"הנוף הדיגיטלי משתנה; העובדים רוצים חוויה דיגיטלית גם בעבודה"

עינת זרמי, מנהלת חטיבת יישומים במלם מערכות, מדברת על ההשפעה של השינויים הדיגיטליים על העבודה, על המערכת של החברה ועל עולם ה-ERP בעוד חמש שנים

עינת זרמי, מנהלת חטיבת יישומים במלם מערכות. צילום: רז רוגובסקי

איך משפיעים השינויים החלים בעולם הדיגיטלי על העבודה של העובדים?
"יש שינויים רבים. הנוף הדיגיטלי משתנה ומה שקיים הוא לא מה שהיה פעם, גם בסביבות העבודה. העובדים מקבלים חוויה דיגיטלית במקומות רבים בחייהם והם רוצים אותה גם בעבודה. יש להחצין את החוויה הדיגיטלית למשתמשים-העובדים ולהתאים לסטנדרטים של ימינו. כך, למשל, עובדים בכל ארגון מצפים לעבוד דרך המובייל ולקבל באמצעותו את המידע האנליטי או לייצר תהליכים".

כיצד ניתן לעשות זאת? תני בבקשה דוגמאות לפרויקטים שביצעתם בתחום.
"אנחנו שותף של סאפ (SAP) כבר הרבה שנים. באחרונה ביצענו פרויקט בדור כימיקלים, המשלב את בסיס הנתונים. מערכת SAP S/4HANA מאפשרת יישומי קצה שנראים ומרגישים כמו יישומים סלולריים רגילים, אבל הם קשורים למערכות ה-ERP. כך, אנשי רכש, מכירות, עובדי פס ייצור או טכנאים בשטח יכולים להשתמש במערכת הרלוונטית לגביהם בכמה הקלקות. היא מאפשרת להם לקבל גרפים ולוחות מחוונים (דשבורדים) המבוססים על נתוני אמת עדכניים לאותה הדקה. זה משהו שלא היה קודם.

אנחנו מבצעים פרויקט נוסף של הנגשת תהליכי הרכש למובייל באמצעות אפליקציית פיורי אצל לקוח גדול. אצל לקוח אחר אנחנו מאפשרים עדכון נוכחות באמצעות הטלפון הנייד. המערכת הזו מאפשרת שדרוג דיגיטלי לתהליכי העבודה הקיימים בארגון.

אחת החוזקות של המערכת היא שחלק מהנתונים מגיעים לא מהקלדות של המשתמש, כמו פעם, אלא מהחיישנים שעל הטלפונים הסלולריים. בכל רגע נתון אפשר לדעת איפה נמצא מחזיק אותו טלפון וארגונים משתמשים במידע הזה – למשל לשיבוץ טכנאים או להחתמת נוכחות. הנתונים המגיעים מהסמארטפונים הם חלק אינטגרלי גם מהתהליכים וגם מהדו"חות. ניתן לומר שזה פתרון אינטרנט של הדברים מלא".

מה עוד מסוגלת המערכת לעשות?
"המידע מגיע כיום גם ממכונות ייצור או ממכשירים אחרים בפס הייצור. כל הנתונים מגיעים בזמן אמת והמערכת מסוגלת לעבד אותם, לזהות אנומליות ובמקרה הצורך להתריע. עיריות, למשל, יכולות לדעת מה מצב המילוי של כל פח זבל ושל המשאיות. כמו כן, אפשר להשתמש בזה לאחזקה מונעת כדי לדעת באיזה צינור יש בעיה לפי המיקום הגיאוגרפי שלו.

היכולת שלנו היא לארוז פתרונות של SAP S/4HANA לרכיבים מובנים שניתן ליישם בצורה קלה עם שאר הנכסים של מלם. הדבר חשוב בפרט בארגונים קטנים כמו סטארט-אפים – אבל כאלה שחושבים בגדול, אפילו גלובלית. הם יכולים לשדרג את חוויית המשתמש של משתמשי הקצה. בנוסף, אנחנו מאחסנים את התשתיות אצלנו, בענן של החברה, כך שהם מקבלים מוצר מובנה ותשתיות במקום אחד".

האם גם לקוחות של אותן חברות יוכלו להשתמש בשירות דרך הסלולר?
"זה תלוי. אם מדובר במערכת ERP שהיא מערכת בק אופיס, היא מיועדת למשתמשים בתוך הארגון, אבל אם מדובר במערכת CRM, שהיא מה שמכונה פרונט אופיס, גם המשתמשים החיצוניים יוכלו להשתמש בה".

כיצד ייראה תחום ה-ERP בעוד חמש שנים?
"הוא יהיה שונה לגמרי. הכול יהיה דיגיטלי. זה תהליך שהתעשייה עוברת ומבינה שהוא חשוב, אבל לא מבינה עד כמה. אנחנו, כספקים, רואים את זה. הטרנפסורמציה מתרחשת מול עינינו ובתוך שנים ספורות, כל המשתמשים בארגונים יעבדו דרך האפליקציות. החיבור בין המשתמש בארגון ללקוח בשטח יתבצע באותן פלטפורמות ומערכות ובשקיפות מלאה, בחוויה רציפה בין לקוח הקצה ללקוח הפנים ארגוני. עם החיבור למערכות האינטרנט של הדברים ועם המידע שמגיע בזמן אמת מהשטח, נוצר מעגל אחד של חוויה אחרת, של שקיפות, של מידע עדכני בזמן אמת והרבה יותר חכם, ושל תהליכים הרבה יותר מהירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים