מייקל פיי, CTO מק'אפי: "זיהוי ביומטרי הוא הרבה יותר מתחליף לסיסמה ב-iPhone; לשם העולם הולך"

"כל החיישנים הללו, שזמינים כבר היום בסמארטפון שלך, צריכים לשמש כאמצעים להגנת הזהות שלך, שיסייעו לוודא מעל כל ספק שהאדם שמשתמש במכשיר באותו הרגע הוא אכן הבעלים שלו", אמר פיי ● לדבריו, "הטכנולוגיה כבר כאן, בכיסים של כולנו. היישום שלה – עדיין לא"

"עם השקת ה-iPhone 5s, הוסיפה אפל (Apple) את היכולת לפתוח ולנעול את המכשיר באמצעות זיהוי טביעת אצבע. זה נחמד, אבל האם באמת זה השימוש האידיאלי בטכנולוגיית זיהוי ביומטרי בסמארטפון – כתחליף לסיסמה? אנחנו מאמינים שאפשר לעשות הרבה יותר", כך אמר מייקל פיי, ה-CTO של מק'אפי (McAfee) העולמית. לדבריו, "זיהוי ביומטרי הוא תחום מרתק שעוד רחוק מאוד מלהגיע לכדי מיצוי. יש עוד הרבה מאוד מקום להתקדמות בתחום הזה ואנחנו מאמינים שלשם העולם הולך".

פיי אמר את הדברים ביום ד' האחרון, במליאת הפתיחה של כנס McAfee Focus 2013. האירוע, שמשך אליו כ-3,000 לקוחות, שותפים ועובדי מק'אפי, נערך במרכז הכנסים של מלון ה-Venetian בלאס וגאס וננעל בסוף השבוע. לדבריו, "הסמארטפון שלך יודע הרבה יותר עליך מאשר מהי טביעת האצבע שלך: יש לו GPS – כך שהוא יודע איפה אתה, הוא מכיר את הרגלי השימוש שלך באינטרנט ובכל אפליקציה שמותקנת עליו, יש לו מיקרופון – כך שהוא יודע איך אתה נשמע ואיך נשמעת הסביבה שלך, יש לו מצלמה – כך שהוא יודע איך אתה נראה ואיך נראית הסביבה שלך והוא יכול, תאורטית, להצליב בין כל הנתונים האלה".

לכן, הסביר פיי, "אנחנו לא חושבים שצריך לעצור בתחליף הסיסמה הזה שמוצע ב-iPhone 5s. כל החיישנים הללו, שזמינים כבר היום בסמארטפון שלך, צריכים לשמש כאמצעים להגנת הזהות שלך, שיסייעו לוודא מעל כל ספק שהאדם שמשתמש במכשיר באותו הרגע הוא אכן הבעלים שלו. הטכנולוגיה כבר כאן, בכיסים של כולנו. היישום שלה – עדיין לא".

"זהות היא המפתח לשימוש בטכנולוגיות החדשות של היום", אמר פיי במפגש עיתונאים שכינס לאחר הרצאתו. "חברות כמו פייסבוק (Facebook) מסחרו את הזהות שלנו והפכו אותה למוצר שניתן למכור – והן בהחלט מוכרות אותו. אנחנו מאמינים שההתייחסות הנכונה לזהות הפרטית שלנו צריכה להיות בדיוק הפוכה לזו של פייסבוק. אנחנו חושבים שעלינו לעשות את המקסימום כדי להגן על הזהות שלנו ולשמור אותה פרטית. זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לשתף מידע – זה רק אומר שאנחנו צריכים לעשות את זה אחרת".

למרות הביקורת שלו סביב טכנולוגיית הזיהוי הביומטרי של אפל, פיי דווקא ציין לחיוב חלק מיכולות האבטחה החדשות שמציעה מערכת ההפעלה החדשה של החברה, iOS 7. "פונקציית ההתחברות של אפליקציות ל-VPN והיכולת להגדיר אותה לכל אפליקציה בנפרד, היא יוזמה מבורכת", אמר במפגש העיתונאים. "זו התקדמות משמעותית והוכחה נוספת לכך שכאשר חושבים לעומק על אבטחה ומשקיעים בה, ניתן גם לראות תוצאות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים