וייטנאם תפרסם רשימה שחורה פומבית של מפעילי אתרים שמבצעים הונאות בסחר אלקטרוני

הרשימה תפורסם באתר של משרד המסחר והתעשייה הווייטנאמי, במטרה להרתיע נוכלים שפועלים באינטרנט, להגן על הצרכנים ולעודד את הסחר האלקטרוני במדינה ● היא תתבסס על תלונות שיוגשו לגבי הונאות בסחר אלקטרוני, הפרות של הסכמים בנושא, שמירה של פרטים אישיים ותשלומים מקוונים ● לדברי המשרד, "מדובר באמצעי היעיל ביותר" למלחמה בהונאות הללו

משרד המסחר והתעשייה של וייטנאם יפרסם באינטרנט רשימה שחורה של נוכלים שביצעו עבירות של הונאה בסחר – כך מדווח ה-Vietnam News. המטרות בפרסום הן להרתיע נוכלים שפועלים באינטרנט, להגן על הצרכנים ולעודד את הסחר האלקטרוני במדינה.

"מלבד עונשים מנהליים נגד בעלים של אתרי אינטרנט שמפירים את התקנות, פרסום השמות שלהם הוא האמצעי היעיל ביותר", אמר טראן הו לין, מנהל המחלקה לסחר אלקטרוני במשרד.

הרשימה השחורה תתבסס על תלונות שיוגשו לגבי הונאות בסחר אלקטרוני, הפרות של הסכמים בנושא, שמירה של פרטים אישיים ותשלומים מקוונים. המתלוננים חייבים לציין את שם האתר שהפיר את הכללים ולמסור פרטים אישיים שלהם עצמם, דוגמת שם, מספר זהות, כתובת ומספר טלפון.

לאחר שיצטברו חמש תלונות לגבי אתר אינטרנט מסוים יידרשו בעליו לספק הסבר לסוגיות שהועלו. אם הם לא ייתנו הסבר מספק תוך 30 ימים, החברה שבבעלותם תיכנס לרשימה השחורה שתפורסם באתר של משרד המסחר והתעשייה הווייטנאמי.

על פי Vietnam News, עד סוף 2012 בוצעו בווייטנאם יותר מ-1.5 מיליון עסקות סחר אלקטרוני ב-30 אתרים ובהיקף כולל של 196 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים