האקרים תקפו אתרי משחקים בסין – וגנבו מידע על עשרות מיליוני משתמשים

במסגרת המתקפות נגנב מידע, בעיקר שמות משתמש וסיסמאות, של כ-44 מיליון גולשים ● האתרים לא אישרו את קיומן של הפריצות, על אף שהמידע שנגנב פורסם ברשת - מה שמחזק את ההערכות שהמתקפות הללו אמנם קרו ● בנוסף, ישנן הערכות שלפיהן ההאקרים פרצו גם לאתרים של רשתות חברתיות סיניות

מידע רב על עשרות מיליוני גולשים סיניים נגנב בסוף השבוע על ידי האקרים, לאחר שפרצו לאתרים רבים במדינה.

אחד האתרים שנפרצו הוא CDSN – פורטל וקהילת IT. לאחר שפרצו ההאקרים לאתר, הם גנבו את שמות המשתמש והסיסמאות של יותר משישה מיליון המשתמשים בו. כמו כן, חדרו ההאקרים למספר אתרי משחקים, בהם Duowan, שהפריצה אליו השפיעה על שמונה מיליון משתמשים, ו-7k7k – פריצה שהשפיעה על כ-20 מיליון משתמשים. בנוסף, נפגעו מסדרת הפריצות 10 מיליון חשבונות של גולשים באתר 178.

למעט CDSN, האתרים לא אישרו שהיו קורבנות לפריצה. זאת, על אף שהמידע שנגנב, בעיקר שמות משתמש וסיסמאות מאתר Douwan, פורסם ברשת – מה שככל הנראה מאשר את קיומן של הפריצות.

נראה שהפורצים התמקדו באתרי משחקים, אולם ישנן הערכות שלפיהן נפרצו גם הרשתות החברתיות הסיניות Renren ו-Kaixin. נכון לעכשיו אין ביסוס להערכות הללו, אם כי העקבות של הפריצות נראים בשטח.

פריצות לרשתות חברתיות ולאתרי משחקים הפכו לטרנד השנה. דוגמה בולטת לכך היא הפריצה שאירעה באפריל לרשת של פלייסטיישן (PlayStation), שעל פי ההערכות השפיעה על 77 מיליון משתמשים. יצוין, כי מומחי אבטחת רשת אמריקנים מעריכים ש-12 קבוצות של האקרים סיניים אחראיות על מרבית המתקפות על אתרים בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים