המאגר הביומטרי: מבקר המדינה חוקר את הפיילוט שיצא לדרך

זאת בעקבות פניות שהוגשו למשרד המבקר מצד גורמים המתנגדים לניסוי ● בתוך כך, התנועה לזכויות דיגיטליות נערכת לקמפיין נגד מסע ההסברה הממשלתי, שיצא בקרוב ונועד לעודד הצטרפות למאגר הביומטרי

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: קובי קנטור

מבקר המדינה יוסף שפירא, השופט בדימוס שנכנס באחרונה לתפקידו, בודק בימים אלו את פיילוט המאגר הביומטרי. זאת בעקבות פניות שהוגשו למשרד המבקר מצד גורמים המתנגדים לניסוי. שפירא אישר את הדיווחים בראיון לגלי צה"ל, ואמר כי נמצא עם היד על הדופק בנושא הביומטרי. הדו"ח עצמו יתפרסם במסגרת הדו"ח השנתי של המבקר, שמתפרסם בתום כל שנה.

בתוך כך, התנועה לזכויות דיגיטליות, שמנהלת מאבק נגד המאגר, נערכת לקראת תחילת פרסום הקמפיין הממשלתי, שנועד לשכנע את הציבור להצטרף לניסוי בן השנתיים ולקבל תעודות זהות חכמות עם השבב הביומטרי. לדברי פרופ' קרין נהון, התנועה מוצפת בפניות של פעילים רבים, שמוכנים להתנדב בלשכות למרשם אוכלוסין על מנת לשכנע את הציבור שלא לתת טביעת אצבע.

עוד מציין נהון, כי בניגוד לטענת הממשלה, לתנועה אין תקציבים בכלל. כך היא נאלצת לבסס את מאבקה על פעולות התנדבות של פעילים, כמו עו"ד יונתן קלינגר, דורון שקמוני, דורון אופק, צבי דביר ואחרים. הפעילות היא דרך אמצעי התקשורת וחברי הכנסת, וכן בעזרת שיחות הסברה שעורכים הפעילים בפני קהלים שמעוניינים לשמוע פרטים נוספים בנושא.

זאת ועוד, הסערה בעקבות התחקיר של ערוץ 2 בנושא המאגר הביומטרי, שפורסם אמש (ב'), מסרבת לדעוך. במשרד הפנים טוענים, כי התחקיר מוכיח למעשה הצורך במאגר ביומטרי, שכן בלעדיו הציבור ימשיך להסתובב עם שמונה זהויות בדויות. הבעייתיות של זיהוי האנשים בפעם הראשונה מוכרת, והמשרד ערוך לטפל בה בצורות שונות.

אנשי התנועה לזכויות דיגיטליות בודקים האם העובדה שהתעודות החכמות מונפקות ללא תשלום אינה מנוגדת לחוק. זאת, מאחר שתהליך הנפקת תעודות זהות רגילות הוא תמורת אגרה ממשלתית.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    במשרד הפנים לא הבינו שאין צורך במאגר ביומטרי לצורך מניעת גנבת זהויות. זו גחמה פוליטית גרידה.

  2. יובל

    מאגר מיותר שנועד לשרת גורמים פוליטיים מסוימים....

אירועים קרובים