קמפיין רשת חדש: "שוויון זה לכולנו" – גם לגייז

הקמפיין, שמנוהל בעיקר בפייסבוק, מבקש להשיג באמצעות הרשת זכויות לקהילה הגאה בחקיקה, זוגיות והורות ● מעניין אם הפוליטיקאים, שנמצאים ברשת, יפעלו בהתאם

אחד הקמפיינים הבולטים בפייסבוק (Facebook) העברית בימים האחרונים מבקש להשיג בעזרת האינטרנט שוויון זכויות לקהילה הגאה. במסגרת הקמפיין מצולמים אנשים, בהם מפורסמים, עם סמל השווה, שמשויך עם דרישת השוויון לקהילה הגאה, על רק צבעי הכחול ולבן.

מדובר בקמפיין שעוסק בסוגיות שונות הקשורות לקהילה באופן כללי, לא רק בסוגיית הפונדקאות, שהציפה את החדשות ואת הרשת בחודשים האחרונים. לדברי הוגיו, "אנחנו מתמקדים בשלושה דברים מרכזיים: הכרה חוקתית בזכויות הגאים; ערכי המשפחה – הכרה בנישואים אזרחיים או ברית הזוגיות; ומתן אפשרות לזוגות גייז לאמץ, להביא ילדים לעולם באמצעות פונדקאות וכל מה שקשור לכך. אנחנו תומכים בח"כים שתומכים בקהילה הגאה ומתנגדים לח"כים שיוצאים נגדה".

הקמפיין הנוכחי הוא חלק מסדרה של קמפיינים גאים שנועדו לעורר באמצעות הרשת את הרחוב ואת תשומת ליבם של הפוליטיקאים. "לאנשים כבר נמאס למחות ברחוב ונוח להם להיות חלק מ-'מחאת הקליק'. זו הזירה בה קורים הדברים, ובאמצעותה אנחנו מפגינים נראות ומעוררים את המודעות של הציבור. גם הפוליטיקאים נמצאים ברשת ורואים את הקמפיינים שלנו, וחלקם פועלים בהתאם", על פי המארגנים.

גם השחקנית אסתי זקהיים התגייסה לקמפיין. צילום: ליאור קסוןהם שאבו השראה מקמפיין דומה שנערך בארצות הברית למען נישואים בין בני זוג מאותו המין. אלא שבניגוד לאמריקנים, הם החליטו שלא להשתמש בו בסממנים גאים, למשל צבעי דגל הגאווה, אלא בצבעי הכחול לבן. "אנחנו מבקשים להשוות את עצמנו לסטרייטים ולכן לא כוללים שום סימן גאה, למעט סימן השווה, שמזוהה עם הקהילה", הם אומרים. "אנחנו באים לקדם את הזכויות בכל אדם באשר הוא אדם, לגעת במכנה המשותף הרחב ביותר".

אתם טוענים שאתם באים לקדם את הזכויות של כל הגאים, אבל צבעי הכחול לבן עלולים לגרום לגייז הפלסטינים אזרחי ישראל לחוש מודרים ממנו.
"אנחנו חיים במדינת ישראל, אלה צבעי הלאום והדגל שלה, תעודת הזהות היא כחולה, גם של הגייז ערביי ישראל, ואנחנו דורשים זכויות גם עבורם. יש גם הרבה גייז שלא מזדהים עם דגל הגאווה".

הרשת שימשה בשנים האחרונות לקמפיינים רבים בנושאים שונים, חלק גדול מהם עלה לאחר מכן לכותרות גם באמצעי המדיה המסורתיים. דוגמאות טובות לכך הן הקמפיים לטבעונות ולזכויות בעלי החיים, והמחאה החברתית של קיץ 2011, שהתחילה מעמוד פייסבוק והגיעה להפגנות של מאות אלפים. המחאה הגאה אולי לא תוציא כל כך הרבה אנשים לרחוב, אבל בהחלט ייתכן שכמו מחאות אחרות, האינטרנט יסייע לה להשיג את מטרותיה וליצור עוד הבנה כלפי הקהילה הגאה בציבור הכללי. ואמנם, מארגני הקמפיין מציינים כי "אנחנו מקבלים פניות רבות של אנשים מכל הארץ, מכל המגזרים, לבוא ולצלם במקומות שונים. התמיכה מהקהילה ומחוצה לה מפתיעה אותנו".

לדבריהם, בקרוב הם עתידים להעלות אפליקציות למען שוויון זכויות לקהילה הגאה ולהשיק אתר אינטרנט ייעודי, שיצטרפו לדף הפייסבוק ולחשבון האינסטגרם (Instagram) של הקמפיין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים