פורבס: שישית מהנשים החזקות בעולם – מתחום ההיי-טק

מבין 100 הנשים המשפיעות בעולם, 16 מגיעות ממגזר ההיי-טק – כך על פי הרשימה של המגזין פורבס ● אשת ההיי-טק החזקה ביותר היא שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, כאשר ב-20 הראשונות נמצאות גם ג'יני רומטי, נשיאת ומנכ"לית יבמ, אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס, ומג ויטמן, מנכ"לית HP ● מובילה את הרשימה כולה אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, זו השנה השלישית ברציפות

16 מ-100 הנשים המשפיעות בעולם באות מתחום הטכנולוגיה – כך עולה מרשימה שפרסם המגזין פורבס (Forbes). המשפיעה ביותר ביניהן היא שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), שדורגה במקום השישי ברשימה.

על פי פורבס, האישה המשפיעה ביותר בעולם באופן כללי היא אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, זו השנה השלישית ברציפות. מיד אחריה נמצאות דילמה רוסף, נשיאת ברזיל, ומלינדה גייטס, אשתו של ביל גייטס, מייסד מיקוסופט (Microsoft), ומי שמשמשת עימו במשותף כיושבת ראש קרן הנדבנות הנושאת את שמם. מישל אובמה, רעייתו של נשיא ארצות הברית, והילרי קלינטון, לשעבר שרת החוץ האמריקנית (ובעצמה אשת נשיא לשעבר), דורגו במקומות הרביעי והחמישי ברשימה, בהתאמה.

בכירת ההיי-טק השנייה ברשימה של פורבס היא ג'יני רומטי, נשיאת ומנכ"לית יבמ (IBM), שדורגה במקום ה-12. שני מקומות אחריה דורגה אורסולה ברנס, מנכ"לית זירוקס (Xerox). ברנס נכנסה לרשימת 500 המנכ"לים של פורצ'ן (Fortune) ב-2009 והייתה לאישה האפרו-אמריקנית הראשונה שעשתה כן. אחריה נמצאת מג ויטמן, מנכ"לית HP, שהגיעה למקום ה-15.

למקום ה-23 בדירוג הגיעה הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל (Oracle). ב-2009 היא הייתה האישה האמריקנית שמכניסה בכל חודש את הסכום הכי גדול לחשבון הבנק שלה. כץ בת ה-51, ילידת חולון, היא אחת משני "מספרי שתיים" שנמצאים מתחת ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל. לפני שהצטרפה לחברה היא איישה מספר תפקידי מפתח בבנקאות העולמית. כץ אף הייתה שותפה מרכזית להשתלטות אורקל על פיפלסופט (Peoplesoft) במחיר של 10.3 מיליארד דולרים, וכן המובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun).

אשת ההיי-טק הבאה אחרי כץ בדירוג היא סוזן ווג'קיקי, סגנית נשיא בכירה לניהול מוצרים והנדסה בגוגל (Google), שהגיעה למקום ה-30. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), דורגה במקום ה-32 בלבד ולורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס, מייסד אפל (Apple) ומי שהיה מנכ"ל החברה עד יום מותו, ניצבת במקום ה-39. שר וונג, מייסדת ויושבת ראש HTC, נמצאת במקום ה-46.

נשות טכנולוגיה נוספות שמדורגות ברשימה הן פדמאסרי וורייר, סמנכ"לית הטכנולוגיות והאסטרטגיה של סיסקו (Cisco) – במקום ה-52; איימי הוד, סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט – במקום ה-63; סון יאפנג, יושבת ראש חיוואווי (Huawei), מדורגת 77; קירן מזומדר-שואו, מייסדת ויושבת ראש Biocon ההודית – במקום ה-85; וויילי דאי, מייסדת משותפת של מארוול (Marvell), דורגה 88; ואחרונה מנשות ההיי-טק הגיעה צ'ואה סוק קונג, מנכ"לית קבוצת SingTel, שדורגה במקום ה-91.

יצוין שאין השנה ברשימה נציגות ישראלית, שכן שרי אריסון, שהופיעה בה בעבר, נעדרת ממנה הפעם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים