ברדלי מנינג, האחראי על הדליפה הגדולה בהיסטוריה לאתר ויקיליקס: "אני מצטער"

בקול עצבני ומהיר ובפני שופט צבאי, הקריא מנינג את הצהרתו על החלטתו להדליף 700 אלף מסמכים צבאיים: "אני מצטער שפעולותי פגעו באנשים" ● הוא הוסיף על ילדותו הקשה ונטיותיו המיניות, אך הדגיש כי "בעיות אלו הן לא תירוץ לפעולותיי" ● גזר הדין יינתן בשבוע הבא ועלול להסתכם ב-90 שנים בכלא האמריקני

ויקיליקס בשטח, כולם במתח

בניגוד לאדוארד סנואודן, שהדליף את קיומה של תוכנית המעקב PRISM של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) וטען באחרונה כי הוא אינו מצטער על מעשיו, טוראי ראשון ברדלי מנינג, שאחראי לאחת ההדלפות הגדולות ביותר בהיסטוריה לאתר ההדלפות ויקיליקס (WikiLeaks), התנצל אמש (ד') בבית המשפט על כך שפגע בביטחון המדינה.

בקול עצבני ומהיר הקריא מנינג את הצהרתו: "אני מצטער שפעולותי פגעו באנשים. אני מצטער שהן פגעו בארצות הברית". הוא הביע חרטה והתנצלות על התוצאות הלא מכוונות של החלטתו לתת 700 אלף מסמכים צבאיים ודיפלומטיים לאתר ויקיליקס, מה שהיווה את דליפת המידע הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

השימוע שהתקיים בבית המשפט כלל יום שלם של עדויות על מצבו של מניג, שהיה בן 22 בעת העברת המסמכים. הוא עצמו לא העיד, כדי שלא ייאלץ לעמוד בפני חקירה נגדית. מנינג קראת את הצהרתו בפני שופט צבאי, שיחליט בשבוע הבא האם לשפוט אותו למלוא העונש – 90 שנות מאסר בעקבות הודאתו וההרשעה בריגול.

לטובתו העידו אחותו ודודתו, שסיפרו על האירועים שחווה בנערותו. כך, למשל, הן הרחיבו על סיפור בו אמו האנלפביתית והשתיינית ניסתה להתאבד, כאשר מנינג ישב לידה בנסיעה לבית החולים ודאג לכך שתנשום.

בית המשפט שמע גם את עדותו של קפטיין מייקל וורסלי, פסיכולוג קליני, שנפגש עם מנינג במשך ארבעה חודשים כשהועבר לעיראק. הוא תיאר את מניג כ-"מבודד" חברתית ותחת לחץ "כבד" בשל הצורך להסתיר את נטיותיו ההומוסקסואליות מחבריו. "השירות בצבא ובעיות בזהות המינית לא הולכות בדיוק יד ביד", הוא אמר.

מנינג עצמו אמר בהצהרתו כי בעת שהדליף את המסמכים היה "עסוק בבעיות רבות", כשהכוונה לאמונתו שהיה צריך להיוולד כאישה ולעובדה שנאלץ להסתיר את נטיותיו המיניות מחבריו החיילים. בבית המשפט הוצגה תמונה של מנינג, הלבוש בפאה בלונדינית ומאופר כאישה בבת דמותו הנשית בשם ברינה. מנינג, על פי פרקליטו, שלח תמונה זו לממונה עליו בעיראק, ולמרות זאת לא הועבר מתפקידו כאנליסט מודיעין זוטר ואף שהפגין סימנים ברורים של בעיות נפשיות. "הבעיות האלה הן לא תירוץ לפעולותי", הוא אמר בהצהרתו. "אני מבין שעלי לשלם מחיר על החלטותיי ומעשיי".

גזירת העונש על מנינג, שנעצר ב-2010 לאחר ההדלפה, תתקיים כאמור בשבוע הבא. מנינג הורשע ב-20 סעיפים שהעונש המקסימלי עליהם הוא מאסר של 90 שנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מעניין מה יעשו עם הוא ימות לפני תום 90 השנה? ישאירו את גופתו בכלא עד אשר יגיע ל 90 שנה...

אירועים קרובים