דרושות: צ'ק פוינט נוספות

בכנס GovSec 2011 שנערך היום (ב') הסכימו הנוכחים עם דבריו של תא"ל (במיל') יאיר כהן לפיהם עלינו להיות אור לגויים בתחום לוחמת הסייבר ולהשקיע בהקמת חברות נוספות כדוגמת צ'ק פוינט ● גם דבריו של חבר הכנסת זאב בילסקי על כך שהממשלה לא הפנימה עדיין את המלחמה הבאה שתעסוק יותר במתקפות סייבר ובפגיעה בעורף, לא הפתיעו את הנוכחים ● את שני הנושאים האלה, שקבעו את גבולות הכנס, עלינו לקחת ברצינות

אף אחד בקהל שישב באולם המלא מפה לפה בכנס GovSec 2011 לא נפל מהכסא כאשר חבר הכנסת זאב בילסקי פתח את הכנס ואמר, כי "ממשלת ישראל לא הפנימה את המלחמה הבאה – מלחמת הסייבר והעורף".

בילסקי אינו עוסק ביום יום בלוחמה קיברנטית. הוא מכהן כיו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בנושא הגנת העורף – בהגנה פיסית על החיים שלנו. אבל גם במקרה זה, כמו בהכנה למתקפת סייבר המדינה לא נערכת כראוי וחוזרת על טעויות העבר.

אותה מידה של הסכמה לדבריו של בילסקי היתה גם לדבריו של תא"ל (במיל') יאיר כהן, לשעבר מפקד 8200 והיום מנהל חטיבת ICS (ר"ת מודיעין וסייבר) באלביט מערכות. לפי כהן: "על ישראל להשקיע בסייבר כדי ליצור 'צ'ק פוינט' נוספות ולהיות אור לגויים".

אם תרצו, אלו הם שני הגבולות שתחמו את הכנס הראשון בנושא אבטחת מידע ולוחמת מידע, שנערך היום במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הרעיון לכנס עלה לפני חצי שנה. מאז, כמעט כל שבוע ארעו ברחבי העולם מתקפות סייבר שונות, חלקן גלויות וחלקן פחות, שרק חיזקו את הסיבה לקיים כנס בנושא.

האיום של סייבר טרור אינו רק ברמת מדינה אלא ברמה של פגיעה בכל אחד ואחד מאיתנו. הסכנה היא בדיוק אותה סכנה כמו פגיעה במערכות המידע של ארגון עסקי או ציבורי, והזיהוי של הסכנה הוא הבעייתי כאן. רבים מעדיפים להתעלם ממנה. סייבר טרור לא מסתכם רק באבטחת מידע. מולנו עומד אויב מתוחכם ביותר עם כלים ומשאבים לא פחותים משלנו. עולם חברות האבטחה המסורתי, עדיין לא מורגל לקצב המהיר של התפתחות תולעי הסייבר, גם שם נדרש שידוד מערכות ואין ספק שהוא יגיע יום אחד.

שנת 2011 הייתה שנה מכרעת בעולם בתחום מתקפות הסייבר, כאשר האירוע הדרמתי ביותר היה של וויקיליקס (WikiLeaks). מאז שהיא פרצה לעולם, איבד תחום אבטחת המידע את אחד הדברים החשובים ביותר: האמון במקור המידע שמגיע אליו. החתימה הדיגיטלית, שהייתה הדבר האמין ביותר ברמה העובדתית, חשופה גם היא לפריצות והונאות. וכפי שראינו, גם תולעים כגון "סטוקסנט" מייצגות מגמה חדשה.

ההתגוננות מפני תופעות אלו דורשת הרבה ידע, מקצועיות והון אנושי. כל הדוברים בכנס הסכימו, כי כל המרכיבים האלו נמצאים כאן בישראל. כל מה שצריך, זה לרכז את המשאבים ואת המאמצים כדי להפעיל את כל הכוחות הללו במשולב. יש להקים את המסגרות הארגוניות הנכונות, לחנך את הדור הצעיר בכיוונים הנכונים ולהיות יצירתיים ככל האפשר.

חשוב גם להפנים את הדברים שאמר יאיר כהן, לפיו על ישראל – בניגוד למדינות אחרות – מוטלת משימה אחרת: להוביל את העולם בתחום ההתגוננות מפני סייבר טרור, להיות אור לגויים, ולהקים "צ'ק פוינט" נוספות. זה לא רק עניין מסחרי אלא קיומי גרידא –  ויפה שעה אחת קודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים