נכנסה לענן באיחור, ערכה רכישה טובה – ונלחמת על מעמדה בענן

ההערכה היא שלעתים ספקיות IT מבצעות רכישה כדי לזכות בטכנולוגיה שאין להן עדיין, או לחלופין רכישת חברות צעירות, על מנת "לגרש אותן מהשולחן" ולשמור עליהן במגרש שלך, כדי שיהיו מחוץ להישג ידם של המתחרים"

לארי אליסון, היו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל. צילום: פלי הנמר

הרכישה של אורקל (Oracle) את ראבלו (Ravello Systems) הישראלית, היא בשורה טובה לענקית ה-IT, גרסו האנליסטים.

"מדובר בחדשות טובות עבור אורקל", כתב אחד האנליסטים, "שהענן שלה נחשב לטוב, אולם אינו מאוזכר לעתים קרובות ברובד העליון של ספקיות העננים, ואמזון (Amazon) בראשן. מדובר ברכישה שתהיה הצעה אטרקטיבית עבור לקוחות אורקל".

ראבלו הישראלית מספקת דרכים יעילות להרצת יישומים על גבי מחשוב ענן. החברה מסייעת לארגונים לשנע יישומים מ"חצר הבית", ה-IT הפנימי של הלקוח הארגוני – אל הענן הציבורי, ולהיפך. הרכישה החדשה של אורקל עשויה להיות בעלת חשיבות אסטרטגית עבורה – במסגרת בניית תשתית הענן שלה לכל שכבות ה-IT – מחשוב (שרתים), אחסון, רישות – עם יכולות לשינוע ואיזון עומסים ושיפור ביצועים.

לצד השבחים, ציינו האנליסטים את העובדה כי כיוון שאורקל נכנסה באיחור לתחום הענן, הרי כעת היא נלחמת באגרסיביות במתחרים – אמזון האוחזת בנתח השוק הגדול ביותר בתחום הענן הציבורי, עם שירותי AWS שלה, לצד מיקרוסופט (Microsoft) עם פלטפורמת הענן Azure.

"לעתים קרובות ספקיות IT מבצעות רכישה כדי לזכות בטכנולוגיה שאין להן עדיין, אבל זה גם לא יוצא דופן לקנות חברות צעירות, על מנת 'לגרש אותן מהשולחן' – ולשמור עליהן במגרש שלך, תוך שאתה מוודא שהן מחוץ להישג ידם של המתחרים", דברים אלה אמר צ'רלס קינג, אנליסט ראשי ב-Pund-IT. "שני התרחישים הללו יכולים להסביר הרכישה של ראבלו".

"עם לקוחות כמו אריסטה (Arista), ברוקייד (Brocade), רד-האט (Red Hat), סוסה (SUSE) וסימנטק (Symantec), מתקבל הרושם שהחברה הצעירה פעלה עד כה בכיוון הנכון ועשתה עבודה טובה", הוסיף קינג. לדבריו, "על ראבלו, כעת חלק מאורקל, לדאוג שההיצע שלה יתאים וישתלב היטב במגמה של הרוכשת – להרחיב את היצע הפתרונות והשירותים שלה בענן. תמורת הסכום הצנוע שהיא שילמה – 500 מיליון דולר, אורקל הבטיחה שהיא ולקוחותיה יהיו הנהנות הבלעדיות מהחידושים של ראבלו".

רכישות במיליארדים

באוקטובר 2011 רכשה אורקל את RightNow Technologies תמורת 1.5 מיליארד דולר. שירות הענן שלה מסייע לארגונים לספק ללקוחותיהם חוויית שירות משופרת מול מרכזי השירות, ב-Web וברשתות החברתיות.

בפברואר 2012 היא קנתה את טליאו (Taleo) תמורת 1.9 מיליארד דולר. החברה פועלת בענן בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). בדצמבר 2012 אורקל קנתה את Eloqua, ספקית של תוכנות בתצורת ענן למיכון השיווק ולניהול ביצועים, תמורת 871 מיליון דולר. רכישה זו נועדה לספק לארגונים יכולת להעניק ללקוחותיהם חוויית משתמש זהה בכל ערוצי ההתקשרות עימם.

בדצמבר 2014 היא קנתה את Datalogix, שפועלת בענן בתחום השיווק הדיגיטלי. באוגוסט האחרון ענקית ה-IT רכשה את Maxymiser, המספקת, בענן, תוכנה להתאמה אישית ללקוחות של ארגונים. על רכישה זו, של Maxymiser, נאמר כי נועדה לפתוח חזית מול יריבות אחרות בענן – Salesforce  ואדובי (Adobe).

ראש בראש באמזון

אנליסט אחר ציין אף הוא את כניסתה המאוחרת לשוק הרווי של הענן, וציין כי היא התמקדה בהנפקת גרסאות של היישומים העסקיים הפופולריים שלה לענן: פיננסיים, משאבי אנוש, אוטומציה של מכירות ועוד. כעת, ציין האנליסט, "נדמה כי היא רוצה להיכנס ראש בראש באמזון". אלא שאמזון נמצאת ביתרון ענק, עם מספר הולך וגדל של חברות – כולל חברות טכנולוגיה כמו אינטואיט (Intuit), נטפליקס (Netflix) וג'וניפר (Juniper), שסוגרות את הדטה סנטרים שלהן ומעבירות את כלל מערכי המחשוב שלהן לאמזון. אורקל היא המפסידה הגדולה מתרחישים שכאלה, שכן ענקית ה-IT מבססת חלק ממכירותיה על חומרה ותוכנה לדטה סנטר הארגוני.

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל אמר באחרונה לאנשים ומחשבים כי "ארגונים נמצאים בתחילת המסע למחשוב ענן. אורקל משקיעה השקעות ענקיות בתחום, לטובת בנייה של עשרות דטה סנטרים ברחבי העולם. הדבר יקרין גם על העשייה שלנו מול הלקוחות בארץ".

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת אפליקציות עסקיות באורקל ישראל, אמר בעבר לאנשים ומחשבים כי "הלקוחות הארגוניים הבינו שהענק האדום התעורר והביא את הענן לעולם האפליקציות". לדברי מרנפלד, "אורקל עשתה שני מהלכים משמעותיים בענן: המפתחים שלנו כתבו מחדש את כל האפליקציות על פלטפורמות הענן – ERP לארגונים בכל הגדלים, CRM ותוכנות לניהול משאבי אנוש. בנוסף, אורקל ערכה סדרת רכישות כדי להשלים את ההיצע שלה בענן". ימים יגידו אם הרכישה הנוכחית של ראבלו הישראלית היא שתיתן את ההתנעה המשמעותית לעסקי הענן של הענק האדום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים