עינת שמעוני, STKI: "המגמות החמות בתחום ה-HR הן מובייל, רשתות חברתיות, אנליטיקס וענן"

"בתחום משאבי האנוש אנו רואים פחות תקציבים, ונדרש לשכנע את המנמ"רים לערוך פרויקטים בתחום", אמרה שמעוני, אנליסטית בכירה בחברת המחקר, ב-"HR&CIO ומה שביניהם" - הכנס לחדשנות טכנולוגית בעולם משאבי האנוש ● בהיבט הטכנולוגי, ציינה, 80% מהארגונים הגדולים בארץ יישמו HR, "אבל רק מה שהכרחי. רק 20% מהארגונים המשיכו הלאה לשלב ב' - לדברים האסטרטגיים"

"המגמות הטכנולוגיות שמאפיינות מערכות משאבי אנוש, הן גם אלו המאפיינות את כלל עולם ה-IT: מיחשוב נייד, רשתות חברתיות, ניתוח עסקי צופה פני עתיד (אנליטיקס) ומיחשוב ענן", כך אמרה עינת שמעוני, אנליסטית בכירה ב-STKI. שמעוני אמרה את הדברים ב-"HR&CIO ומה שביניהם" – הכנס לחדשנות טכנולוגית בעולם משאבי האנוש. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

בממשק שבין מחלקות משאבי אנוש ומיחשוב, אמרה, "יש תסכול מצד משאבי אנוש על שלא תמיד מופנים אליהם מספיק תקציבים ופרויקטי מיחשוב. אלא שהמגמה השתנתה בשנתיים האחרונות ומנהלי המיחשוב מתעניינים יותר בתחום HR. בעבר ההטמעה הייתה בעיקר של תוכנות טקטיות, בסיסיות וכיום אנו מקבלים יותר שאלות על התעניינות במגמות חדשות, כלים לניהול כישרונות ועוד. לא ברורה לי ההתעניינות הרבה בתחום בשנתיים האחרונות".

כמות ההיצע של תוכנות בעולם משאבי האנוש בישראל, אמרה שמעוני, היא רבה ועומדת על יותר ממאה חברות וחברות הזנק, בתחומי ההדרכות, ניהול כישרונות ועוד. בתוכם, ציינה, יש היצע של פתרונות בתצורת מיחשוב ענן, "התחום תופס". למרות כל הנאמר, ציינה שמעוני, כי "מדובר בדברים טקטיים, כגון מיכון תהליכים – ולא הטמעת פתרונות תוכנה לעולם משאבי האנוש ברמה האסטרטגית. אנו רואים יותר דיבורים ופחות מעשים על IT ל-HR ברמה האסטרטגית, המתמקדים בניצול וניהול ומיטביים של הנכס הכי יקר: העובדים".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בניגוד לגופים אחרים בארגון, שיש להם תקציבי מיחשוב עצמאיים וכך הם הופכים ל-"מיני IT" בעצמם, אמרה, "הרי שבתחום משאבי האנוש אנו רואים פחות תקציבים, ונדרש לשכנע את המנמ"רים לערוך פרויקטים בתחום". בהיבט הטכנולוגי, אמרה, 80% מהארגונים הגדולים בארץ יישמו HR, "אבל רק מה שהכרחי. זה שלב התחלתי בסיסי, עם חיבור למערכות ה-ERP. רק 20% מהארגונים המשיכו הלאה לשלב ב', לדברים האסטרטגיים. בתוך אותם 20%, המדובר בדרך כלל בארגוני היי-טק או כאלה המספקים שירותים מקצועיים. ככלל, HR אינו בעדיפות הראשונה של ה-IT – ונדרש לשנות מצב זה. בחו"ל, בניגוד לארץ, תחום המיחשוב של משאבי אנוש מקבל דחיפה מהרגולטור".

"תוכנות HR הן טקטיות, חוסכות זמן ויעילות ומהוות תשתית למעבר למשאבי אנוש ברמה האסטרטגית", סיכמה שמעוני, "משאבי אנוש ברמה האסטרטגית יכולים להגדיל את הערך של הארגון. אני ממליצה לארגונים להטמיע פתרונות אנליטיקס כבר מההתחלה, כמו גם על הטמעת פתרונות אסטרטגיים ל-HR. כדאי להתמקד בפתרונות מבוססי הקשר (CAS) – זו מגמה סופר-חשובה, המאפשרת להעניק לעובדים סביבות עבודה מותאמות אישית. הכנסת היבטים של משחקים לתוכנות ההדרכה מביאה כיף ומקלה על הלימוד. ככלל, יש להתמקד בפתרונות המביאים ערך עסקי ומוכח, שניתן להציגו להנהלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים