אלון בן-צור, בינת: "מהפכת ה-IT תושלם בעזרת הצטרכנות, וירטואליזציה ורשתות התקשורת"

"האתגר עבור האינטגרטורים הוא ליצור את התנאים להתפשטות המהפכה - תהליך שיבוצע על ידי פישוט מערכות ה-IT ומיכון שלהן", אמר בן צור, המכהן כמנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, בכנס בינת אקספו 2010 ● לדבריו, "בעשור האחרון החל תהליך של זליגת טכנולוגיות מהמגזר הפרטי אל עבר ארגונים, ולא להפך, כפי שהיה נהוג בעבר"

"העשור נוכחי יהיה שונה מזה שלפניו, ולצד שלושת הכוחות הקלסיים שמניעים את השוק – הרגולציות, הרצון בהחזר השקעה מצד הלקוחות, והתחרות בין היצרנים – יתווספו שלושה כוחות טכנולוגיים חדשים שישלימו את מהפכת ה-IT והמידע: ההצטרכנות, הווירטואליזציה, ורשתות תקשורת בלא גבולות", כך אמר אלון בן-צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. בן-צור דיבר במליאה המרכזית של בינת אקספו 2010 – כנס הלקוחות השנתי של הקבוצה, השביעי במספר, שנערך היום (ב') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות ושותפים עסקיים של בינת.

לדברי בן-צור, לכל אחד משלושת הכוחות החדשים יש משקל סגולי חשוב בקידום מהפכת המיחשוב. "השפעת ההצטרכות הביאה לכך שמסכים דקים, רכיבים עם סוללות קלות משקל, מחשבי כף יד וכלים דומים נוספים, מהווים פריצת גבולות ומאפשרים חוויית משתמש טובה יותר מבעבר. אולם מעל לכל, הם מאפשרים שימוש ברכיבים מרחוק". לגבי הווירטואליזציה אמר בן צור, כי "הטכנולוגיה מאפשרת ליצור מיחשוב בתצורת ענן, וגם פה מדובר במעבר חשוב ממיחשוב פיסי ללוגי". הכוח המניע השלישי, לדבריו, הוא הגידול ברוחב הפס של הרשת, והפיכת רשתות התקשורת הארגוניות לכלי עבודה חשוב עד קריטי בארגונים, כך ש-"רשת התקשורת הופכת להיות חסרת גבולות".

היבט נוסף של השינויים הטכנולוגיים שאותם הוא תופש כמהפכה, הוא קצב החידושים ההולך וגדל, כמו גם קצב האימוץ של טכנולוגיות ומוצרים. בן צור ציטט מחקר שנעשה על משך הזמן בין הופעת חידוש טכנולוגי ועד הצריכה שלו על ידי 50 מיליון משתמשים. לרדיו הדבר ארך 38 שנים; לטלוויזיה 13 שנים; רשת האינטרנט כבר קיצרה לוחות זמנים והצליחה להשיג 50 מיליון משתמשים בשבע שנים; ה-iPod נצרך על ידי 50 מיליון איש תוך שלוש שנים; ולפייסבוק (Facebook) לקח רק שנתיים להגיע לכמות כזו של משתמשים.

העשור הבא, אמר בן-צור, יתאפיין בכמה מגמות-על טכנולוגיות: שינוי פניו של הדטה-סנטר; תקשורת אחודה בשילוב שיתופיות; רשתות רחבות פס ונטולות גבולות; התפשטות הווירטואליזציה; שימת דגש על אבטחת מידע; ו-XoIP – משמע הכל יימצא על גבי תשתית פרוטוקול אינטרנט. היבט נוסף שכבר החל בסוף העשור האחרון ויימשך בעשור הנוכחי, הוא זליגה של טכנולוגיות מהמגזר הפרטי אל עבר ארגונים, ולא ההפך, כפי שהיה נהוג בעבר.

האתגר עבור האינטגרטורים, אמר בן-צור, הוא "ליצור את התנאים להתפשטות המהפכה – תהליך שיבוצע על ידי פישוט מערכות ה-IT ומיכון שלהן. שני אלו, לצד זמינות המערכות, יאפשרו את קצב ההטמעה המהיר של הרכיבים ומערכות ה-IT החדשות, והמחיר ההולך ויורד יביא לביא לתפוצתן הרחבה". הוא ציין, כי השינויים הללו יביאו בהכרח ליצירת מודלים עסקיים חדשים.

"אנו מצויים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית שיוצרת שינוי עולמי בדפוסי העבודה, אופי השירותים וניהול המידע", סיכם בן-צור. "בהתאם, משתנה גם תפקידו של האינטגרטור, שנדרש ליישם את המהפכה בכפוף לדפוסי הצריכה המשתנים בארגונים". הוא סיים בציינו, כי "לקבוצת בינת יש יכולות ביצוע גבוהות, המספקות מענה רחב לכלל תשתיות ה-ICT בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אנו מצויים כבר חמש שנים בצמיחה שנתית ממוצעת של 12%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים