כשקליק ויו נשכה את CA

קליק ויו אמנם ניצחה את CA, אבל הכוכב האורוגוואי הרס את היום עם הנשיכה שתיכנס לפנתיאון המונדיאל הנוכחי ● וגם: איזו מדינה-חברה צריכה להמציא את עצמה מחדש ומי שיחקו על כל הקופה?

כלב נשך אדם, אומר המשפט שכל עיתונאי מתחיל מכיר, זה לא אייטם, אבל אדם נשך כלב – זה כבר מתחיל להיות מעניין. כשאדם נושך אדם זה מתחיל להיות מגעיל. כששחקן כדורגל אחד נושך שחקן כדורגל אחר, ועוד במשחק במונדיאל, זה ממש מעצבן. דוחה במיוחד כאשר כוכב גדול כל כך כמו סוארס עושה את זה.

היום השני של סבב משחקי ההכרעה בגביע העולמי בכדורגל נהרס עם הפעולה המגעילה והדוחה של הכוכב האורוגוואי. חבל שדווקא בטורניר כל כך מוצלח, עם הרבה גולים ועניין, מגיע אחד הכוכבים הגדולים ומוריד את התדמית של הכדורגלן והכדורגל לרמה הנמוכה ביותר.

המשחקים במונדיאל הנוכחי ממשיכים להיות מרתקים, עם גולים כמעט בכל משחק, דומיננטיות של הנבחרות הדרום אמריקאיות, חוסר הצלחה של הנבחרות מאפריקה ודרמה ענקית במשחק בין יוון לחוף השנהב. עוד נתון מעניין: שתי הנבחרות שהיו צריכות תיקו על מנת לעלות הפסידו בעוד ששתי הנבחרות שהיו צריכות ניצחון – ניצחו, מה שמלמד שבמונדיאל הזה עדיף לתקוף ולבנות על ניצחון ולא על תיקו.

השופט הכריע את המשחק
ב-"קרב" הראשון שיחקה נבחרת אורוגוואי, שמיוצגת בטור זה על ידי קליק ויו (QlikView), מול איטליה, אותה מייצגת כאן CA. קליק ויו הוקמה אמנם בשנת 2000 אבל פרצה לתודעה רק כמה שנים לאחר מכן, עם פתרון חדשני ומנצח בתחום ה-BI. בדומה לאורוגוואי, החברה יודעת לבנות בצורה מהירה ומושכת מודלים של נתונים שמציגים להנהלה זווית אחרת של הארגון ומאפשרים לקבל החלטות נכונות. גם אורוגוואי יודעת לבנות בצורה מהירה התקפות בעזרת הכוכבים שלה, ובעיקר בעזרת סוארס וגודין, שמוכיח באחרונה שהוא יודע לכבוש שערים מכריעים וחשובים, ולייצר תמונת מצב אחרת גם מול נבחרות חזקות ממנה. העובדה האחרונה אפשרה לה להגיע בטורניר הקודם עד לחצי הגמר.

CA היא חברה ותיקה, עם מוניטין רב שנים והצלחות רבות בעבר, שבנויה על מספר פתרונות ותיקים ומובילים בתחום ההגנה על מערכות התשתיות הארגוניות, כמו שאיטליה מבוססת על השוער הענק שלה, בופון. היא בנויה גם על פתרונות שליטה ובקרה, שבעזרת האג'נטים השונים שולטים על הרכיבים השונים ברשת ובמערכות, כמו קשר ענק ששולט במשחק ושולח את החלוצים לכיבושים.

המשחק עצמו היה קשוח, עם הרבה עבירות, ואין ספק שהשופט, שהיה חלש, הכריע אותו כששלף כרטיס אדום מיותר ולא ראוי למרקיזיו מאיטליה. בהמשך, גודין כבש את שער הניצחון בראש, סוארס נשך בצורה מגעילה את קייליני ואורוגוואי ניצחה את המשחק ותעלה מהמקום השני לשלב הבא.
המדינה והחברה שצריכות להמציא את עצמן מחדש.

במשחק השני המשיכה קוסטה ריקה, שבטור שלנו מיוצגת על ידי VMware, במסע ההצלחה שלה בטורניר והשיגה את הנקודה הדרושה במשחק משמים מול אנגליה, אותה מייצגת כאן בבילון (Babylon).

בדומה לקוסטה ריקה, VMware יודעת לקחת את השרתים והתשתיות ולהפוך את השלם למשהו ששווה יותר מסכום חלקיו. אין ספק שמשחק של קוסטה ריקה הוא משחק קבוצתי, שיודע בצורה חכמה להוציא הרבה יותר ברמת התוצאות מאשר הכישרון הספציפי שטמון ברגליים של כל אחד מהשחקנים שלה.

מהצד השני ניצבה אנגליה, שבדומה לבבילון חיה על התהילה של העבר וטרם המציאה את עצמה מחדש. אני משוכנע שלאחר אליפות כל כך עלובה מבחינת האנגלים חייב להיות מהפך ואני מקווה שנראה אותו כבר באליפות היורו הבאה. הפתרון שהאנגלים צריכים ליישם נעוץ באיחוד כל הכוחות של בריטניה בנבחרת אחת, שתכלול גם את הכוכבים של סקוטלנד, צפון אירלנד ו-ויילס. או אז נראה את החזרה בגדול של הנבחרת האנגלית לחזית של הכדורגל העולמי.

כמו החברים מהממלכה, גם בבילון חייבת להמציא את עצמה מחדש. נועם לניר כבר עשה זאת פעם אחת, כשהעביר את בבילון מחברה שמתמקדת בתוכנת מילון לחברה שעושה עסקים מהורדות של סרגלים ויצירת טרפיק ברשת, והוא חייב לעשות זאת בשנית. בדרך עליו להתגבר על המשבר שנובע מהריב עם גוגל (Google). גם כאן, הפתרון מבוסס על רכישת חברות על בסיס המזומן שבקופה ויצירת מגוון פתרונות ושירותים נוספים.

משחק על כל הקופה
המשחק השלישי היה הדרמטי מכל משחקי יום האתמול. נבחרות יוון-EMC וחוף השנהב-סיסקו (Cisco) שיחקו על כל הקופה בדרך לשלב הבא.

EMC מביאה פתרונות אחסון חכמים ביחד עם פתרונות נוספים בתחום התשתיות. מולה התייצבה נבחרת שרמת התקשורת והחיבור בין השחקנים שלה מזכירה את פתרונות התקשורת של סיסקו. שתי הנבחרות, והחברות, מתבססות על שחקנים שעובדים קשה ומייצרים מצבים על בסיס העבודה הקשה. במשחק הספציפי הזה, יוון-EMC שלטה במשחק הספציפי הזה ולמרות זאת, חוף השנהב ידעה לחזור והייתה מאוד קרובה (מרחק דקה ופנדל) לשלב הבא. אלא שיוון היא נבחרת ו-EMC היא חברה שאת שתיהן אסור לעולם להספיד. הן ידעו לדבוק במטרה עד לכיבוש השער בדקה ה-93. התחזית שלי היא שיוון תמשיך להפתיע, תנצח את קוסטה ריקה ותעלה עד לשלבים הגבוהים של הטורניר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים