סירי משנה את דעתה בשאלה מהו הסמארטפון הטוב בעולם

בעוד שרק לפני שבוע השיבה העוזרת הקולית של אפל, כי הסמארטפון הטוב בעולם הוא הנוקיה לומיה 900, כעת היא התחרטה ושבה לחיקה הבטוח של חברת האם שלה ● בנוקיה טוענים בתגובה שאפל "משחקת" בתכנות של סירי כדי לפקח על התשובות שלה

רק לפני שבוע דיווחה לעולם סירי (Siri), העוזרת הקולית של אפל (Apple), שנוקיה לומיה (Nokia Lumia) הוא הסמארטפון הטוב ביותר בעולם. אולם, נראה שכעת היא שבה לחיקה הבטוח של אפל.

על פי הדיווחים. סירי השיבה בתחילה לשאלה מהו הסמארטפון הטוב בעולם: "Nokia Lumia 900 4G". כדי לתת את התשובה עברה סירי לאתר Wolfram Alpha, שהציונים בו מבוססים על ממוצע ציונים של משתמשים למכשירים שונים.

כעת, כאשר שואלים משתמשי iPhone 4s את סירי את אותה השאלה, עונה העוזרת הקולית בסרקסטיות: "אתה מתלוצץ, נכון?", או: "רגע, יש סמארטפונים אחרים?" וגם: "זה שאתה מחזיק בידך".

נוקיה (Nokia) הגיבה מיד והאשימה את אפל שהיא "משחקת" בתכנות של סירי כדי לפקח על התשובות שלה. "אפל מסמנת את סירי כמערכת חכמה שתפקידה לסייע, אבל אם הם לא אוהבים את התשובה… הם עוקפים את התוכנה", אמר טרייסי פוסטיל, דובר החברה.

האם פוסטיל קצת הגזים בתגובתו? ייתכן, לפחות לפי המומחה למנועי חיפוש דני סאליוואן, שמסביר שהתשובות של סירי מבוססות על שירותי מידע מצד שלישי, כמו Wolfram Alpha. השירותים הללו שואבים את המידע מסקירות מוצרים ממקורות שונים.

"השורה התחתונה היא ש-Wolfram Alphaמתבסס על ציונים מבסט-ביי (Best Buy) ולא משקלל את הציונים לעומק, לפי מספר תשובות או מספר רכישות", אמר סאליוואן. "הלומיה זכה בציון הגבוה ביותר ב-Wolfram Alpha משום שארבעה אנשים נתנו לו ציון חמישה כוכבים, לעומת 86 אנשים מ-AT&T שהעריכו את ה-iPhone 4s בציון ממוצע של 4.7".

אז… האם המשמעות היא שלומיה 900 של נוקיה הוא כבר לא "הכוכב" של בסט-ביי או אתרים אחרים, או שאפל אמנם שיפצה את "פליטות הפה" של סירי, כפי שנוקיה טוענת? לא ברור, אולם מסתבר שגם אם שואלים את סירי "מהו הסמארטפון הטוב בעולם לפי Wolfram Alpha?" או "מהו הסמארטפון הטוב בעולם לפי בסט-ביי?" – התשובה לא משתנה.

יצוין שבתשובה לשאלה מהו הטאבלט הטוב ביותר, סירי ממשיכה בתוקף בנאמנות התאגידית שלה ועונה: "ה-iPad של אפל הוא הטוב ביותר. וזו לא דעתי בלבד", או: "יש את ה-iPad, ואחר כך יש … טוב, לדעתי – כלום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים