השר מיכאל איתן לראש הממשלה: "הפיילוט להפעלת המאגר הביומטרי אינו חוקי"

במכתב ששלח לנתניהו טען השר איתן, כי הפיילוט כולל שורה של פגמים וקשיים מקצועיים ● הוא דרש לכנס מיד את ועדת השרים ליישומים ביומטריים כדי לדון בכשלים בחוק ● עוד הוא טען, כי המאבק נגד חוק הביומטריה "פוגע בהכנות לקראת הנפקת תעודת זהות חכמה ויוצר לה דימוי שלילי, למרות היותה כלי מודרני וחשוב שיכול לשפר את השירות לציבור"

הפיילוט שבכוונתו של משרד הפנים להתחיל בביצועו לבחינת הפעלת המאגר הביומטרי כולל שורה של פגמים וקשיים מקצועיים – כך טוען השר מיכאל איתן במכתב ששלח אתמול (א') לראש הממשלה, בנימין נתניהו. למעשה, לטענתו, הפיילוט לא יוכל להתבצע, שכן הוא לא יעמוד בהוראות החוק.

השר איתן מסתמך במכתב על חוות דעת של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט), שבדקה את הצו. הוא דורש לכנס מיד את ועדת השרים ליישומים ביומטריים כדי לדון בכשלים בחוק. לדבריו, הדיון בוועדה נועד לאתר הסכמות וכן למנוע התנגדויות ופניות לבג"ץ.

בדברי ההסבר לחוק הביומטריה נכתב, כי "תקופת המבחן תאפשר בחינה מהימנה וקונקרטית של אופן יישום חוק הביומטריה על כל מרכיביו, ובתקופה זו אמורים להיבחן הפעלת המאגר מול שורה של גורמים ציבוריים, טכנולוגיים ותפעוליים, וכן היבטים הנוגעים להגנה על הפרטית".

במכתבו ציין איתן, כי פרופסור עדי שמיר העלה בפני אלה שהצעת החוק הוצגה בפניהם, בהם ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, פתרונות חלופיים, שהיו מקובלים על ידי שורה של גורמים. אולם, לטענתו, ההצעה הוסרה מסדר היום עוד בטרם נדונה.

השר איתן סיים את מכתבו בהתייחסו למאבק נגד חוק הביומטריה. לדבריו, "מאבק זה פוגע בהכנות לקראת הנפקת תעודת זהות חכמה ויוצר לה דימוי שלילי, למרות היותה כלי מודרני וחשוב שיכול לשפר את השירות לציבור".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. uri

    כל הכבוד לשר איתן. חזק ואמץ. המשך להילחם ואנחנו נחזק אותך. ממשלה מושחת ושיטרית עוד יותר מושחת. ביחד נעצור את החוק. נקבור אותו לחלוטין. מאגר ביומטרי היא בכיה לדורות

  2. שפוי

    המאגר הביומטרי מסוכן ופשיסטי. כל הכבוד לאיתן. היטלר הבא ישמח להשיג מאגר כזה של יהודים.

  3. ישראל

    מיכאל איתן,חכמולוג מתחסד.פשוט נמאס ממך.קום צא לנו מהחיים.אדאג ואעשה הכל שלא תיבחר אפילו בפריימריס...מהמשרה ."שר" נהפכת ל"צר"

  4. אזרח

    כשלון ידוע מראש... אני לא מבין למה הם ממשיכים לבזבז את זמנם ואת זמנו של הציבור....

אירועים קרובים