קמפיין ברשת: "עזרו לנו להביא את הילדים הביתה!"

שמונה זוגות בני אותו המין שביצעו הליך פונדקאות בתאילנד ונמצאים שם בימים אלה יצאו בקמפיין פייסבוק שקורא לגולשים להפעיל לחץ על הממשלה, כדי שתרשום את הילדים שלהם כישראלים ● קריאתם זכתה למענה נרחב: 14 אלף לייקים בארבעה ימים ותמיכה ממפורסמים רבים

שאלת הפונדקאות לזוגות מאותו המין הולכת וצוברת תאוצה בזמן האחרון – ברשת, באמצעי התקשורת המסורתיים ואפילו בכנסת. לא מזמן ניהלו יובל ולירן אלטמן-כדורי קמפיין רשת בנושא, שצבר לייקים רבים והביא לסרט ששודר בערוץ 10. בימים אלה מנהלים קמפיין פייסבוק (Facebook) שמונה זוגות מאותו המין, שנמצאים כרגע בתאילנד מאחר שלדבריהם, משרד הפנים לא מאפשר לרשום את הילדים שנולדו להם בהליך פונדקאות בישראל. עד כה, בארבעה ימים בלבד של פעילות, צבר הדף שפתחו ברשת החברתית כ-14 אלף לייקים.

הם כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "אנחנו, רובי ודותן, עומרי ואלון, עמי ועופר, ארז וארנון, איתמר ועודד, אריק ואורן, אבי וערן, רועי ואסף, נמצאים בתאילנד כבר יותר מחודש וחצי עם בנינו ובנותינו, שנולדו בהליך פונדקאות. התינוקות שכבר נולדו לא יכולים לחזור לארץ. כמונו יש בתאילנד זוגות רבים מכל העולם שמבצעים הליך דומה וחוזרים למדינתם ללא בעיה". לדבריהם, "לחלק מההורים נגמרה אשרת השהייה, חלק מהתינוקות נמצאים ללא ביטוח רפואי וחלקם נמצאים עם בעיות שונות ללא מעקב רופא ישראלי. השלטון בתאילנד לא יציב, המהומות מתחזקות ואנחנו מאוד חוששים שהדבר יכול לעכב את החזרה שלנו בחודשים רבים".

"משרדי הממשלה בישראל מפנים אצבע מאשימה אחד לשני, משרד הפנים מאשים את משרד החוץ, משרד החוץ מאשים את משרד המשפטים ומשרד המשפטים מאשים את משרד הפנים, וחוזר חלילה. הרושם הוא שבאמת יש כוונה טובה אך בשורה התחתונה, אנחנו לא יכולים לחזור לארץ עם ילדינו", הוסיפו. אחד הזוגות אף שלח מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו, שרה.

האם גדעון סער יחזיר את הילדים? אחד הממים שנוצרו בפייסבוק

הם קראו לגולשים "כהורים אל הורים, עזרו לנו להחזיר את ילדינו הביתה", על ידי שיתופים ולייקים. גולשים רבים נענו לקריאתם, והיו אף כאלה שיצרו ממים שפונים לשר הפנים, גדעון סער, בבקשה להתערב בסוגיה. אחרים הביעו ביקורת על כך שסער מציג את עצמו כליברלי ותומך בזכויות להט"בים, אבל במקרה הזה הוא שותק.

הקמפיין זכה לתמיכה ממפורסמים רבים, בהם אניה בוקשטיין, מיכל ינאי, עופר שכטר, איתי טיראן, ישראל בר און, אגם רודברג, אורנה דץ, אסתי זקהיים ומיה דגן. ינאי אף כתבה: "חייבים להקים צעקה ולנסות להחזיר 65 תינוקות לארץ! זה (פונדקאות – י"ה) אמור להיות תחילתו של פרק נפלא ומאושר – לא סיוט!"

ממשרדי הפנים, החוץ והמשפטים נמסר בתגובה כי "הנושא מצוי במגעים עם רשויות תאילנד. המגעים מתבקשים נוכח העובדה שלפי הדין המקומי, התינוקות הם אזרחים תאילנדיים". בממשלה טענו כי הרשויות התאילנדיות מסרו להם "אגרת רשמית" לפיה "לאימהות התאילנדיות, שילדו את התינוקות, יש זכויות הוריות מלאות ביחס לאותם ילדים, ובכלל זה משמורת". הם ציינו כי "האיגרת פורסמה באזהרת המסע שהוציא משרד החוץ, בתיאום עם משרד המשפטים ורשות האוכלוסין וההגירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים