיה האמריקנית נטפליקס (Netflix) הכריזה בפרומו רב רושם על סדרה חדשה ועתידנית בשם נטפליקס לייב (Netflix LIVE), שתעשה "משהו". מאוחר יותר הסתבר שבסדרה יוכלו הצופים ליהנות מתיעוד של הכנת טוסטים, צמיחת דשא ומאווררים מסתובבים, וכל זאת מבלי לעזוב את הספה. רק אחרי הרבה גבות שהורמו הודיעה החברה שהסדרה "מבוטלת" ושהייתה זו רק מתיחה לכבוד היום המשעשע.

הלייב דייט של טינדר ופייסבוק

אפליקציית ההיכרויות טינדר (Tinder) הבטיחה לספק הזרמה חיה של פייסבוק (Facebook Live), שתאפשר לצפות בדייט בזמן אמת. הפוטנציאל של הרעיון הרי עצום – אין כמעט מי שלא מסתקרן להציץ לדייטים, רצוי עיוורים, של אחרים. "כל דבר יכול לקרות", פרסמה טינדר טיזר בדמות סרטון, ועוררה סקרנות בקרב הלקוחות חובבי הדייטים שלה.

כשהשידור החי התחיל ביום ו', היה זה אכן date, אלא שלא דובר על פגישה בין בני זוג, כי אם בגרסת הפרי (Fruit) לפגישה, שכן date משמעותו היא גם תמר, וזה בדיוק מה שראו הגולשים בלייב סטרימינג.

וואנזי של T-Mobile

תשכחו מפרטי המחשוב הלביש החכמים של סנאפ (Snap), ליוויס (Levi's) וגוגל (Google). המתיחה של T-Mobile, אם הייתה דבר אמיתי, יכולה הייתה לספק את האינטראקציה הבאה של טכנולוגיה ואופנה. חברת הטלפונים האמריקנית הציגה חליפת וואנזי חכמה, שמנטרת ומחברת למחשב כל חלק בגוף האדם, ואפילו יכולה לנהל מעקב אחר תוכן שלפוחית השתן שלנו. היש נחשק מזה?

הנסיך הארי מתחתן

גם העיתונות הוותיקה הצטרפה לחגיגה. הדיילי מייל (Daily Mail) בישר על חדשות "עולמיות בלעדיות" בצירוף תמונות של הנסיך הארי ובת זוגו, השחקנית מייגן מרקל, ש-"נישאו" בלאס וגאס. העיתון דיווח שהזוג ערך טקס חתונה מהסוג הבסיסי שמציע המקום, שעלותו 300 דולר ושכולל פרחים, מוזיקה ותמונה למזכרת.

הכפיל של הנסיך הארי, שכיכב בתצלום שפרסם העיתון, נראה משכנע למדי, אבל השחקנית שגילמה את מייגן מרקל הצליחה קצת פחות – והסגירה את דבר המתיחה.

צפיתם בפורנו? האתר ידווח לחבריכם בפייסבוק

המתיחה האכזרית ביותר הייתה כנראה זו שארגן אתר הפורנו PornHub לגולשיו. אף אחד הרי לא רוצה שהסודות העמוקים ביותר שלו יגיעו לכל חבריו ובני משפחתו במדיה החברתית.

הפחד המוכר הזה היווה את ההשראה למתיחה שסיפק PornHub למבקרים בו, שנבהלו עד מוות מהתעלול המחריד – משתמשים שבחרו סרטון פורנוגרפי בכדי לצפות בו באתר קיבלו הודעה שבישרה להם שהאתר הפעיל תכונה חדשה של שיתוף וידיאו אוטומטי בפייסבוק.

על המתיחה האכזרית למדנו ממשתמשים שצייצו אודותיה בטוויטר (Twitter), כנראה בכדי למנוע פרפורי לב מואצים של אחרים שעלולים היו להאמין למתיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים