בעלי המניות תובעים את HP: "חברי מועצת המנהלים התעלמו מאזהרות על אי סדרים באוטונומי וסילפו עובדות"

על פי התביעה, חברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" והמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם" ● על פי התביעה, "נתונים הנוגעים לרישיונות נקברו בתוך נתונים אחרים, כחלק מנתוני המכירות, השיווק, דו"חות הרווח וההפסד או הוצאות אחרות" ● מ-HP נמסר בתגובה, כי היא "הסתמכה על הדו"חות הכספיים המבוקרים של אוטונומי, נציגי הנהלת החברה ורואי החשבון שלה"

HP התעלמה מאזהרות על אי סדרים חשבונאיים באוטונומי (Autonomy) ולא הצליחה לבחון ולהעריך במדויק את מצבה הכספי של חברת התוכנה הבריטית, בטרם רכשה אותה – כך טוענים בעלי המניות של ענקית ה-IT בתביעה שהגישו. לדבריהם, חברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" והמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם".

על פי התביעה, שהוגשה בסוף השבוע לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, "אוטונומי עסקה בעסקות סיבוביות", במסגרתן היא רכשה מוצרים מלקוחותיה, וכן עסקה בצורות אחרות של הכרה אגרסיבית בהכנסות, על מנת לנפח את מצבה הפיננסי ולהבריאו. הנתונים על עלות הרישיונות, היקפי מכירתם ופרטים נוספים נקברו בתוך נתונים אחרים, כחלק מנתוני המכירות, השיווק, דו"חות הרווח וההפסד או הוצאות אחרות".

HP הודיעה על רכישת אוטונומי לפני כמעט שנתיים תמורת 10.25 מיליארד דולרים – מחיר שמייצג שווי של 42.11 דולרים למנייה בודדת, 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה.

בנובמבר האחרון, כשנה ושלושה חודשים לאחר ההודעה על הרכישה, נאלצה ענקית ה-IT להטיל פצצה פיננסית בכך שהודיעה, כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה את סכום העתק של 8.8 מיליארד דולרים. הסיבות לכך, נימקה החברה, היו סילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולרים מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות באוטונומי, טענו ב-HP.

מייקל טאקר, דובר HP, מסר בתגובה לדיווח על התביעה, כי "כפי שאנחנו אומרים תמיד, HP הסתמכה על הדו"חות הכספיים המבוקרים של אוטונומי, נציגי הנהלת החברה ורואי החשבון שלה. נראה שהעובדות והנתונים הללו עברו מניפולציות בזדון על ידי עובדי אוטונומי מסוימים לפני הרכישה של החברה, כדי להטעות משקיעים וקונים פוטנציאליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים