בינת תקים מערכת טלפוניה לשירות בתי הסוהר בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים

מטרות הפרויקט הן להגדיל את מספר מכשירי הטלפון בבתי הסוהר, לעשות את הגישה נוחה יותר ולהוזיל את עלויות השיחות ● ספק התקשורת לפרויקט הוא HOT - ובכך נשבר המונופול בן עשרות השנים של בזק לאספקת שירותי טלפוניה לבתי הכלא ברחבי הארץ ● בבינת צופים, כי מספר השיחות שיבוצעו על ידי האסירים יגדל מדי שנה, כתוצאה מהפרויקט, ב-6%

בינת תקשורת ומחשבים מבצעת בימים אלה פרויקט להתקנת מערכת טלפוניה מתוחכמת ב-33 בתי כלא ברחבי הארץ. הפרויקט, שזכה לשם "שחף", החל לפני כמה חודשים וצפוי להסתיים בתחילת 2013. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

הפרויקט מבוצע אחרי שבסופו של דבר, לאחר כמה דחיות, זכתה בינת בסוף השנה שעברה במכרז לביצועו מול 013-נטוויז'ן. בינת מבצעת וממנת אותו באופן בלעדי, והכנסותיה יגיעו מפעימות המונה של כל אסיר.

מטרות הפרויקט הן: להגדיל את מספר מכשירי הטלפון בבתי הסוהר ובכך להרחיב את הגישה לתקשורת לכל אסיר; גישה נוחה יותר – במקום כרטיסי טלכרט תהיה מערכת זיהוי ובילינג אוטומטית לכל אסיר; ולהוזיל את עלות השיחה. הפרויקט אף נועד למנוע מאוכלוסייה בעייתית שימוש לרעה באמצעות הטלפון, דוגמת הטרדות או הונאות. הדבר ייעשה על ידי הטמעה של מערכות לאימות קול ביומטרי. המערכת תסייע גם בהיבטים משפטיים, בשל היכולת שלה לספק ניטור, הקלטה ואחזור שיחות, בכפוף לחוקי המדינה, תוך התבססות על התשתיות הטכנולוגיות שתוטמענה במסגרת הפרויקט.

בשלב הראשון מדובר על התקנה של 2,000 מכשירי טלפון. זאת, לצד פריסת תשתיות פסיביות עד למוקדי התקשורת האגפיים, הקמת חדרי תקשורת ברמת הכלא או המתחם וקישורם בסיבים אופטיים לרשת הנתונים של ספקי התקשורת.

במקביל מוקם מרכז תקשורת ונתונים מרכזי ברמלה, המשמש כדטה סנטר, ומרכז משני במתחם הדרים, המשמש כאתר גיבוי (DR). עוד מפותחים במסגרת הפרויקט ממשקים למערכות ה-IT והתקשורת של השב"ס ומבוצעים פיתוח והקמה של מערכת שליטה מרכזית, כולל ממשק משתמש. כן מבוצעת הקמה של מערכת גבייה ונעשות התאמות קישור למערכות של השב"ס.

כספק השירות בפרויקט בחרו אנשי בינת ב-הוט (HOT), מה שמוביל לכך שבתום עשרות שנים, תפסיק בזק להיות ספק שירותי הטלפוניה לעשרות אלפי אסירים במתקני השב"ס ומאות קווי הטלפון יטופלו במודל חדש על ידי בינת.

בינת תקים מערכת טלפוניה מרכזית, מבוססת VoIP בשליטה ארצית, שתספק יכולת טלפוניה לאסירים בכל מתקני שב"ס ברחבי הארץ וכן מנגנוני גבייה באמצעות כרטיסים חכמים נטענים. המערכת, שבנויה בתפיסה חדשנית על בסיס IP ומערכות ביומטריות, תחליף את מאות הטלפונים הציבוריים של בזק הפרוסים בבתי הסוהר לשימוש האסירים. בנוסף, במסגרת הפרויקט מוטמעת מערכת המאפשרת הפעלת יישומי מחשב נלווים על גבי רשת הטלפונים.

כמו כן, בינת זכתה בתפעול ותחזוקת המערכת לשירותי טלפון בגבייה למוחזקים במשמורת שירות בתי הסוהר. מדובר ב-Inmate Telephone Services, תפיסה השאובה מהגישה האמריקנית לשירותי טלפוניה לאסירים, שעברה התאמות למציאות הישראלית.

הפרויקט מבוצע בשיטת BOT (ר"ת Build Operate Transfer) באופן מלא, כלומר: פרויקט בו גוף פרטי מקבל זיכיון מגוף ציבורי כדי לממן להקים ולהפעיל מערכת או שירות. הגוף הפרטי עושה זאת לתקופה ארוכה, של עשור עד 40 שנים, ולאחריה מועברת הבעלות על המערכת חזרה לידי הגוף הציבורי. לאחר העלייה לאוויר של המערכת, בינת תספק לה שירותי תפעול ותחזוקה במשך 10 שנים.

בבינת צופים, כי שיעור הגידול במספר השיחות מדי שנה יעמוד על 6%. לדברי אנשי החברה, "המערכת מייעלת את השירות התקשורתי הניתן לאסירים, משפרת את זמינות השירות, מעניקה שליטה מרכזית על מערכות הטלפוניה ומאפשרת הכנסה של שירותי תקשורת חדשים למתקנים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריה

    סתם שאלה אם אני רוצה להתמודד בשביל לתת שרות טלפוניה בבתי הלא לאיפה אני צריך לגשת

אירועים קרובים