גוגל: משתמשי ג'י-מייל לא יכולים לצפות לפרטיות

המשתמשים בשירות המייל של גוגל לא יכולים לצפות שהחברה לא תקרא את ההודעות שלהם, כשם שהם לא יכולים לצפות שמזכירה לא תפתח מכתב שמגיע לבוס, כך טוענים בחברה, בתגובה לתביעה ייצוגית ● בארגון Consumer Watchdog, הפועל לשמירה על זכויות הצרכנים, רואים בטיעון של גוגל "הודאה מדהימה" ומזהירים את המשתמשים החרדים לפרטיותם מפני שימוש בג'י-מייל

גוגל (Google) טוענת, כי המשתמשים בשירות הדואר האלקטרוני שלה, ג'י-מייל (Gmail), לא יכולים לצפות לפרטיות בעת השימוש ומשווה את זה לאדם ששולח את המכתב לחברה – והמזכירה פותחת אותו.

החברה הגישה מסמך בן 39 עמודים במסגרת בקשה לדחיית תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בארצות הברית על כריית נתונים. "כשם שמי ששולח מכתב לעמית לעסקים לא אמור להיות מופתע מכך שהמזכירה של העמית פותחת את המכתב, מי שמשתמשים כיום באי-מייל לא אמורים להיות מופתעים מכך שההודעות שהם שולחים מעובדות על ידי ספקית הדואר האלקטרוני של הנמען. אנשים לא יכולים לצפות לפרטיות לאחר שהם שולחים מידע מרצונם החופשי דרך צד שלישי", ציינה גוגל במסמך.

התובעים טענו, כי הסריקה האוטומטית של הודעות דואר אלקטרוני בג'י-מייל היא בגדר ציתות לא חוקי לתקשורת האלקטרונית שלהם, ללא הסכמתם. בגוגל טוענים, לעומת זאת, כי המשתמשים הסכימו לסריקה האוטומטית, שמשמשת לסינון של דואר זבל ולהצגה של פרסומות ממוקדות למשתמשים, בעצם ההחלטה שלהם להשתמש בשירות. על פי גוגל, בתי משפט קיבלו כבר את הטענה, כי כל המשתמשים באי-מיילים "בהכרח נותנים את הסכמתם המשתמעת לעיבוד אוטומטי של ההודעות שלהם".

בארגון Consumer Watchdog, הפועל לשמירה על זכויות הצרכנים, רואים בטיעון של גוגל "הודאה מדהימה" ומזהירים את המשתמשים החרדים לפרטיותם מפני שימוש בג'י-מייל.

"בגוגל משתמשים באנלוגיה שגויה: משלוח הודעה בדואר אלקטרוני לא דומה לשלשול מכתב לתיבת הדואר", אמר ג'ון מ. סימפסון, מנהל פרויקט הפרטיות של Consumer Watchdog. "אני מצפה שהדוור ימסור את המכתב לכתובת הרשומה על המעטפה. אני לא מצפה שהדוור יפתח את המכתב ויקרא אותו. בדומה לכך, כשאני שולח הודעה בדואר אלקטרוני, אני מצפה שהיא תימסר לחשבון הג'י-מייל של הנמען, בהתאם לכתובת המייל. מדוע עליי לצפות שהתוכן ייקרא ויפוענח על ידי גוגל?"

לא ניתן היה לקבל תגובה מענקית האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים