נשים ומחשבים: שקד יפה, אפוגטה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שקד יפה, מנהלת QA ו-Scrum מאסטר בחברת הסטארט-אפ אפוגטה

שקד יפה, מנהלת QA ו-Scrum מאסטר בחברת הסטארט-אפ אפוגטה

שם ותפקיד: שקד יפה, מנהלת QA ו-Scrum מאסטר בחברת הסטארט-אפ אפוגטה (Affogata).

ותק בתפקיד: שלושה חודשים.

תפקידים קודמים: מהנדסת QA בחברת הייב מדיה (Hive Media) ושלוש שנים בחברת ווקסר (Voxer).

השכלה ושירות צבאי: מפקדת קורס רשתות ומחשבים בחיל האוויר.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד הייתי טיפוס של מחשבים, משחקי מחשב וסדרות. לפעמים כשהייתה לי בעיית אינטרנט הייתי יושבת ושוברת את הראש ומחפשת דרכים יצירתיות באינטרנט לאיך אפשר להגיע לפתרון. בתיכון גיליתי את פרויקט רובוטיקה, שם התחלתי להתעסק בבניית רובוטים ובאספקטים השונים שלו, אני חושבת ששם גיליתי את העניין שלי בטכנולוגיה. כשהגעתי לצבא עברתי קורסים של אלקטרוניקה ומשם הגעתי למחשבים. אחרי שירות של שנתיים התחלתי את התפקיד הראשון שלי בהיי-טק, ובו-זמנית הצטרפתי לארגון שי קודס (;she codes) – ארגון שמטרתו להביא את אחוז הנשים בתעשייה ל50%, שם אני מתנדבת כבר שלוש שנים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לצערי אני חושבת שעדיין יש אפליה נגד נשים בתעשייה, הזוי כמה שזה יהיה בשנת 2021. אני חושבת שזה מתבטא, ובמגוון מקומות ולא רק בשכר, אלא גם בצורת התייחסות לנשים והמעמד המשתנה שלהן בחברה וקידום לתפקידים בכירים בתחומים טכנולוגים. אני חושבת שהרבה פעמים לוקחים בחשבון את העובדה שלאישה יש ילדים או הריון לפני קידום אנשים מהצוות לתפקידים בכירים. יצא לי גם לשמוע על מקרים של זלזול בנשים עקב היותן נשים, אותי זה מזעזע. וזה כמובן מעבר לסקרים שעורכים מדי שנה, שמוכיחים שעדיין מתקיים פער גדול מאוד בייצוג של נשים בתחומים שונים בתחום הטכנולוגיה. בצד החיובי, כן רואים מגמה חיובית בנושא, במיוחד בעשור האחרון, אבל יש עוד הרבה מקום לשפר. אני פועלת באופן אישי על מנת לקדם נשים בתחום הטכנולוגי ולצמצום הפער הקיים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? היו לי המזל והזכות לעבוד עם אנשים שהעריכו אותי בשביל הכישורים שלי, ולא לפי המגדר או התנאים שמגיעים עם היותי אישה. אני כן מרגישה שאני צריכה להוכיח את עצמי יותר בעקבות היותי אישה, וזה תמיד יושב לי בתת-מודע, אבל בזכות העובדה שאני מביאה מעצמי אקסטרה, אנשים רואים את העבודה הקשה שלי ומעריכים אותה בהתאם.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אליה

    מוכשרת ומקצוענית. בהצלחה גדולה. שהרי זוהי רק ההתחלה...

  2. קרו סולרי

    שקד אחת הנשים המקצויעות ביותר שפגשתי בחיים שלי. יש לי מזל וכבוד גדול לעבוד איתה 🙌☺️

  3. איתן יפה

    כל הכבוד לך. מאכל לך עוד המון הצלחות. וגם הצלחות בתחום של שוויון מלא לנשים. אנחנו במאה העשרים ואחת. צריך גם להוציא מהחשיכה מגזרים שטרם הפנימו את העובדה שנשים יכולות להצליח לא פחות ממגזרים גבריים בכל תחום

  4. DT

    מרשימה מאוד, איזה כיף זה לראות מנהלות צעירות!

אירועים קרובים