איראן: מתקפה רחבת היקף על ג'י-מייל הביאה לפריצה לאלפי חשבונות – לקראת הבחירות במדינה

על פי גוגל, ההאקרים ביצעו מתקפות פישינג, שבמסגרתן התבקשו משתמשים למסור את שם המשתמש והסיסמה שלהם ● מקור המתקפות היה באיראן עצמה ולפי גוגל, הן נערכו "ממניעים פוליטיים, לקראת הבחירות לנשיאות איראן" ● עם זאת, החברה לא מסרה מיהם הגורמים שביצעו את המתקפות

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

האקרים פרצו לעשרות אלפי חשבונות ג'י-מייל (Gmail) ששייכים למשתמשים מאיראן במסגרת מתקפה רחבת היקף שערכו לקראת הבחירות לנשיאות הרפובליקה האסלאמית, שייערכו מחר (ו') – כך מסרה גוגל (Google) אמש.

על פי החברה, מדובר במתקפות פישינג, שבמסגרתן התבקשו משתמשים למסור את שם המשתמש והסיסמה שלהם. מקור המתקפות היה באיראן עצמה ולפי גוגל, הן נערכו "ממניעים פוליטיים, לקראת הבחירות לנשיאות איראן".

גוגל פרסמה את דבר המתקפה במסגרת מדיניותה להזהיר משתמשים מפני "מתקפות שנערכות במימון של מדינות ופעילות מפוקפקת מסוגים אחרים". אולם, החברה לא מסרה פרטים נוספים על הגורם שעומד מאחורי המתקפות והסתפקה בציון העובדה שמדובר באותו גורם שעמד מאחורי מתקפות דומות ב-2011, תוך שימוש באישורים דיגיטליים מזויפים.

המתקפות החלו לפני שלושה שבועות, כאשר "המועד והיעד שלהן" מצביעים על הקשר לבחירות לנשיאות איראן, על פי ענקית האינטרנט. מהחברה נמסר, כי "הגנה על חשבונות המשתמשים ניצבת בראש סדר העדיפויות שלנו, ובשל כך אנחנו מודיעים למי שהיו יעד למתקפות שנערכות במימון של מדינות ולפעילות מפוקפקת מסוגים נוספים. אנחנו נוקטים באמצעים המתאימים כדי לצמצם את הפגיעה במשתמשים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים