אפליקציית התשלומים בסלולר של ישראכרט הגיעה לגמר בתחרות שתיערך בתערוכת GSMA בברצלונה

האפליקציה היא פרי שיתוף פעולה בין ישראכרט ל-MyCheck הישראלית, ומאפשרת לשלם בבתי עסק באמצעות הסמארטפון בלבד ● יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט: "מאחר ועדיין לא ברור לאן שוק ה-m-Pay הולך, החלטנו ללכת על שתי המגמות - גם NFC וגם אפליקציה סלולרית"

אפליקציית התשלומים באמצעות הסלולר של חברת האשראי ישראכרט הגיעה לשלב הגמר בתחרות "אפליקציית התשלומים בסלולר הטובה ביותר 2013", שתתקיים במסגרת תערוכת הענק היוקרתית GSMA. מנהלי התערוכה, שתיערך בסוף החודש בברצלונה, הודיעו אמש (ג') כי האפליקציה הישראלית היא בין שש המועמדות הסופיות לפרס.

האפליקציה, שמשלבת את הטכנולוגיה של MyCheck הישראלית, מאפשרת למשתמשים לבצע תשלום באמצעות הסלולר במגוון בתי עסק, ומהווה חלק מטרנד ה-m-Pay העולמי, שמתחיל להיכנס גם לישראל. השימוש בשירות התשלומים בסלולר פתוח לכלל אוכלוסיית מחזיקי כרטיסי האשראי – ולא רק ללקוחות ישראכרט, מציע אבטחה מידע מחמירה ועמידה בתקן PCI מלא.

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, הסביר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "שוק התשלומים בסלולר מתחלק לשני כיוונים: האחד הוא תשלום באמצעות טכנולוגיית NFC, והשני הוא תשלום באמצעות אפליקציית תשלומים בסלולר. לאחר שבשנה שעברה השקנו אפליקציה המבוססת על מדבקה ו-NFC – שכבר פועלת באלפי בתי עסק בישראל, זיהינו לפני כשלושה חודשים חברה ישראלית בשם MyCheck, שעמדה בדרישות שלנו. החלטנו לחתום איתם חוזה בלעדיות, ואף רכשנו חלק מאחוזי הבעלות בחברה".

האפליקציה ניתנת להורדה בחינם מה-App Store של אפל (Apple) לבעלי מכשירי iPhone, או מ-Google Play לבעלי מכשיר עם מערכת הפעלה אנדרואיד (Android) מגרסה 2.1 ומעלה. לאחר הרישום לשירות, מגיע בעל הטלפון לקופה של בית העסק, מפעיל את האפליקציה ומקיש קוד סודי. במענה, מנפיקה לו האפליקציה קוד בן ארבע ספרות אותו הוא מגיש לקופאי – וזה בעצם אמצעי התשלום שלו.

"היופי באפליקציה הוא רמת האבטחה הגבוהה", מדגיש ברקת. "גם אם הלקוח יאבד את הטלפון, מי שיפעיל את האפליקציה לא יוכל לשלם באמצעותה, משום שהוא לא יידע מהי הסיסמה האישית של המשתמש. בכל מקרה, גם אם היתה לו דרך לגלות את הקוד הסודי – הוא תקף לשלוש דקות בלבד".

ברקת מציין, כי התשלום מבחינתו של הלקוח מתבצע כמו בכרטיס אשראי ומתנהל באותו אופן מול חברת האשראי – עובדה שאינה משנה את רמת הסיכון הקיימת היום. בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, אמר ברקת, כי גם לבעלי העסקים היתרונות הם רבים מאוד. "למשל, הם מקבלים הרבה יותר מידע על הלקוח, על הרגלי הקנייה שלו ועוד. ברשתות מסוימות הלקוח יוכל לקבל קופון הנחה, לאחר שהמערכת תאתר את המיקום שלו, כדי למשוך אותו לבית העסק".

ברקת מעריך, כי תחום ה-m-Pay יחדור במהירות לשוק הישראלי, לאור ההצלחה של פתרון המדבקה. "מאחר ועדיין לא ברור לאן השוק הזה הולך, החלטנו ללכת על שתי המגמות – גם NFC וגם אפליקציה סלולרית. לדעתי, הפתרון שמצאנו הוא הטוב ביותר". לסיכום, אמר, כי "תערוכת GSMA היא האירוע החשוב ביותר של תעשיית סלולר, ועצם המועמדות בתחרות היא כבוד גדול עבורנו, שמעיד על הצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים