BDI: אינטל ישראל היא חברת ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בה ב-2010

אינטל דורגה במקום הראשון זו השנה השלישית ● אחריה: גוגל, HP, מיקרוסופט ויבמ ● לראשונה, טבע תעשיות פרמצבטיות נכנסה לעשירייה הפותחת ודורגה שביעית, כחברה שעובדי ההיי-טק רוצים לעבוד בה ● בניגוד לשאר מגזרי המשק, תנאי השכר הוא המדד החשוב ביותר לעובדי היי-טק בבחירת מקום העבודה ● זיוית כץ צמרת, אינטל ישראל: "ההסבר שלי לדירוג הוא תחום העיסוק שלנו. אנו עובדים במקום שלא משעמם בו"

אינטל (Intel) ישראל דורגה במקום הראשון כמקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו בארץ עבור עובדי היי-טק, כך עולה מדירוג BdiCoface שפורסם היום (ד').

זוהי השנה השלישית ברציפות שאינטל ישראל מדורגת ראשונה. כזכור, הסניף המקומי של ענקית המעבדים דורג גם במקום הראשון בדירוג הכללי של החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל, שפורסם במאי האחרון. במקום השני דורגה גוגל (Google) ישראל, עלייה של שני שלבים לעומת שנה שעברה, אז היא דורגה במקום הרביעי. HP ישראל דורגה השנה במקום השלישי, ירידה של מקום אחד לעומת הדירוג אשתקד. מיקרוסופט (Microsoft) ישראל נמצאת במקום הרביעי, עלייה של שלושה שלבים לעומת השנה שעברה. יבמ (IBM) ישראל סוגרת את החמישייה המובילה, ירידה של שני שלבים לעומת הדירוג הקודם. סאפ (SAP) דורגה במקום השישי, בלא שינוי לעומת השנה שעברה. אלביט ואמדוקס דורגו במקומות השמיני והתשיעי בהתאמה – שתיהן בלא שינוי מהשנה שעברה. את העשיריה הראשונה סוגרת פרטנר, עם עלייה של שלושה שלבים לעומת הדירוג אשתקד. נס מדורגת במקום ה-14, עלייה של חמישה שלבים לעומת השנה שעברה.

ממצא מפתיע מהסקר הוא שיש עליות בולטות בדירוג לחברות שאינן חברות טכנולוגיה והיי-טק. כך, לראשונה, טבע תעשיות פרמצבטיות נכנסה לעשירייה הפותחת ודורגה שביעית, כחברה שעובדי ההיי-טק רוצים לעבוד בה. חברת החשמל התברגה למקום 13 בדירוג המקומות שטוב לעבוד בהם. את רשימת 25 מקומות העבודה בדירוג עובדי ההיי-טק סוגרים שני בנקים. במקום ה-24 מצוי בנק הפועלים, שעלה שלב אחד לעומת השנה שעברה. במקום ה-25 דורג בנק לאומי, שיפור של חמישה שלבים לעומת אשתקד.

את העלייה הבולטת בקרב 25 החברות המובילות בדירוג של הטבלה, רשמה בזק, המדורגת במקום ה-15, שיפור של שמונה שלבים לעומת השנה שעברה. מקורות (מקום 41), אל על (מקום 42) ובנק דיסקונט (מקום 49) נכנסו גם הם לראשונה לדירוג.

חברות נוספות שנכנסו לראשונה לדירוג החברות שטוב לעבוד בהן בקרב עובדי ההיי-טק: אורקל (Oracle) ישראל במקום 26, MICRON (לשעבר ניומוניקס), במקום 30, ובטר פלייס, במקום 36. ירידות משמעותיות יחסית רשמו צ'ק פוינט, שירדה שמונה שלבים למקום ה-19, סיסקו (Cisco), שירדה שישה שלבים ודורגה במקום ה-22, וכן טלדור, שירדה 13 שלבים למקום ה-31. רד תקשורת ומוטורולה (Motorola) נדחקו הרחק מחוץ לעשירייה הראשונה שם מוקמו בשנה שעברה, עם ירידה בהתאמה של 22 ו-28 שלבים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אייל ינאי, מנכ"ל משותף ב-BDI, כי הדירוג מבוסס על מחקר רחב היקף, שנערך בקרב עשרות חברות ויותר מ-50,000 עובדים בישראל, שיותר משליש מהם עובד בענף היי-טק. לדברי ינאי, בשלב הראשון מבוצע מחקר בקרב 15 אלף עובדים, הנשאלים על היבטים במקום העבודה, בלא קשר למקום עבודתם הם. העובדים נשאלים על תנאי השכר, תנאי הרווחה, העניין במקום העבודה, והיחס האישי. לאחר מכן נשאלים עשרות אלפי עובדים שאלות על מקום העבודה בו הם נמצאים, והאם הוא עונה למדדים האמורים. בשלב השלישי, אמר ינאי, הם שואבים מהחברות נתונים כמותיים על כוח אדם, השכר הממוצע, היקף תחלופת העובדים ומידת ההשקעה ברווחת העובדים.

לדברי ינאי, מהדירוג עולה כי עובדי ההיי-טק מעדיפים לעבוד בחברות גלובליות ושואפים פחות לעבוד בחברות סטארט-אפ. "נטיית העובדים היא להעדיף חברות חסינות בעלות יציבות תעסוקתית, גם אם הדבר אומר שפעילות הליבה של החברות אינה בהכרח בתחום הטכנולוגיה", אמר, "עובדי ההיי-טק הנמצאים מחוץ למרכז הארץ, דירגו במקומות גבוהים יחסית חברות ממשלתיות כחברות שטוב לעבוד בהן".

"אנו רואים בשנתיים האחרונות שינוי בתוצאות, למרות שלכאורה הסקרים נעשו כשכבר דיברו על סוף המשבר הכלכלי, בסוף 2009 ובתחילת השנה", אמר ינאי, "המדדים ההתנהגותיים של העובדים לא השתנו: עדיין נושאי היציבות התעסוקתית ויציבות החברה משחקים תפקיד חשוב עבורם". הוא ציין כי בטרם המשבר, אובחן אצל עובדי הענף רצון חזק יותר לעבודה בחברות הזנק.

מאפיין שני המבדיל את עובדי ההיי-טק מכלל עובדי המשק, אמר ינאי, הוא שבקרב עובדי הענף השכר מצוי בעדיפות ראשונה, "בשאר ענפי המשק יש דגש חזק יותר על קידום מקצועי ויציבות". הוא הסביר כי "למרות סימני היציאה מהמשבר, הזיכרון של העובדים אינו קצר טווח. העלייה בחשיבות תנאי השכר לא דחקה לגמרי את חשיבות מדד היציבות עבור העובדים, ולפיכך עולה ככל הנראה רצונם של העובדים לעבוד בחברות יציבות ובינלאומיות. מנגד, אנו עדים לראשונה לתופעה מעניינת של התייחסות העובדים למקומות עבודה פוטנציאליים חדשים ופתיחות לעבודה גם בחברות שאינן חברות היי-טק וטכנולוגיה במהותן"

הוא ציין, כי רוב החברות שדורגו גבוה ברשימה, שמות דגש רב על המשאב האנושי ופיתוחו, הכולל, בין היתר, ביצוע סקרי עמדות ומשובים לבדיקת שביעות רצון העובדים ובחינת מדדים שונים, כגון פעילות רווחה ותנאי שכר.

זיוית כץ צמרת, מנהלת מחלקת הנדסה לתחום ליטוגרפיה, אינטל ישראל, אמרה כי "ההסבר שלי לדירוג הוא תחום העיסוק שלנו. אינטל עוסקת בפיתוח ובייצור מוצרים שהם פסגת הטכנולוגיה. עבודה שכזו יוצרת סביבת עבודה מרגשת ודינמיקה בלתי פוסקת. בנוסף, העבודה מאפשרת התפתחות אישית ומקצועית והזדמנויות לקידום. אנו עובדים במקום שלא משעמם בו".

יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, אמר כי "אנחנו גאים להיכלל גם השנה בשלישיה הפותחת של חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן. ההישג מבטא את המשך ביסוס מעמדנו כחברה מובילה ושחקן מרכזי בתחום. עוצמתנו נובעת ותלויה בהון האנושי של החברה, שתורם מדי יום את יכולותיו ומוביל את החברה להישגים רבים ומגוונים. בתוך כך אנו משתדלים להעניק לעובדים אפיקי קידום, תנאים סוציאליים וסביבת עבודה איכותית ומאתגרת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    ב-SAP מצויין לעבוד אם אתה עובד ב- Labs אבל לא בסניף SAP ישראל........

אירועים קרובים