האם הממשל האמריקני פורץ למחשבי האזרחים?

ה-FBI הודה כי סוכניו משתמשים בטכניקות האקינג כדי לנצל פרצות אבטחה בתוכנות לטובת חקירות ● לדברי הסוכנות, "מה עדיף: לאפשר לזהות אדם שמאיים על ביטחון הציבור, או להגן על אנשים מלהיות מותקפים ברשת על ידי תיקון באגים בתוכנות"?

13/12/2015 17:27
מחפש אחר המתפרעים בקפיטול. ה-FBI

סוכנות החקירות הפדרלית (FBI) הודתה כי סוכניה משתמשים בטכניקות האקינג כדי לנצל פרצות אבטחה בתוכנות לטובת חקירות – כך אישר הארגון בריאיון לעיתון הוושינגטון פוסט (Washington Post) בשבוע שעבר. לפי הדיווח, הסוכנות תמשיך להשתמש במתקפות יום אפס (Zero-day attack).

מתקפות אלו מתבססות על ניצול של באג בתוכנה מסוימת, שנמצאת בשימוש נרחב. לרוב יהיו אלו ארגוני פשיעה מאורגנים שיעשו בכך שימוש. כדי להגביר את יכולותיו, ה-FBI לא מעדכן את החברות על הפגיעויות בתוכנותיהן, שקשה לזהות אותן, וכך הן נשארות.

משמעות הדבר היא שהציבור הרחב נשאר קירח מכאן ומכאן: מצד אחד, הוא חשוף לפעילות מעקב, ומצד שני נתון לחסדיהם של האקרים ופושעי סייבר, שכן פרצות האבטחה לא מתוקנות.

הדילמה הזו לא נעלמה מעיניה של הסוכנות, אולם נראה כי התשובה, מבחינתה, ברורה. "מה עדיף: לאפשר לזהות אדם שמאיים על ביטחון הציבור, או להגן על אנשים מלהיות מותקפים ברשת על ידי תיקון באגים בתוכנות"? תהה גורם בכיר בארגון בריאיון לוושינגטון פוסט.

ה-FBI הוא כמובן לא הארגון היחיד שעושה בכך שימוש. אולם בעוד הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) עושה זאת לפעילות ריגול, הרי שסוכנות החקירות הפדרלית אחראית על חקירת פשעים, ולכן פירוש הדבר הוא שהממשלה למעשה פורצת למחשבים של אזרחיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים