דניאל מלכה, יבמ: "עתיד ה-IT יכלול ענן, ניתוח אנליטי, מובייל, רשתות חברתיות ואבטחה"

"התמקדות בתחומים אלה חשובה לעסקים ולגופים הפועלים בכל תחום ובכל מגזר, כדי למנף את הטכנולוגיות הזמינות כבר בשטח, לטובת יעדיהם", אמר מלכה, מנהל מכירות לשווקי האנטרפרייז והמיד-מרקט ביבמ ישראל

ניאל מלכה, מנהל מכירות לשווקי האנטרפרייז והמיד-מרקט ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"עתיד ה-IT כולל את התחומים הבאים: ענן, ניתוח אנליטי, מובייל, רשת חברתית ואבטחת מידע", כך אמר דניאל מלכה, מנהל מכירות לשווקי האנטרפרייז והמיד-מרקט ביבמ (IBM) ישראל.

מלכה התראיין במסגרת כנס C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים לפני ימים אחדים בגיאורגיה. לדבריו, "אני מעריך כי התמקדות בתחומים אלה חשובה לעסקים ולגופים הפועלים בכל תחום ובכל מגזר, כדי למנף את הטכנולוגיות הזמינות כבר בשטח, לטובת יעדיהם".

טכנולוגיות ענן, אמר, "מאפשרות להרחיב את התשתיות הקיימות בארגונים ולהקים תשתיות חדשות, במתכונת מהירה ולא יקרה. כך, ניתן להקים מערכי עיבוד ואחסון, להפעיל יישומי תוכנה המנוהלים בענן על ידי הארגון עצמו, או מסופקים על ידי צד שלישי – ולבסס מערך בן כלאיים (היברידי), המשלב בין יישומי הליבה, המנוהלים על גבי הענן הפרטי, ובין יישומים וכלים הזמינים כשירות בענן הציבורי. יבמ העבירה את מכלול פתרונות תוכנות התשתית שלה, כמו גם שורה ארוכה של יישומים אל סביבת ענן SoftLayer. כך, רשת כלל עולמית של מרכזי ענן מספקת פתרונות לארגונים מכל גודל: החל מחברות הזנק, החוסכות את הצורך בהשקעה ראשונית בתשתיות – ועד לחברות ענק, החוסכות בתפעול השוטף, נהנות מגמישות בזמינות המשאבים, ומסוגלות לנייד עומסים, על פי הצורך העסקי והנחיות הרגולציה".

לדברי מלכה, "ניתוח אנליטי וכלי מחשוב קוגניטיבי, דוגמת ווטסון (Watson), מאפשרים לנצל את עושר הנתונים הזמינים כבר, במסגרת התהליכים העסקיים: לא רק רשומות מסורתיות בבסיסי נתונים, אלא גם מידע בלתי מובנה בטקסט, בתמונות, בווידיאו, במאגרים חיצוניים, או בנתונים ממערכות וחיישנים הפרוסים בשטח. כעך, ניתן מענה לעידן האינטרנט של הדברים".

בעולם הנייד, ציין מלכה, "יישומי מובייל ארגוני מאפשרים העצמת עובדים בעזרת כלים הנדרשים על מנת לקבל החלטות טובות יותר, לשתף פעולה ולקדם חדשנות ושינוי. השילוב בין מכשירי מובייל ובין ניתוח אנליטי משנה את האופן שבו אנחנו פועלים ואת ביצועיהן של חברות".

הרשתות החברתיות, חידד, "נתפסות ביבמ ככלי המחולל מהפיכה בעסקים, המקבילה לזו של מהפיכות האינטרנט והמחשב האישי. כלי תשתית ושירותים שלנו מעמידים יכולות ניתוח אנליטי לשירות עובדים העושים שימוש ברשתות חברתיות, בכל זמן ובכל מקום, ומקדמים מיזמים הנשענים על שימוש ברשתות אלו. לצד כל אלה, נדרשת אבטחה הולמת, העוטפת את כל התהליכים והיישומים".

בצד כל אלה, סיכם מלכה, "אסור לשכוח את המערכות הקיימות. שימוש נכון והשקעה ראויה במערכות אלה, תוך שילוב נבון עם כלים חדשים, מבטיח מיצוי מלא של השקעות העבר, ומאפשר לארגון לשמור על הקיים, ולהתנהל באופן נבון אל מול העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים