יום דרמטי לבבילון: ההסכם עם יאהו! יימשך כמתוכנן, המיזוג עם איירון סורס לא ייצא לפועל והמנכ"ל פורש

שנית פאר-צפוני, סמנכ"לית הכספים של חברת האינטרנט הישראלית, תחליף בכיסא המנכ"ל את אלון כרמלי, שמסיים את תפקידו ויישאר כדירקטור ● נועם לניר, יו"ר ובעל השליטה בבבילון: "המציאות החדשה מחייבת אותנו לבצע התאמות"

אלון כרמלי, לשעבר מנכ"ל בבילון

בבילון (Babylon) לא יורדת מהכותרות: לצד דיווחה לבורסה על תוצאותיה הרבעוניות, הודיעה החברה כי יאהו! (!Yahoo) לא תבטל ההסכם עמה, עסקת המיזוג איירון סורס לא תצא לפועל וכי המנכ"ל אלון כרמלי פורש מתפקידו. תחליף אותו שנית פאר-צפוני, סמנכ"לית הכספים של החברה.

על פי בבילון, ענקית האינטרנט האמריקנית הודיעה לה אמש (א') כי "בעקבות פעולות פרואקטיביות שנקטה החברה (בבילון) לתיקון ליקויים, יאהו! אינה מתכוונת להשהות או לבטל את ההסכם בינה לבין החברה". בבילון הוסיפה בהודעתה כי "החברה תפעיל מנגנוני ניטור נוספים על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד. כמו כן, החברה תחדש רכישת משתמשים חדשים באופן זהיר, בתיאום ובשקיפות מלאה עם יאהו!".

במחצית ספטמבר השנה נראה היה כי אחת העסקות הבולטות בהיי-טק הישראלי השנה עומדת להיחתם: בבילון ואיירון סורס ניהלו ביניהן מגעים אינטנסיביים למיזוג. אלא שהיום, דיווחה החברה כי "בשל בחינת השפעתם של אירועים שונים בתעשייה על השוק בכלל ובחינת השפעות של אירועים הנוגעים לבבילון בפרט, החברה ואיירון סורס ממשיכות לקיים דיאלוג שוטף ומבצעות הערכת מצב מחודשת, אולם לעת עתה אינן מנהלות משא ומתן בדבר עסקת המיזוג".

במשפט "אירועים הנוגעים לבבילון בפרט", רמזה בבילון להודעה שקיבלה בסוף אוקטובר האחרון מגוגל (Google), לפיה זו לא תחדש את החוזה מולה, אשר מסתיים בנובמבר השנה. הנימוק לכך נבע מכך שענקית החיפוש קיבלה תלונות רבות מצד משתמשי גוגל כרום (Chrome), שהסבירו כי התקנת סרגל הכלים של בבילון פוגמת בחוויית המשתמש. על פי בבילון, אצל גוגל צצו דאגות בדבר יכולתה לספק "חוויית משתמש חיובית". לפי החברה הישראלית, להודעה האמורה צפויה להיות השפעה מהותית על הכנסות החברה ועל רווחיה. היקף הכנסותיה מההסכם עם גוגל ברבעון השני השנה היווה כ-43% מכלל הכנסותיה הרבעוניות.

שנית פאר-צפוני מונתה למנכ"לית בבילון
בתוך כך, הודיעה בבילון כי שנית פאר-צפוני, סמנכ"לית הכספים של החברה, מונתה לתפקיד המנכ"לית. אלון כרמלי, המנכ"ל המכהן, הודיע באפריל השנה על כוונתו לפרוש מתפקידו. הוא הסביר כי הגיע למיצוי תפקידו כמנכ"ל לאחר 22 שנות עבודה בחברה.

נועם לניר, יו"ר ובעל השליטה בבבילוןכרמלי מסר כי "הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקיד המנכ"ל, זאת לאחר שיימצא מחליף ראוי. הבוקר, לאחר שש שנים בתפקיד ועם בחירת הדירקטוריון בפאר-צפוני למנכ"לית, מסרתי באופן רשמי את הודעת הפרישה. בכוונתי להמשיך ולכהן כדירקטור בחברה ולהמשיך וללוות אותה".

נועם לניר, יו"ר ובעל השליטה בבבילון, מסר כי "לפני שש שנים רכשתי את השליטה בחברת בבילון, וביחד עם אלון כרמלי, בנינו חברת אינטרנט עם מודל עסקי, ששירת היטב את בעלי המניות לאורך השנים. אני מודה לאלון על היכולות וההירתמות למימוש החזון בתקופה בה כיהן כמנכ"ל. אני מאמין כי פאר-צפוני תדע להוביל את בבילון היטב בחזרה לפסים יציבים של וודאות וצמיחה".

לניר הוסיף כי "אנחנו מתמודדים כיום עם שינויים בסביבה העסקית ובוחנים את ההשלכות ואת חלופות הפעולה של החברה. המציאות החדשה מחייבת אותנו לבצע התאמות, הן בעבודה מול שותפינו ולקוחותינו, והן מבחינת צעדים בתוך בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים