הבריטים לא ויתרו על סקוטלנד, אבל על ITIL כן

הסקוטים כמעט שנפרדו מהממלכה המאוחדת, אבל הממשלה לא ויתרה עליהם. לעומת זאת, על מתודת ITIL הממשלה הבריטית ויתרה בקלות, והעבירה את השליטה עליה לחברה פרטית בשם AXELOS limited, כשהיא שומרת על חצי מהמניות, ללא זכויות ניהול. האם זה טוב למשתמשים? ממש לא בטוח

30/09/2014 15:34
מתודולוגיה אחת שנוצרה בממלכה הבריטית המאוחדת. BigStock

ישנה מתודולוגיה אחת שנוצרה בממלכה הבריטית המאוחדת, שהגדירה "סטנדרט דה-פקטו לניהול IT", ואומצה ע"י כל העולם. למתודולוגיה הזו קוראים ITIL. שיטה לניהול IT שהוגדרה בשנות ה-80, והפכה לפופולרית במאות אלפי ארגונים בעולם. היא נוצרה ע"י משרד המסחר הבריטי, ושינתה את שיטת ניהול מערכות המידע בעולם, אבל לאחרונה הועברה השליטה ב-ITIL לגוף מסחרי פרטי, בניסיון לשפר את יכולות התחזוקה של המתודה.

התהליך התחיל עוד בתחילת 2014, כשכל ה"Best Practice portfolio" שכולל 8 מתודולוגיות, כולל ITIL ו-Prince2, הועבר לאחריותם המלאה של חברת AXELOS Limited, חברה פרטית, שמתפקידה לשמור את המתודולוגיות עדכניות ותואמות לניסיון המצטבר בעולם. זהו מהלך שהופך שירות חינמי שסיפקה הממשלה הבריטית למשתמשי ה-Best Practices בעולם לפרה חולבת.

עד היום פיתוח ITIL היה תוצאה של שיתוף פעולה בין שני גופים שלא למטרת רווח: ארגון המתנדבים הגלובלי itSMF, ובין הממשל הבריטי. שיתוף פעולה זה נעצר ברגע שאחד הגופים הוא גוף מסחרי, ומזה מספר חודשים מנסים הצדדים להגדיר את תצורת שיתוף הפעולה העתידי בחוסר הצלחה. האינטרס של AXELOS הוא למקסם רווחים, והאינטרס של itSMF הוא לעזור למיליוני אנשים להפיק תועלת ממתודת ITIL, וזהו לא בהכרח אינטרס משותף. חברת AXELOS תספק בתשלום שירותים שונים של שימוש במתודה, כנראה בעלויות שילכו ויגדלו, אבל לפחות ITIL תהיה יותר עדכנית ומותאמת לצרכים.

בני קמין הוא מנכ"ל I-til Consulting, חברה שמיישמת תהליכי עבודה לשיפור היעילות והרווחיות של ה-IT

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים