דו"ח ה-MoneyTree: השקעות הון-הסיכון בישראל עלו ב-23% ברבעון השלישי

החברות המגובות הון-סיכון גייסו ברבעון כ-253 מיליון דולרים, לעומת 206 מיליון ברבעון השני של 2010 ● בהשוואה לרבעון השלישי של 2009, זינקו הגיוסים ב-42% ● עוד עולה מהנתונים, כי מספר החברות שגייסו הון עלה ביותר מ-10% לעומת הרבעון הקודם, וביותר מ-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● כמו כן, מצביעים נתוני הדו"ח על עלייה משמעותית ברמת ההשקעות ובכמות ההשקעות במגזר האינטרנט

חברות ההיי-טק הישראליות המגובות הון-סיכון גייסו במהלך הרבעון השלישי של 2010 כ-253 מיליון דולרים – כך עולה מדו"ח MoneyTree של פירמת רואי החשבון PwC Israel. מדובר בגידול של כ-23% לעומת הרבעון הקודם, שבו גויסו כ-206 מיליון דולרים, ובזינוק של כ-42% לעומת השלישי של 2009, שבו גויסו כ-178 מיליון.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר חברות ההיי-טק הישראליות שגייסו הון ברבעון המדווח עמד על 68, לעומת 60 ברבעון השני של 2009 ו-55 ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה הרבעוני בחברה עמד על 3.7 מיליון דולרים בהשוואה ל-3.4 מיליון ברבעון הקודם ו-3.2 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה.

כמו כן, מצביעים נתוני הדו"ח על עלייה משמעותית ברמת ההשקעות ובכמות ההשקעות במגזר האינטרנט. ההשקעה הרבעונית במגזר זה הינה הגבוהה ביותר מאז תחילת הדיווח עליו בנפרד, ברבעון השני של 2008.

מאז הרבעון האחרון של 2009 נרשמה ירידה ברמת ובמספר ההשקעות בחברות Seed, במקביל לעלייה בנתוני ההשקעות בחברות בשלבי התפתחות מאוחרים יותר. עוד עולה מהדו"ח, כי במהלך הרבעון נרשם זינוק של 186% לעומת הרבעון הקודם בסבבי השקעה מאוחרים.

רובי סולימן, שותף בתחום ההיי-טק ב-PwC Israel, אמר ש-"הדו"ח הנוכחי מצביע על מספר מגמות מעורבות. בצד החיובי, יש גידול משמעותי בהשקעות, במספר החברות המגייסות ובממוצע ההשקעה לחברה. מצד שני, אנחנו מדווחים ברבעון זה על מספר הקרנות הגבוה ביותר בעשור האחרון שלא ביצעו השקעה כלל. מגמה זו, של ריכוז ההשקעות בידי מספר קטן יותר של קרנות, אינה חדשה, אך היא מוסיפה ומתעצמת, ומעידה על הקשיים של הקרנות לגייס כספים. כבר כיום, אפשרויות הגיוס של חברות ההיי-טק הצעירות הינן מוגבלות בשוק הישראלי, שבו הקרנות לוקחות את החלק הארי במימון. בהעדר חלופות מימון זמינות, ניתן לצפות, כי שוק ההיי-טק ייפגע, בעיקר בטווח הארוך".

סולימן הוסיף, כי "באחרונה מדובר רבות על התערבות ממשלתית שבעיקרה תעודד השקעות אנג'לים, גופים מוסדיים ישראליים ואף הקמת קרן ממשלתית בתחום הקלינטק. ובכן, גם קטר ההיי-טק צריך לפעמים דחיפה בכדי להמשיך ולשמר את כוחו, וטוב מוקדם ממאוחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים