מייקל הגסטרום, סאס: "ארגונים שלא יבצעו ניתוח צופה פני עתיד וינתחו את ה-Big Data לא ישרדו"

"ה-BI המסורתי כבר לא יכול לספק לארגונים יכולת להתחרות בשוק" ולכן, עליהם לאמץ את הניתוח צופה פני העתיד ואת ה-Big Data, אמר הגסטרום, סגן נשיא בכיר בחברה ומנהל הפעילות שלה באזורי EMEA ואסיה-פסיפיק ● לדבריו, "המטרה העיקרית של המנמ"רים היא לסייע לארגונים להגיב טוב יותר בהיבט העסקי ובשוק דינמי ותחרותי - וקשה לעשות זאת בלי אימוץ גישות חדשות"

"העולם הטכנולוגי משתנה דרמטית. ה-BI המסורתי כבר לא יכול לספק לארגונים יכולת להתחרות בשוק", כך אמר מייקל הגסטרום, סגן נשיא בכיר בסאס (SAS), בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "ה-IT החדש כולל שני רכיבים: Business Analytics – ניתוח עסקי צופה פני עתיד – ו-Big Analytics – ניתוח ה-Big Data. ארגונים שלא יפעלו בשדות אלה לא ישרדו".

הגסטרום ביקר בארץ לפני ימים אחדים וחתם במסגרת ביקורו עם אנשי מיה מחשבים, נציגת סאס בישראל מזה שלושה עשורים, על הארכת הסכם הנציגות בעשור נוסף. הוא מנהל את פעילות סאס בכל העולם, למעט ביבשת אמריקה, קרי: באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ובאזור אסיה-פסיפיק. אזורים אלה מהווים 54% מהכנסות סאס נכון ל-2011 ומשקפים מחזור מכירות של 1.47 מיליארד דולרים. תחת אחריותו נמצאות 48 מדינות והוא מנהל 4,500 עובדים.

לדברי הגסטרום, "המטרה העיקרית של המנמ"רים היא לסייע לארגונים להגיב טוב יותר בהיבט העסקי ובשוק דינמי ותחרותי. קשה לעשות זאת בלי אימוץ גישות חדשות. בנק, לדוגמה, נדרש להיערך ליום המסחר של המחר ולשם כך עליו לנתח מיליארדי טרנזקציות".

"הארגונים נדרשים לדעת מה קורה כעת כדי לדעת מה לעשות בעתיד וזו המהות של הניתוח העסקי צופה פני העתיד והניתוח העסקי של ה-Big Data", הוסיף. "כלי ה-BI המסורתיים הם בבחינת כלי דיווח ותו לא".

עוד הוא אמר, כי "אנחנו, בסאס, היינו הראשונים לעסוק בתחומים החדשים הללו כבר לפני שנים, במטרה לצמצם את הלא נודע. יש 'לומר' לנתון כלשהו להימצא בכמה מקומות ועל גבי כמה סביבות מיחשוב ולנתח מיליוני תרחישים".

"הדופק הגלובלי של האו"ם"
הגסטרום ציין, כי "ביצענו את פרויקט 'הדופק העולמי של האו"ם' (United Nations Global Pulse), שהעלה שהדיונים במדיה החברתית יכולים להזהיר מפני עלייה שעומדת להתרחש באבטלה ולהתריע בפני מנהלי מדיניות על ההשלכות האפשריות שלה. תובנה זו נובעת מניתוח שעשינו במשך שנתיים, במסגרתו סקרנו כחצי מיליון בלוגים, פורומים ואתרי חדשות בארצות הברית ובאירלנד באמצעות כלי כריית הנתונים שלנו. הניתוח התייחס לאבטלה ולדרכי ההתמודדות עימה. הרכבנו דירוג למצבי רוח ועוצמת שיחה ובחנו אותו מול הנתונים הסטטיסטיים הרשמיים של האבטלה, כדי לבחון האם עלייה בנושאי הדיון מהווים עדות לזינוק ברמת האבטלה. הניתוח העלה, כי דיונים רבים אודות צמצום ברכישת מוצרי מכולת, שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית ומעבר לרכב פשוט יותר יכולים לחזות עלייה חדה באבטלה".

הוא הוסיף, כי "הדופק הגלובלי של האו"ם בוחן כיצד סוגים חדשים של נתונים מחזקים ומשלימים את הסטטיסטיקה הרשמית לגבי האופן בו משברים גלובליים משפיעים על אנשים. על ידי שימוש במקור נתונים רב עוצמה – המדיה החברתית העולמית – הדגמנו במסגרת הפרויקט כיצד ניתוח של מדיה חברתית מספק משוב בזמן אמת עבור מנהלי מדיניות ומשפר את היכולת לנהל אירועים בעייתיים. מדיה חברתית בפרט ותכני אינטרנט בכלל הם מידע פומבי בקנה מידה ענק. האוצר הלא מנוצל הזה יכול לספק היזון חוזר בזמן אמת למנהלי מדיניות, לשפר את בטחון הציבור, לשפר את היחס לאזרחים ולתמוך במחקר סוציולוגי חשוב".

"הטיפול בתחומים אלה יכול להניב תועלת, הן במישור הפיזי והן בזה הווירטואלי", אמר הגסטרום. "במישור הפיזי, ניתן לצפות מראש הגעתה של מחלה או מגיפה כמה חודשים לפני שהיא מתפרצת וניתן לזהות סימנים לרעידת אדמה 3-4 שעות בטרם היא קורית. במישור הווירטואלי, ניתן לאתר הונאות 'שקטות', לעתים לא גדולות, בבנקים. ניתן גם לעקוב אחרי הגנבים ולהתחקות אחרי הכסף שנגנב".

דוגמה אחרת אותה ציין היא "חברת הטלקום החמישית בגודלה ביפן, KDDI. זו הטמיעה כלים שלנו לטובת תחקור המדיה החברתית. אנשי החברה רצו לקדם מכירת רינגטונים וליצור פרופילים על מנת לגלות מי צורך איזו מוזיקה. כעבור כמה חודשים היא הצליחה לנצח את סוני (Sony) והפכה למפיצת מוזיקה באופן מקוון הגדולה ביפן. הניצחון לכשעצמו יפה ומרשים, אבל מה שעוד יותר יפה זה ש-KDDI המציאה לעצמה מקור הכנסה חדש".

הגסטרום ציטט מחקר של IDC שפורסם במחצית השנה לפיו "סאס מובילה בעולם את שוק הניתוח העסקי המתקדם והיא הספק הגדול ביותר שמתמקד באופן ייחודי בניתוח עסקי. על פי IDC, החלק היחסי שלנו בשוק האנליטיקה המתקדמת עלה ב-2011 ל-35.2% לעומת 34.8% ב-2010. זהו האחוז הגבוה ביותר מבין כל ספקי האנליטיקה המתקדמת שצוינו בדו"ח. ליבמ (IBM), שדורגה שנייה, יש נתח שוק של 16.8% בלבד. כמו כן, צוין במחקר שסאס נמצאת בין חמשת הספקים המובילים במתן פתרונות בקטגוריות הניתוח העסקי, שכולל כלים למודיעין עסקי, פלטפורמות מאגרי מידע, יישומים לניהול ביצועים, כלים לשאילתות עבור משתמשי קצה, תוכנות לבניית מאגרי מידע וכלים לניתוח שרשרת אספקה".

"סאפ עוסקת בהתבוננות על העבר"
הוא אף ציין את סאפ (SAP) ויבמ כמתחרות העיקריות של סאס. "הבעיה של סאפ היא שכבר 15 שנה החברה, באמצעות ביזנס אובג'קטס (Business Objects) שרכשה, עוסקת בהתבוננות על העבר ולא קדימה. את אורקל (Oracle) אנחנו מרגישים מעט בשוק".

"שנים רבות ארגונים ראו את ה-IT כהוצאה", סיכם הגסטרום. "התפיסה הזאת משתנה במהירות ומנכ"לים מגלים את היתרונות של האנליטיקה. יותר ויותר חברות מבינות שתובנות אנליטיות הופכות את ה-IT לגורם שביכולתו לדחוף את העסק קדימה ולשפר את רווחיותו. הרבה חברות עוסקות באיחסון מידע ובאגירתו, אבל לא מטפלות ולא מנתחות אותו. הדבר משול לאדם שרוכש ספרים ולא קורא אותם. תנו לנו את הנתונים, נטחן אותם ונסייע לכם להפיק מהם מידע שיצפה פני עתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים