מקורות החלה בפרויקט ענק להטמעת ERP של סאפ בהשקעה של מיליוני שקלים

לטובת הפרויקט, שיבוצע על ידי מערך ה-IT הפנימי של החברה - ללא אינטגרטור חיצוני, גייסה מקורות אנשי מיחשוב ייעודיים המתמחים במערכת של סאפ ● עם תחילת ההטמעה הובאו מומחים בינלאומיים של סאפ העולמית, המתמחים במגזר המים, ואלה ישבו עם אנשי ה-IT של מקורות ויעצו להם ● יפה פרבר, סמנכ"ל איכות ומערכות מידע במקורות: "המערכת תשרת יותר מ-1,000 משתמשים. בסוף הדרך נוכל לספק שירות טוב יותר למשתמשים"

יפה פרבר, סמנכ"לית איכות ומערכות מידע במקורות

מקורות החלה בהטמעת מערכת ERP של סאפ (SAP), בפרויקט ענק שיבוצע על ידי מערך ה-IT הפנימי של החברה – ללא אינטגרטור חיצוני. לטובת הפרויקט, שהחל בספטמבר 2012 וצפוי להסתיים בתחילת 2014, גייסה מקורות אנשי מיחשוב ייעודיים המתמחים במערכת של סאפ. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד במיליוני שקלים.

במהלך 2012 החלה הנהלת מקורות בתהליך של מיפוי הצרכים של כלל הגורמים בארגון ובפיתוח מפת דרכים טכנולוגית. עד כה השתמשה מקורות במודול PM (ר"ת Plant Maintenance) של סאפ – לניהול האחזקה וחלקים ממודולים של המלאי והרכש, במערכת ERP אביב וכן במערכות פרי פיתוח עצמי.

עם סיום פיתוח מפת הדרכים הטכנולוגית, הוחלט על הטמעת מערכת ERP של סאפ, בשל העובדה שכבר היו מודול וחלקי מודולים של ענקית היישומים הגרמנית במקורות. עם תחילת ההטמעה הובאו מומחים בינלאומיים של סאפ העולמית, המתמחים במגזר המים, ואלה ישבו עם אנשי ה-IT של מקורות ויעצו להם. יחדיו, הם בנו תוכנית רב-שנתית להטמעת מערכת ה-ERP ומערכות נוספות של סאפ, שאינן חלק מה-ERP, אלא מערכות IT המיועדות למגזר המים.

במסגרת הפרויקט יוטמעו המודולים הבאים: SAP Business Objects EPM – מודול הכספים בארגון, המסייע לנהל את התקציב השוטף ואת תקציב הפיתוח של הארגון, להפיק דו"חות תקציב ודו"חות איחוד כספיים, ומטפל בניהול היעדים הארגוניים, תוך מעקב וניטור תהליכים עסקיים; SAP PPM (ר"ת Portfolio & Project Management) – מודול תכנון, שליטה ובקרה לפרויקטים ותוכניות העבודה, לכל ארוך חיי הפרויקטים; SAP Logistic – מודול לניהול ההיבטים הלוגיסטיים בארגון, לרבות ניהול הרכש, ניהול אינטגרטיבי של תהליכים וניהול פרויקטים; SAP HCM – לניהול ההון האנושי בארגון; SAP GRC – לניהול סיכונים ותאימות עם דרישות הרגולציה, לניהול, בקרה ושליטה בתהליכים מורכבים, ניהול הרשאות ומערכת התראות אוטומטית ומתקדמת; SAP QM – לניהול האיכות, לתכנון, ביצוע ובקרה על פי תקני איכות מתקדמים.

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל"הצבנו לעצמנו מטרה לקדם את מערכות המידע לחזית הטכנולוגיה, תוך הבטחת תמיכתן באסטרטגיה הארגונית ובפעולות החברה", אמרה יפה פרבר, סמנכ"ל איכות ומערכות מידע במקורות, בראיון לאנשים ומחשבים. "מערכת ה-ERP מהווה אחת מהתשתיות המרכזיות לדור הבא של מערכות המידע בקבוצה בקבוצת מקורות".

לדבריה, "המערכת תשרת יותר מ-1,000 ממשתמשי הארגון. בסוף הדרך נוכל לספק שירות טוב יותר למשתמשים – דבר שיביא להתייעלות של תהליכים ולקיצור הזמנים שלהם. במסגרת הפרויקט אנו מבצעים תהליך של סטנדרטיזציה בכל תהליכי הקבוצה הקשורים לפרויקט ומחזקים את האינטגרציה והתאום בין היחידות השונות בקבוצת מקורות".

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל: "נספק למקורות את היכולות החדשניות ואת הייעוץ של המומחים המובילים בעולם בתחום התשתיות והמים, ובכך נתרום לשיפור הניהול של משק המים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים