הממשלה החלה בהקמת חטיבה שתפקח על השקיפות במטה התיקשוב הממשלתי

החטיבה החדשה תהיה יחידת מטה לא גדולה שתעסוק בייעוץ למשרדי הממשלה ויהיו לה סמכויות אכיפה ● היא תופקד על מתן כלים למטה התיקשוב, על מנת לפקח על מצב התיקשוב הממשלתי, תוך יצירת שקיפות בכל הקשור למידע שהמממשלה מעבירה לציבור ● נציבות שירות המדינה פרסמה באחרונה מכרז פומבי לתפקיד מנהל החטיבה

הממשלה עומדת להקים בקרוב חטיבה חדשה למשילות, בקרה ושקיפות (ITG), שתהיה חלק ממטה התיקשוב הממשלתי. נציבות שירות המדינה פרסמה באחרונה מכרז פומבי לתפקיד מנהל החטיבה.

החטיבה החדשה תהיה יחידת מטה לא גדולה שתעסוק בייעוץ למשרדי הממשלה ויהיו לה סמכויות אכיפה. היא תופקד על מתן כלים למטה התיקשוב, על מנת לפקח על מצב התיקשוב הממשלתי, תוך יצירת שקיפות בכל הקשור למידע שהמממשלה מעבירה לציבור.

על פי המכרז, ראש חטיבת ה-ITG יהיה אחראי על התנהלות תקינה של יישום תקציב המדינה, מינהל הרכש, מכרזי ממשלה, כוח אדם ומכרזי תפעול. הוא יידרש לפתח כלים ודרכים כדי לשקף למטה את כל משאבי התיקשוב, בדגש על מגה פרויקטים, תכנון ובקרה והקמת תוכניות עבודה תיקשובית.

למעשה, החטיבה תהיה הזרוע הביצועית של מטה התיקשוב, שתפקידיו העיקריים הם התוויית מדיניות, נהלים, בקרה ודגש רב על שקיפות פנים-ממשלתית וציבורית. בין היתר, יצטרך ראש החטיבה לבצע דבר שלא נעשה עד היום: ליצור מערך מדידה אפקטיבי לבחינה של פרויקטים גדולים בתחום התיקשוב, ובכלל זה ניהול סיכונים תפעוליים במשרדים השונים. החטיבה גם תספק למטה התיקשוב כלי בקרה ומחוונים לעקוב אחר קצב ביצוע הפרויקטים, כדי שיעמדו בלוח הזמנים.

ראש החטיבה שייבחר ישמש גם כדובר המטה, ייצג את המטה בכנסים והרצאות ויספק מידע על פי דרישה.

על פי המכרז, ראש החטיבה יקבל דירוג מהנדסים בשירות המדינה. עליו להיות בוגר קורס מנמ"רים, קורס PMP וקורס מנהלי CTO ומנתחי מערכות, בהיקף כולל של 300 שעות. הניסיון הנדרש מהמועמד הפוטנציאלי צריך להיות בעל שש שנים לבוגרי תואר ראשון וחמש שנות ניסיון בניהול לבוגרי תואר שני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים