הקונסורציום שרכש את הפטנטים של נורטל תובע את גוגל, סמסונג, HTC ו-וואווי על הפרת זכויות בפטנטים

"למרות שהפסידה בניסיון לרכוש את הפטנטים במכרז, הפרה גוגל את הזכויות בפטנטים אלה והיא ממשיכה לעשות זאת", כך נכתב בכתב התביעה שהגיש קונסורציום Rockstar, שנמצא בבעלותן של מיקרוסופט, אפל, בלקברי, אריקסון וסוני

בין הפטיש לגוגל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

קונסורציום Rockstar, שרכש לפני כשנתיים אלפי פטנטים של נורטל (Nortel), ענקית הטלקום הקנדית שקרסה, הגיש בסוף השבוע תביעה לבית המשפט בטקסס כנגד שורה של יצרניות טלפונים ובהן HTC, סמסונג (Samsung), ו-וואווי (Huawei), על הפרת זכויות בפטנטים. הקונסורציום נמצא בבעלותן מיקרוסופט (Microsoft), אפל (Apple), בלקברי (BlackBerry), אריקסון (Ericson) וסוני (Sony).

הפטנטים של נורטל נרכשו בשנת 2011, בסכום של 4.5 מיליארד דולר, לאחר שגבר על ההצעה שהגישה גוגל (Google). ענקית האינטרנט הציעה בתחילה סכום של 900 מיליון דולר עבור הרכישה, אך העלתה את הצעתה מספר פעמים עד שהגיעה לסכום של 4.4 מיליארד דולר. לאחר שהפסידה במכרז על הפטנטים של נורטל, רכשה גוגל את מוטורולה (Motorola) תמורת 12.5 מיליארד דולר, גם במטרה להניח יד על מאגר הפטנטים של מוטורולה.

"למרות שהפסידה בניסיון לרכוש את הפטנטים במכרז, הפרה גוגל את הזכויות בפטנטים אלה והיא ממשיכה לעשות זאת", כך על פי כתב התביעה. התובעים דורשים מגוגל פיצויים מוגדלים, שכן הפרת הזכויות נעשית ביודעין, על פי כתב התביעה.

דובר גוגל, המואשמת בהפרת זכויות בשבעה פטנטים המתייחסים לטכנולוגיה להתאמת מונחי חיפוש למודעות רלוונטיות, סירב להגיב. לא ניתן היה לקבל תגובה מצד הנתבעות, וגם לא מהקונסורציום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים