טלי פלוסקוב, ראש עיריית ערד: "המנמ"רים צריכים להציג לראשי הערים את הטכנולוגיות החדשות"

לא כל ראשי הערים מתמצאים במיחשוב, ועל המנמ"רים לעזור להם בנושא, אמרה פלוסקוב בכנס מנהלי המיחשוב ברשויות המקומיות ● היא דיברה על השימוש שמבצעת העירייה בפייסבוק ואמרה ש-"על ראשי הערים לפרסם את מה שהם עושים, ופרסום כיום לא מתבצע בעיתונים, שאף אחד לא קורא, אלא באינטרנט"

"כשאני באה להרצות או לבקר בשכונות בעיר, אני לא לוקחת ניירות אלא 'רושמת' הכול ב-iPad. כך צריך להתנהל ראש עיר במאה ה-21, ולמנמ"רים יש חלק נכבד בשדרוג הטכנולוגי של ראשי הערים", כך אמרה הבוקר (ב') טלי פלוסקוב, ראש עיריית ערד. היא דיברה במסגרת ההשתלמות השנתית של מנהלי התיקשוב ברשויות המקומיות שנערכה במלון מרידיאן בים המלח.

פלוסקוב אמרה למנמ"רים ש-"אתם אלה שצריכים להציג את הטכנולוגיות החדשות בפני ראשי הערים. לא כולם כמוני".

לדבריה, בשלב מסוים היא קינאה בילדיה, שמתמצאים במיחשוב, ומאז הפכה להיות "פריקית של מחשבים". היא ציינה שכאשר נכנסה לתפקידה כראש העירייה לפני כשנתיים היא החליטה לפתוח דף פייסבוק (Facebook) – תחילה דף אישי שלה ואחר כך דף של העירייה.

"לפייסבוק יש יתרון שאני רואה אותו גם כחסרון: העובדה שכל אחד יכול להיכנס ולכתוב על הקיר של העירייה מה שהוא רוצה", אמרה. "בהתחלה, ההרגשה שלי מזה הייתה קשה. הייתי מגיעה הביתה, קוראת ומתעצבנת, האווירה הייתה נוראה. שקלתי האם לבטל את הדף או להמשיך. בהתחלה ישבתי ונתתי תשובות לכל דבר שהעלו הגולשים, בלילה ובימי חופשה שלי. או אז, אנשים הבינו שיש עם מי לדבר, שזה לא רק שהם מקטרים, והתחילו להתייחס לדף ברצינות. כיום המגמה התהפכה – יש אמנם ביקורת, אבל נכתבים גם הרבה דברים טובים".

"קשה לנהל דף פייסבוק", ציינה פלוסקוב. "לפני שלושה ימים נאלצתי לעצור שיח בין שני אנשים, כי הוא היה לא תרבותי ולא מכובד. קיבלתי על זה הרבה לייקים. כמובן שאני נעזרת בדובר, אבל אני עוקבת אחרי הנעשה בדף ודואגת שכל שאלה תקבל תשובה".

פלוסקוב נתנה דוגמה לקמפיין שרץ בפייסבוק – קבוצת מחאה נגד בניית מגדלים בטיילת מואב בערד, שמשקיפה לים המלח, בהשתתפות תושבים מהעיר וכאלה שעזבו אותה אולם מתגעגעים אליה. "נעזרתי בקבוצה כדי לדחות את הבקשה בוועדות הבנייה", אמרה. "בעקבות ההצלחה הזאת, הכרזתי על מבצע ניקיון וצביעת ספסלים לשדרוג הטיילת בידי החברים בפייסבוק, שכבר החלו להתארגן ולחלק תפקידים".

"המפתח להצלחה הוא קשר עם התושבים", הוסיפה. "אם ראש העיר יידע לעשות את עבודתו הכי טוב אבל לא להעביר זאת לציבור, יהיה לו קשה להיבחר שוב. עליו לפרסם את מה שהוא עושה, ופרסום כיום לא מתבצע בעיתונים, שאף אחד לא קורא, אלא באינטרנט".

לסיכום אמרה פלוסקוב שאחת התוצאות של ההתנהלות הדיגיטלית של העירייה היא עצירת ההגירה השלילית מערד, בעיקר של צעירים. "אנחנו מכוונים את השימוש שלנו ברשתות החברתיות לכאלה שעזבו את ערד ולצעירים בכל רחבי הארץ שמחפשים מקום עם איכות חיים", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים