מצרים: הרשויות ערערו על ההחלטה לחסום את יו-טיוב בגלל הטריילר לסרט "תמימות המוסלמים"

הרשויות המצריות טוענות שלא יוכלו לחסום את האתר מאחר שהיא כרוכה בחסימת מנוע החיפוש של גוגל - ובהפסד של עשרות מיליוני דולרים ואלפי משרות כתוצאה מכך ● לטענת משרד התקשורת והמידע המצרי, הפעולה האפשרית היחידה היא חסימת הטריילר הבודד עצמו, שכבר בוצעה

הרשות הלאומית להסדרת הטלקומוניקציה במצרים הגישה ערעור על החלטת בית המשפט במדינה לחסום את יו-טיוב (YouTube) למשך חודש, לאחר שהאתר הציג את הטריילר לסרט "תמימות המוסלמים", שלועג לנביא מוחמד, ופגע ברגשותיהם. ממשרד התקשורת והמידע המצרי נמסר, כי טענתה של הרשות היא שאין ביכולתה לאכוף את ההחלטה. הטריילר, באורך של 13 דקות, הועלה ליו-טיוב ביולי האחרון.

ברשות טוענים, כי לא ניתן מבחינה טכנית לחסום במצרים את יו-טיוב מבלי לחסום את מנוע החיפוש של גוגל (Google), שאתר שיתוף הווידיאו נמצא בבעלותה, וכי דבר זה כרוך בעלויות גבוהות ועלול לגרום גם לאובדן משרות. "הממשלה אינה יכולה לקיים את ההוראה של בית המשפט במצרים", נמסר בהודעת המשרד לתקשורת ומידע. לטענת המשרד, הפעולה האפשרית היחידה היא חסימת הטריילר הבודד עצמו, שכבר בוצעה.

עוד נמסר מהמשרד, כי "חסימת יו-טיוב תפגע ביכולת להשתמש במנוע החיפוש של גוגל – ומצרים היא המשתמשת השנייה בגודלה במזרח התיכון במנוע זה". במשרד טוענים שחסימה שכזו עלולה לגרום להפסדים בסכום כולל של עשרות מיליוני דולרים ולפגוע באלפי משרות.

מגוגל נמסר, כי החברה מציעה מנגנון פשוט שבאמצעותו יכולות רשויות משפטיות לבקש הסרה של תכנים מסוימים שנחשבים מנוגדים לחוק.

הסרט "תמימות המוסלמים", שהופק בארצות הברית, הוביל לאירועים אלימים במספר מדינות מוסלמיות בספטמבר האחרון. בגוגל סירבו להסיר את הטריילר בטענה שאין הוא מהווה הפרה של מדיניות האתר בארצות הברית. עם זאת, הצפייה בטריילר נחסמה לאחר פרוץ המהומות במדינות שבהן נקבע, כי הדבר אסור בחוק. כיום מוצג הסרטון ביו-טיוב בליווי אזהרה ש-"התוכן עשוי להיתפס כפוגעני או בלתי הולם. הצפייה לפי שיקול דעתו של המשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים