נשיא קונדואיט מכחיש שהחברה מנהלת משא ומתן לרכישתה

אדם בוידן, נשיא החברה, מכחיש את הדיווחים שלפיהם מנהלת זו משאים ומתנים לרכישה עם מספר חברות מיחשוב אמריקניות, ככל הנראה גם גוגל ומיקרוסופט, תמורת סכום המוערך במאות מיליוני דולרים ● הוא אמר, כי "החברה אינה מצויה בשיחות לרכישתה; זה כלל לא נכון"

עשרה ימים לאחר שפורסם, כי קונדואיט (Conduit) הישראלית מנהלת משא ומתן לרכישתה תמורת סכום המוערך במאות מיליוני דולרים, מכחיש אדם בוידן, נשיא החברה, את דבר המגעים.

בדיווחים הללו נכתב, כי החברה מצויה במשא ומתן עם מספר חברות על תנאי הרכישה, ביניהן, ככל הנראה, ענקיות מיחשוב אמריקניות גדולות, לרבות גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). גורמים המקורבים לעסקה העריכו אז באוזני אנשים ומחשבים, כי ייתכן שסכום הרכישה יעמוד, בסופו של דבר, על יותר ממיליארד דולרים.

הוידן אמר לאתר הטכנולוגי All things Digital, כי "החברה אינה מצויה בשיחות לרכישתה. כל מיני אנשים מקיפים את החברה בכל עת בדיבורים שונים. לחלוטין, אין כל דיונים על כך. זה כלל לא נכון".

בוידן אישר בראיון, כי קונדואיט תרכוש את חברת הסטארט-אפ הישראלית וויביה (Wibiya) תמורת 45 מיליון דולרים. וויביה, שנוסדה ב-2008, מפתחת סרגל כלים המוטמע באתרי אינטרנט, בדומה לקונדואיט, המפתחת סרגלי כלים שניתנים להורדה מאתרי תוכן ומאפשרים למשתמשים לצרוך תכנים הקשורים לאותם אתרים ישירות מסרגל הכלים, שמוטמע בדפדפן. הוא סייג את דבריו בציינו, כי נכון למועד הראיון (יום ד' האחרון), העסקה טרם נחתמה.

מנכ"ל קונדואיט הוא רונן שילה וסמנכ"ל השיווק והמכירות שלה הוא שאול אולמרט, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. החברה הוקמה ב-2005 ומעסיקה 240 עובדים. קונדואיט מספקת פתרונות לייצור ולהפצת תוכן באינטרנט ובסלולר באמצעות יכולת לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט, תוך אפשרות ליצירת סרגל כלים מותאם אישית. המודל העסקי של החברה מתבסס על חלוקת רווחים עם בעלי תוכן ויישומים, על בסיס החיפוש המבוצע בסרגלי הכלים.

סרגל הכלים של קונדואיט משווק כאמצעי תקשורת בין העסק לבין הגולש, שבאמצעותו יכול האתר לעדכן אותו בחדשות האחרונות וכן לאפשר האזנה למוזיקה וקניות ברשת. קונדואיט משלמת לאתרי התוכן שבהם היא נמצאת לפי מספר הגולשים הנאמנים לסרגל הכלים וכן מספקת להם כלי לניתוח תנועת הגולשים. בעבר שולב הסרגל במנוע החיפוש של גוגל, ובדצמבר האחרון העבירה החברה את סרגל הכלים שלה לבינג (Bing) – מנוע החיפוש של מיקרוסופט. מספר המשתמשים בסרגל של החברה עומד על יותר מרבע מיליארד משתמשים – חלקם פרטיים וחלקם בקרב רבע מיליון אתרי תוכן ברשת. מחזור המכירות שלה עמד ב-2009 על מאה מיליון דולרים ומעריכים, כי הושלש בשנה החולפת.

בוידן אמר, כי קונדואיט שותפה בהצלחת הגידול בנתח השוק של בינג. זה עמד בדצמבר האחרון על 12% ועלה ל-13.6% בפברואר השנה. "אנחנו עומדים מאחורי חלק ניכר מהסיבות לגידול", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים