טוני וונד, דל: "האיחסון הוא התחום המסב הכי הרבה כאב למנהלי התשתיות"

"קיימות לכך שלל סיבות, ובראשן תקציבי המיחשוב בכלל, ואלה של מנהלי התשתיות בפרט", אמר וונד, מנהל תחום האיחסון הארגוני בחברה לאזור EMEA ● לדבריו, "אלה ממשיכים להיות שטוחים ולא לצמוח, כאשר מנגד, כמות המטלות של אנשי המיחשוב רק הולכת וגדלה, לצד הגידול הנמשך בכמויות ובנפחי המידע המאוחסן"

"בתוך כלל הכאבים שיש למנמ"ר, האיחסון הוא התחום המסב הכי הרבה כאב להם ולמנהלי התשתיות. זאת משלל סיבות, ובראשן תקציבי המיחשוב בכלל, ואלה של מנהלי התשתיות בפרט. אלה ממשיכים להיות שטוחים ולא לצמוח, כאשר מנגד, כמות המטלות של אנשי המיחשוב רק הולכת וגדלה, לצד הגידול הנמשך בכמויות ובנפחי המידע המאוחסן", אמר טוני וונד, מנהל תחום האיחסון הארגוני בדל (Dell) לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).

וונד היה דובר המפתח בכנס Smart Storage. לאירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני איחסון ומנהלי תשתיות. הוא התקיים היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי.

האתגר המרכזי של מנהלי התשתיות השנה "יהיה למכן ולפשט את התהליכים במרכזי המיחשוב, על מנת לחסוך בהוצאות", אמר וונד. לצד אתגר זה, הוא ציין כמה מגמות בתחום: "מצוקת משאבים במרכז המיחשוב, המביאה לפשרות; קונסולידציה ו-וירטואליזציה; הצורך בניהול מערכות המידע הרבות; יותר מידע לא מובנה הדורש ניהול מאשר מידע מובנה; עלות כוח האדם המוקדשת לטיפול ולניהול המידע".

לדברי וונד, "מחקרים מצביעים על כך ש-80% מתקציבי המיחשוב מופנים לתחזוקה – מה שמותיר מעט מאוד להקצאת משאבים לחדשנות. מתוך זה, 60% מופנים לעלויות שכר של אנשי ומנהלי התשתיות". הוא הוסיף, כי "מדובר בתהליכים ופעילויות שיכולים להיות ממוכנים בחלקם. דל מסייעת למיכון ולפישוט מרכזי המיחשוב הארגוניים".

האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים כיום הוא שינוי האופן שבו הם עובדים, ציין וונד. לדבריו, הדבר ייעשה, בין השאר, על ידי מעבר ממערכות מונוליתיות למודולריות, מניהול התשתיות לניהול SLA ומקיצוץ בהוצאות להשגת יעילות גבוהה יותר בעזרת המיחשוב.

הוא אמר, כי דל עוברת שינוי שהחל לפני שנתיים וטרם הסתיים, שבמסגרתו היא לא עוד רק ספקית מחשבים אישיים, אלא גם חברת שירותים מקצועיים – בעקבות רכישת פרו סיסטמס (Perot Systems) – וכן חברת איחסון, עם מוצרי אקווה לוג'יק (EquaLogic) וקומפלנט (Compellent Technologies), שדל רכשה אף אותן. זאת, לצד רכישת אוקרינה ואקסה-נט הישראלית, שלאחר שנרכשה על ידי דל הפכה למרכז פיתוח שלה בארץ. כך, ביכולתה של ענקית המיחשוב לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים. "לוקח זמן להשתנות, אבל אנחנו בכיוון הנכון", אמר.

וונד הוסיף, כי הפתרונות הנדרשים כיום לארגונים הם איחסון בעלות סבירה, מוצרי גיבוי חכם, תעדוף נכון של איחסון סוגי מידע שונים בפתרונות בעלויות משתנות, זמינות של המידע וניהול המידע המאוחסן. הוא ציין, כי האיחסון במערכי ה-IT מייצג 18% מסך עלות התשתיות, כאשר המידע המאוחסן מוכפל מדי שנה וחצי. לדבריו, הטרגדיה של מערכי האיחסון היא ש-90% מהמידע אינו נגיש, או שלא ניגשים אליו ולו פעם אחת אחרי שנוצר. וונד הציג מחקרים שלפיהם הסיכוי לפתיחתו מחדש של מסמך דיגיטלי שואף לאפס בחלוף שלושה שבועות ממועד ייצורו. בשל כך, הסביר, נדרש עבורו איחסון זול עם מידת נגישות מועטה.

יובל רוטקאי, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל. צילום: קובי קנטורהוא סיכם באמרו, כי "ארגונים מבינים שהפתרונות שאנחנו מספקים עבורם מניבים ערך עסקי, לא רק טכנולוגי".

"נתונים לא מובנים – יותר ממובנים"

יובל רוטקאי, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל, דיבר על פלטפורמות האיחסון האחודות החדשות של EMC ועל הערכים המוספים של המערכות האחודות שלה לסביבת הענן וללקוחות הקטנים והבינוניים. לדבריו, החל מ-2010 עברה כמות הנתונים הלא מובנים את זו של הנתונים המובנים, ועד 2020 יהוו נתונים אלה 84% מהמידע שצריך לנהל. "הרבה לקוחות מתקשים להתאים את מערכת האיחסון שלהם לדרישות המשתנות של הסביבה", אמר רוטקאי. "זאת, לצד אתגרי הסיבוכיות, ריבוי שטחי איחסון עצמאיים, וריבוי איי מידע שנדרש לגבותם".

EMC, הוסיף, "מציעה פתרונות חכמים שונים לכל האתגרים. החברה מובילה את שוק האיחסון בעולם ובארץ ובתוכו, את שוק ה-NAS. היא מספקת פתרונות תוכנה חכמים ויעילים לשוק האיחסון".

פבלו הורנשטיין, מנהל קדם מכירות לאזור EMEA ב-IT Analyzer. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי "באחרונה הציגה החברה סדרה חדשה של מערכות איחסון אחודות, רובן מיועדות עבור ארגוני אנטרפרייז ומיעוטן עבור SMB, עם יכולות חיבוריות לכל סביבה, ובכל צורות החיבוריות, לצד ממשק ניהול המטפל לא רק בסביבת האיחסון, אלא בכל המשימות הנדרשות מאיש ה-IT".

"המערכות בשוק לא עונות לאתגרים"

פבלו הורנשטיין, מנהל קדם מכירות לאזור EMEA ב-IT Analyzer, הציג פתרון של החברה, שהינה חברה ישראלית. לדבריו, הפתרון מספק "יכולת להתמודד וניהול אפקטיבי ומושכל של מערכות ה-IT". המערכות בשוק, אמר הורנשטיין, "לא עונות לאתגרים, כי הן לא מכילות מרכיבים חיוניים לצוות ה-IT בעולמות הבינה העסקית והניתוח מבוסס המידע לגבי מה שקורה במערכות המיחשוב. נדרש BI כחלק ממרכיבי פתרונות תשתיות IT".

הוא הוסיף, כי כיום, "הארגון רואה במערך המיחשוב מנוע צמיחה בתחרות בסביבה העסקית. ככזה, על ה-IT לפעול לשימור לקוחות, עליו לעשות יותר משעשה בעבר". המטרה, אמר, "היא להביא לארגון את המימד החסר בניהול IT". בורנשטיין הסביר, כי הדבר נעשה בעזרת טיפול בנתונים, איחודם וחיתוכם, תוך "תרגום" והצגה שלהם עבור כל אחד בארגון,.כך, הוא יכול לקבל החלטות בתפקיד המתאימות לרמת הניהול שלו.

"בבסיס הפתרון, אנחנו לוקחים את המידע ומלבישים עליו מנוע ניתוח ומידע מבוסס הקשרים", סיכם הורנשטיין. "אנחנו מחברים פיסות נתונים ומספקים עבור אנשי ה-IT ערך מוסף המביא לחסכון בעלויות ולתפעול מוצלח יותר, עקב מניעת בעיות באופן פרו-אקטיבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים