אינטל מכריזה על השקעה נוספת של 1.5 מיליארד דולר בשבבים לנייד בסין

במסגרת העסקאות עליהן הכריזה חברת הענק, תשתף החברה פעולה עם Spreadtrum בפיתוח של שבבים למכשירים ניידים המבוססים על הארכיטקטורה שלה

מחסור במעבדים. אינטל

למרות ההפסדים הכבדים שנחלה עד כה, הכריזה אינטל (Intel) ביום ו' על השקעה נוספת של עד 1.5 מיליארד דולר בשתי חברות לשבבים לנייד, בבעלות ממשלת סין. תמורת השקעתה תקבל אינטל נתח של כ-20 אחוזים בבעלות על החברות הסיניות Spreadtrum Communications ו-RDA Microelectronics, אשר מייצרות שבבים לנייד ונשלטות על ידי חברת Tsinghua Holdings, הנמצאת בבעלותה של ממשלת סין.

עסקאות אלה ממחישות את החשיבות שמייחסים באינטל לתחום של השבבים לנייד. החברה נהנית כיום ממעמד דומיננטי בשווקים של המעבדים למחשבי PC ולמרכזי נתונים, אך על עתידה מעיב המעבר של הצרכנים ממחשבים שולחניים ומחשבים נישאים למחשבי לוח וטלפונים חכמים.

המאמצים שהשקיעה אינטל עד כה לחדור לשוק של השבבים למכשירים ניידים, בו שולטות חברות דוגמת Qualcomm ו-MediaTek, הניבו לה עד כה בעיקר הפסדים של מיליארדי דולרים. ההצלחות שרשמה עד כה החברה בתחום נבעו בעיקר מסובסידיות יקרות שהעניקה החברה ליצרניות מכשירים כדי שיתחילו להשתמש בשבבים מתוצרתה במחשבי הלוח שהן מציעות.

במסגרת העסקאות עליהן הכריזה אינטל ביום ו', תשתף החברה פעולה עם Spreadtrum בפיתוח של שבבים למכשירים ניידים המבוססים על הארכיטקטורה של אינטל, בעוד שהחברות Spreadtrum ו-RDA ימכרו שבבים אלה בשוק הסיני וברחבי העולם. השבבים הראשונים שיניב שיתוף הפעולה אמורים להיות זמינים בתחילת המחצית הראשונה של השנה הבאה. ההשקעה של אינטל צפויה להיסגר בתחילת שנת 2015.

"העסקה חשובה לנו מאוד מפני שהיא תסייע לנו לייצר מוצרים רבים יותר, בקצב מהיר יותר" מסר אמריקו למוס, סגן נשיא בחטיבה של אינטל להנדסת פלטפורמות. הוא הוסיף כי העסקאות גם יגבירו את נוכחותה של אינטל בזירה של המכשירים הניידים, הודות לשותפים של Spreadtrum.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים