העוזרת האישית של גוגל מגיעה למכשירי אנדרואיד רבים

בעלי מכשירי אנדרואיד, אם עד כה קינאתם בבעלי מכשירי ה-iPhone שהפכו כבר מזמן לחברים טובים של Siri, הבשורה הזו תלהיב אתכם ● בקרוב תוכלו גם אתם להתקרב לעוזרת אישית משלכם, כולל לפטפט איתה

גוגל. צילום: BigStock

העוזרת הווירטואלית של גוגל (Google) עבדה עד היום באופן אקסקלוסיבי רק בטלפוני ה-Pixel והשאירה משתמשים רבים במכשירים מבוססי אנדרואיד מתוסכלים אל מול ביצועיה של המתחרה, Siri – העוזרת הווירטואלית של מכשירי אפל (Apple). אבל בקרוב הדבר עומד להשתנות לחלוטין.

העוזרת הווירטואלית Google Assistant עושה את דרכה אל טלפונים שפועלים על מערכת ההפעלה 7.0 נוגט (Android 7.0 Nougat) ומרשמלו 6.0 (Marshmallow), ותחל לפעול בארצות הברית כבר השבוע. משתמשים באוסטרליה, קנדה, גרמניה ובריטניה יזכו בתכונה בקרוב גם הם.

לישראל תגיע העוזרת רק בשלבים מעט מאוחרים יותר.

עונה על שאלות ומנהלת דיאלוג

התכונה הנחשקת מסונכרנת היטב עם חשבון הגוגל של המשתמשים – היא יכולה לחפש פרטים בכל יישום המקושר אליו, כמו ב-Gmail או ב-Google Docs, לצלם תמונות רגילות או תמונות סלפי, כשמורים לה לעשות כן, ובנוסף היא מאפשרת לדבר עם הסמארטפון וליצור איתה מעין דו-שיח, שכולל מתן תשובות לשאלות על מיקום, מזג האוויר, פרטי טיסות עתידיות, ועוד.

כמו כן העוזרת יכולה לאתר גם כל פרט אינפורמציה ברור שהיא מסוגלת לחפש במנוע גוגל, והכי חשוב – ללמוד את בעליה בהתבסס על יכולות הבינה המלאכותית שלה, כך שניתן למשל לבקש ממנה לחפש תמונות של הכלב של המשפחה במאגר הגלריה במכשירכם.

אפס סיכונים לנטישה בגין היעדר התכונה

המערכת, שמופעלת באמצעות המשפט "OK Google", מסוגלת גם לשלוט בבית החכם, מה שמציב אותה ראש בראש גם מול Alexa של אמזון (Amazon).

בזמן שענקיות ההיי-טק ממשיכות לקדם את העוזרות הווירטואליות מבוססות האינטליגנציה המלאכותית (AI) שלהן, כמו Siri ו-Alexa שכבר צוינו פה, ו-Cortana של מיקרוסופט (Microsoft), המהלך של גוגל לא רק יסייע ליותר בעלי טלפונים לעשות בהם שימוש ביתר קלות, אלא יאפשר גם לענקית ממאונטיין וויו להבטיח לעצמה בסיס משתמשים גדול, ואפס סיכונים לנטישה בגין היעדר התכונה הפופולרית.

המהלך להפוך את העוזרת לנגישה למכשירים רבים יותר מגיע לאחר הודעה שיצאה מוקדם יותר אתמול (א'), ושבה התבשרנו כי הטלפון G6 החדש של LG יתמוך בתכונה.

מלבד בטלפונים חכמים, העוזרת הווירטואלית כבר זמינה ברמקול החכם של גוגל, ה-Google Home, בהתקנים לבישים מבוססי Android Wear 2.0, ובקרוב היא תגיע גם לטלוויזיות ולמכוניות חכמות.

אין צורך לעדכן את טלפון האנדרואיד בכדי לקבל את התכונה, לכשתגיע גם ארצה. גוגל אומרת כי העוזרת תהיה זמינה בטלפונים עם Google Play Services.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים