אפל ניצחה את אמזון: תגזור עמלה מכל רכישה של ספרים אלקטרוניים ב-iOS

החברה חויבה לשלם לאפל עמלה של 30% על רכישה של כל ספר אלקטרוני שתבוצע באמצעות קינדל ● ברנס & נובל ו-Kobo ערכו שינויים דומים ביישומים שלהן לקריאת ספרים אלקטרוניים

המחלוקת בין אפל (Apple) לאמזון (Amazon) בנושא רכישת ספרים אלקטרוניים באמצעות קינדל (Kindle) למערכות iOS הסתיימה בניצחון של אפל – ואמזון עדכנה בהתאם את היישום שהיא מציעה למשתמשי החברה. במקביל, ערכו החברות ברנס & נובל (Barnes & Noble) ו-Kobo שינויים דומים ביישומים שלהן לקריאת ספרים אלקטרוניים.

בעבר נהגו החברות שהציעו יישומים שכאלה לשלב בהם קישורים לרכישת ספרים מחוץ למערכת של אפל, ובכך חמקו מהצורך לשלם לה את העמלה שהיא גובה עבור כל רכישה – בשיעור של 30% מהסכום. בעקבות השינויים, יוכלו המשתמשים להוסיף ולגשת לספריות שלהם מהיישומים לקריאת ספרים אלקטרוניים במערכות iOS, אך לאחר שירכשו ספרים חדשים, יהיה עליהם לסנכרן אותם מול המכשיר של אפל, באמצעות היישום. כך תדע אפל על הרכישה ותוכל לגזור את העמלה.

"מדובר אמנם בפעולה פשוטה, אך מי שרוכש ספר אלקטרוני בפעם הראשונה עלול להיתקל בקשיים, משום שהוא עלול לא להבין מה בדיוק עליו לעשות", אמר מייקל סרביניס, מנכ"ל Kobo.

בשורה התחתונה, היישום היחיד לקריאת ספרים אלקטרוניים שבו המשתמשים יהיו פטורים מלבצע פעולה נוספת של סנכרון יהיה iBooks של אפל. אולם, החברות האחרות שמציעות יישומים שכאלה יכולות לראות נקודת אור בעובדה שלפחות לא הודחו לחלוטין ממערכות iOS.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    בינתיים אמזון עשתה מהלך נוסף, כששחררה את הcloud reader שלה, כך שאפל הפסידה, אמזון ניצחה, ובא לציון גואל.

אירועים קרובים