התקדמות בהקמת מערך ה-ICT בעיר הבה"דים: מנרב\בינת ושפיר עלו לשלב הסופי במכרז הענק

היקפו הכספי של הפרויקט עומד על 20-25 מיליארד שקלים, כאשר חלקו של ה-ICT נע בין 20% ל-25% - משמע 4 עד 6 מיליארד ● כעת עבר המכרז לשלב פיננסי שיארך שלושה חודשים, במסגרתו על הבנקים להסכים לסייע בהלוואות מימון ● ההחלטה על הזוכה תיעשה במהלך 2012 ● אלון בן-צור, מנכ"ל בינת תקשורת: "מדובר בהשקעה ענקית שאף חברת IT אחרת לא הרשתה לעצמה לעשות. ניגשנו למכרז כדי לזכות בו"

מנרב עם בינת תקשורת (קבוצת "מבט לנגב") ושפיר הנדסה עלו לשלב הסופי במכרז להקמת עיר הבה"דים בנגב. המכרז נעשה בשיטת PPP (ר"ת שותפות פרטית-ציבורית) והזוכים בו יקימו את תשתיות המבנים ומערכי המיחשוב והתקשורת, יתחזקו אותם לתקופה של 20 עד 25 שנים ולאחריהן יחזירו אותם למדינה. היקפו הכספי של פרויקט הענק עומד על 20-25 מיליארד שקלים. חלקו של ה-ICT בפרויקט עומד על 20% עד 25%, משמע 4 עד 6 מיליארד שקלים.

המדובר באחד ממכרזי הבינוי הגדולים בישראל, במסגרתו יועברו בסיסי צה"ל ממרכז הארץ לדרומה, ויתפרסו על פני שטח נרחב בו ישוכנו אלפי חיילים ואנשי קבע עם משפחותיהם. בין המערכות שיוטמעו בפרויקט יהיו מערכות בקרת גישה, מערכות מתח נמוך וכן מערכות ICT דוגמת כלי וידיאו, תשתיות לרשתות מיחשוב ותקשורת, דטה-סנטרים, מערכות תומכות וכן שכבת יישומים תומכים, דוגמת מערכות ERP ועוד.

לשלב הגמר במכרז הגיעו ארבע קבוצות: האחת, שיתוף פעולה בין אלקטרה ואפריקה ישראל עם נס ישראל כקבלן המשנה ל-ICT; השניה, שיכון ובינוי; השלישית, שפיר הנדסה; והרביעית, מנרב אחזקות ובינת תקשורת – שהקימו גוף עסקי בשם "מבט לנגב". בסופו של שלב זה נותרו מנרב עם בינת תקשורת ושפיר הנדסה.

כעת עבר המכרז לשלב פיננסי שיארך שלושה חודשים, במסגרתו על הבנקים להסכים לסייע בהלוואות למימון הפרויקט המורכב. לאחר שהבנקים יבחנו את הנתונים הכספיים של שתי המתמודדות ויאשרו את המימון, תערוך מערכת הביטחון תיחור סופי בין שתי הקבוצות וההחלטה על הזוכה תיעשה במהלך 2012.

לדברי מקור המקורב למכרז, "בפרויקט הזה, מעבר להקמה ולהפעלה של המתקן, יש גם היבטים מורכבים מעבר לבינוי – תפעול שוטף של המערכות, לוגיסטיקה רבה, ותיאום. כל אלה מחייבים הפעלה של מערכות ICT מתקדמות".

החברות ניגשו למכרז עם תכנון ארוך טווח, שכלל חשיבה של שיקולי תחזוקה בעלויות טובות ובאמינות גבוהה, על מנת ששני הצדדים ירוויחו – גם ספקית ה-IT, שבמסגרת המכרז צריכה לתפעל את המקום למשך שני עשורים ולהרוויח מהתפעול הזה, וגם צה"ל – שרוצה לקבל מערכות מהרמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר. אם יזכו מנרב ובינת תקשורת, הן לא יזדקקו לקבלני משנה לתחום ה-ICT, שכן כמעט כל הציוד והשירותים יבואו "מתוך הבית" – מחברות הבת בקבוצת רד-בינת.

לדברי אלון בן-צור, מנכ"ל בינת תקשורת, "ההחלטה שלנו כחברה הפועלת בתחום ה-ICT להיות שותף במכרז שהופנה לחברות בניה, לא הייתה מקרית. זו החלטה אסטרטגית המביאה את המחייבות שלנו למערכת הביטחון ואת הרצינות בה אנו פועלים מול המערכת. מדובר בהשקעה ענקית שאף חברת IT אחרת לא הרשתה לעצמה לעשות. ניגשנו למכרז כדי לזכות בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים