יבמ השיקה מיינפריים שמסוגל לעבד 2.5 מיליארד תנועות ביום

החברה מתאימה את z13, הגרסה החדשה של מחשב העל הוותיק, לעידן העסקות במובייל, ומציעה כלים אנליטיים שמאפשרים הצגת תובנות חדשות במהירות גבוהה ביותר

המיינפריים z13 של יבמ. צילום: אוגוסטו מנזס, Feature photo service, עבור הענק הכחול

יבמ (IBM) מרחיבה את היצע מחשבי המיינפריים שלה: החברה השיקה את גרסה z13, אותה היא מגדירה כמיינפריים המתוחכם בכל הזמנים.

לדבריה, המחשב החדש הוא המערכת הראשונה שמסוגלת לעבד מספר שיא של 2.5 מיליארד תנועות עסקיות ביום ומציע הצפנת נתונים בזמן אמת בקצב כפול ממה שהיה מוכר עד כה. בנוסף, בפעם הראשונה בעולם המיינפריים, יבמ משבצת במחשב החדש כלים אנליטיים המיועדים לעבודה בזמת אמת. הם מאפשרים הצגת תובנות חדשות במהירות גבוהה פי 17 ממערכות מתחרות ובשבריר המחיר.

השקת המערכת החדשה היא תוצאה של תהליך פיתוח שנמשך חמש שנים והשקעה של מיליארד דולר. התהליך לווה בעבודה משותפת של מומחי יבמ עם יותר מ-60 לקוחות מרכזיים של החברה סביב העולם, שהציגו את צרכיהם ודרישותיהם ממערכות העתיד.

עוצמת העיבוד המרבית של המיינפריים החדש שקולה לפי 100 ממספר התנועות העסקיות שנרשמו השנה בימי שיאי המכירות של עונת החגים בארצות הברית. כך, ניתן לנהל עסקים בהיקף של 100 ימי Cyber Monday מדי יום. מיבמ נמסר כי התנועות העסקיות המבוצעות במערכת מתנהלות תחת הגנה מלאה, בניטור ובבקרה מקצה לקצה, ובאופן המבטיח כי היא תוכל להתמודד גם עם העומס שייגרם כתוצאה מהתרחבות היקף תנועות העסקים ממכשירי מובייל. על פי התחזית, הוא צפוי לחצות את רף 40 טריליארד העסקות ביום כבר ב-2025.

מיינפריים עם המעבד המהיר ביותר בעולם

המיינפריים z13 משלב 500 פטנטים חדשים, ובכלל זה כאלה העוסקים בטכנולוגיות הצפנה, שעל פי הענק הכחול מאפשרות אבטחה גבוהה יותר בניהול עסקים ממכשירי מובייל.

המחשב החדש יישען על המעבד המהיר ביותר בעולם, כך יבמ, במהירות כפולה מזו של רוב המעבדים המשולבים בשרתים רגילים. הוא יציע זיכרון גדול פי שלושה, כפליים רוחב פס וכושר עיבוד וקטורי למשימות אנליטיות. כתוצאה מכך יוכל מנוע התנועות העסקיות של המחשב החדש לבצע ניתוח שלהן בזמן אמת, כמו גם לסייע במניעת הונאות. כל זאת תוך שהוא מאפשר למוסדות פיננסיים לעצור עסקות בעייתיות עוד בטרם פגעו בלקוח הסופי.

ה-z13 מאפשר לעסקים להפעיל כלי חיזוי אנליטי ובניית מודלים, הנשענים על טכנולוגיות SPSS של יבמ. הוא אף תומך בטכנולוגיות Hadoop, שמאפשרות ניתוח אנליטי של מידע בלתי מובנה. חידושים נוספים בתחום האנליטי כוללים מנוע האצה מהיר יותר לשאילתות בבסיסי נתונים, בעזרת DB2 BLU לסביבת לינוקס (Linux), שכולל בסיס נתונים שמנוהל בזיכרון.

המערכת מותאמת לענן ויכולה להריץ עד 8,000 שרתים וירטואליים – יותר מ-50 שרתים לכל ליבת עיבוד.

יצוין כי ה-z13 הוא פלטפורמה פתוחה ותומך באופן מלא בלינוקס, OpenStack ותקנים פתוחים נוספים.

יחד עם השרתים החדשים, מציגה יבמ גרסת הדגמה מוקדמת של מערכת הפעלה חדשה למחשבים מרכזיים, z/OS, המספקת יכולות משופרות בתחום הניתוח אנליטי ושרתי הנתונים. מערכת ההפעלה מרחיבה את אפשרויות העיבוד האנליטי בתוך זיכרון המחשב ומסייעת בהנגשת יכולות המיינפריים למשתמשי מובייל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים