אפל הסירה יישום של ויקיליקס; גוגל ממשיכה להציע יישומים דומים

היישום הוסר מ-App Store ימים אחדים לאחר שהועלה ● לעומת זאת, גוגל הותירה בחנות שלה למעלה מחצי תריסר יישומים שמעניקים גישה למסמכים החסויים שפורסמו בוויקיליקס, ואף שולחים התראות כשמתפרסמים מסמכים חדשים ● אנליסט: "סביר להניח שגם אפל תהפוך יעד למתקפות של אוהדי ויקיליקס"

אשמה. אפל

אפל (Apple) הצטרפה לרשימת החברות שניתקו את קשריהן עם אתר ויקיליקס (WikiLeaks), לאחר שהסירה את היישום של האתר מ-App Store. גוגל (Google), לעומת זאת, הותירה בחנות שלה למעלה מחצי תריסר יישומים שמעניקים גישה למסמכים החסויים שפורסמו בוויקיליקס, ואף שולחים התראות כשמתפרסמים מסמכים חדשים.

בשבועות האחרונים הודיעו לא מעט חברות על ניתוק קשריהן עם האתר שהרגיז גורמי ממשל רבים בעולם, ובהן מסטרקארד (Mastercard), ויזה (Visa), בנק אוף אמריקה (Bank of America) ופיי-פאל (PayPal). רבים מבין הגופים הללו סבלו באחרונה ממתקפות כבדות למניעת שירות ומהפצצת פקסים שארגנו אוהדי האתר.

"סביר להניח שגם אפל תהפוך יעד למתקפות", העריך ג'ון בומגרנר, מנהל הטכנולוגיה הראשי של Cyber Consequences Unit ומי שנחשב למומחה למתקפות כאלה. "כל מי שמנתק קשרים עם ויקיליקס הוא יעד פוטנציאלי".

היישום שהוסר מ-App Store פותח על ידי איגור ברינוב והוצע תמורת 1.99 דולרים. ניתן היה לרכוש את היישום במשך מספר ימים, שאחריהם הוא הוסר. הסיבה להסרה, מסרה אפל אתמול (ד'), היא "הפרת מדיניות הפיתוח". לדברי החברה, "היישומים חייבים לעמוד בחוקים המקומיים, ואסור שהם יפגעו בגורמים כלשהם".

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', שוחרר באחרונה ממעצר בבריטניה, שם נעצר בחשד לעבירות מין שביצע בשבדיה, תמורת ערבות של 200 אלף ליש"ט. בארצות הברית שוקדים על הכנת כתב אישום נגד אסאנג' בגין פרסום מסמכים מסווגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים