"שוהם תהפוך לבירת ההיי-טק והחדשנות של ישראל"

גלעד רבינוביץ', שניהל חברות טכנולוגיות ועסקיות מובילות במשק, מתמודד על ראשות מועצת שוהם, בה הוא מתגורר ● "נקים בישוב את החממה הכי גדולה בארץ לפרויקטי עיר חכמה" הוא אומר בראיון בחירות לאנשים ומחשבים.

גלעד רבינוביץ'. מועמד לראשות מועצת שוהם. צילום: יח"צ

הבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו ב-30 לאוקטובר השנה, חושפות מתמודדים חדשים ממגזרים שונים שהחליטו שהם עשו מספיק לביתם וכעת הגיע הזמן לתרום לקהילה בה הם חיים. גם במגזר ההיי-טק יש מועמדים שמוכנים לזנק אל המים הסוערים ולא תמיד נעימים, ששמם השלטון המקומי.

גלעד רבינוביץ' הוא אחד מהם ובימים אלו הוא בשיאו של מסע בחירות להתמודד על תפקיד ראש הרשות, במקום ראש המועצה הנוכחי, גיל ליבנה, שהודיע כי אינו מתמודד בבחירות הקרובות.

רבינוביץ' (56) הוא מוותיקי המנהלים הבכירים בענף, ניהל חברות טכנולוגיה ותקשורת כגון מלם, נטוויז'ן, EDS ועוד, במקביל כיהן בשורה של תפקידים במגזר העסקי כגון יו"ר מועצת המנהלים של רשת אייס קנה ובנה ודירקטור בשורה של חברות. כיום הוא בעל חברת ייעוץ העובדת בין היתר עם השלטון המקומי.

רבינוביץ' אינו פנים חדשות בישוב שלו. לאורך כל הקריירה שלו בהיי-טק הוא מכהן בהתנדבות כסגן ראש המועצה, מחזיק תיק החינוך בישוב וחבר בדירקטוריון עמותת "צופן" לקידום תעסוקת ערבים בהיי-טק. בנוסף הוא מרצה במסגרת תואר שני במנהל עסקים במכללה האקדמית אונו.

מה פתאום פוליטיקה עכשיו?
"פעילות ציבורית מלווה אותי לאורך כל חיי, ב-2003 ייסדתי את התנועה החברתית ההתנדבותית "שוהם בתנופה" ששמה לה למטרה לקדם נושאים חברתיים עם דגש על חינוך במקום מגוריי, שוהם. אני רואה בפעילות ציבורית ותרומה לקהילה בהתנדבות חובה לכל אזרח והיא מהווה מרכיב משמעותי בחיי. בנוסף, אני חייב לציין שאני מאד נהנה ומסופק מהיכולת להניע מהלכים חברתיים שמשפיעים על חיי היום יום של אוכלוסיות רחבות".

אילו מהלכים אתה עומד ליזום לטובת הישוב?
"ראשית, אני מבקש להדגיש כי החלטתי להתמודד כי יש לי אג'נדה שמטרתה לשנות ולשפר את איכות החיים בישוב. בכוונתי להפוך את שוהם לבירת ההיי-טק של מדינת ישראל. יש לנו את האנשים, יש לנו את היכולות ויש לנו את הידע כיצד לעשות זאת".

ישראל מלאה בישובים שיש להם אזורי תעסוקה מבוססי היי-טק, מה אתם מתכוונים לחדש?
"ראשית, ההיי-טק כבר כיום מאפיין בולט בשוהם. חלק גדול מהתושבים בו הם מנהלים בכירים בהיי-טק ומנהלים במגזרים אחרים. הנושא אינו זר לנו. אם אבחר, אני מתכוון להפוך את הישוב כולו לחממה טכנולוגית לפתרונות לעיר חכמה ובכלל. זה בצד המעשי. לא קריית היי-טק שמרכזת ענקיות טכנולוגיות, ממה שכבר קיים, ברחבי הארץ אלא להיפך, ליצור אקוסיסטם שיסייע לדור הצעיר שלנו, שלא מעט מהם עוסקים ביזמות, סטארט-אפים. מה שחסר להם זה מקום שבו שיוכלו לממש את הרעיונות שלהם ולרוץ קדימה עם זה".

יש לכם שטחים שמיועדים לכך?
"כבר כיום יש מתחם אחד שנחנך ממש לפני כמה ימים. הוא בשטח של גני ילדים שהתפנו. הם בבעלות המועצה ויש לנו את היכולת להקצות עוד מקומות כאלו. חשוב להבין שהרעיון הוא לא רק לספק להם פתרון נדל"ני. מתחמי עבודה מבוססים על זה שאנשים יושבים ביחד, מחליפים רעיונות ומפרים זה את זה. לזה בדיוק הכוונה שלנו. אנחנו רוצים לאפשר לכל חברה שיש לה רעיון בתחום זה לבוא אלינו. נקים עבורם מתחמי עבודה בשטחים שנפנה ונאפשר להם לעבוד".

"בנוסף, הרעיון הוא שההיי-טק מרכז סביבו מגוון של צרכים ונותני שירות, כך שהישוב כולו ירוויח ויועצם. כיום רוב התושבים עובדים מחוץ לישוב ומרכזי תעסוקה של היי-טק יאפשרו להם למצוא עבודה במקום מגוריהם".

איך מערכת החינוך שאתה אחראי לה כבר כיום, תשתלב בתוכנית להפוך את שוהם למרכז היי-טק?
"כבר כיום מלמדים את מקצועות ההיי-טק ןהמדעים בישוב ברמות שונות ובכוונתי להעצים את זה. אני חושב שילדים בבתי ספר צריכים ללמוד כבר משלב צעיר לא רק מדעים ומתמטיקה, אלא גם יזמות, וכיצד להתמודד עם בעיות שונות. ננצל את ההון האנושי המצוין שיש בישוב, שיעזרו וילוו את החברות שיעבדו במתחם שלנו. בנוסף, בכוונתי להרחיב את לימודי הרובוטיקה והמדעים בכל בתי הספר מגיל יסודי ולהקים מרכז רובוטיקה שישרת את כל התלמידים בשוהם".

מעבר להיי-טק אתה בוודאי מודע לכך שראש מועצה צריך לעסוק בדברים הקטנים היום יומיים שמטרידים כל תושב.
"בוודאי שאני מודע לזה ומוכן לזה. כבר כיום אני מעורב ונפגש עם תושבים בכל בעיה שיש להם. הגישה הישירה והאישית לכל אזרח היא המתכון להצלחה של ראש העיר. מעבר לזה, אני מצהיר שאכהן שתי קדנציות בלבד. זו הנורמה שצריכה להיות לדעתי בכל הרשויות ולא רק. בנוסף אני מתחייב לנהל את קמפיין הבחירות שלי ללא תרומות מגורמים כלשהם. המחויבות היחידה שלי הינה ותהיה מול התושבים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פנחס

    גלעד איש רציני וראוי, אבל פחות מתאים לתפקיד מועצת שוהם. היכולות הניהוליות שלו לא בהכרח מתאימות לדרישות התקפיד. אני חושב שאיתן פטיגרו, שהתמחה בפעילות ציבורית כל חיו הוא המועמד הנכון. https://www.petigro.com/about

אירועים קרובים