ההשקה הנוכחית – הרבה יותר מעוד iPhone חדש

אפל תשיק בעוד כמה שעות מכשירי iPhone חדשים, בניסיון לנגוס ב-80% שיש לאנדרואיד ולסמן את עתידה כחברה חדשנית, שמשנה סדרי עולם ● אכזבה של הציבור והמשקיעים מהמכשירים החדשים, שככל הנראה יהיו זולים, עלולה לעלות לה ביוקר

בעוד כמה שעות, נכון לכתיבת שורות אלה, יינשאו עיני העולם לאירוע ההשקה של אפל (Apple) שבו תציג, כנראה, מכשירי iPhone חדשים. מעבר להערכות שעוסקות באיך ייראו מכשיר הדגל העתידי של החברה והמכשיר המוזל שלה, עולים אצלי כמה הרהורים, שכן מדובר בהשקה שמתבצעת בתקופה קריטית לאפל. היא קריטית בגלל כמה סיבות: ההשתלטות של אנדרואיד (Android) על שוק הסמארטפונים, התחרות מצד יצרניות אחרות, בעיקר סמסונג (Samsung), והעובדה שאפל מאבדת את קסמה להציג לעולם את "הדבר הגדול הבא".

לאור הדיווחים והניחושים על המכשירים החדשים, אפל מסתכנת בכך שהמשקיעים שלה לא ממש ייפלו מהכיסא מתדהמה. זה יוסיף על דאגתם, שהושמעה לא אחת, מכך שאפל איבדה את יכולת החדשנות שלה בתוך התחרות הגוברת. "אם תחלוף עוד שנה והחברה לא תציג משהו שייחשב לקטגוריית מוצר חדשה, צפויים לה הן משקיעים והן משתמשים מאוכזבים", ביטא זאת אנליסט מגרנטר (Gartner).

נראה שאפל תיענה הערב (ג') ללחץ שמופעל עליה כתוצאה מהיתרון הברור של אנדרואיד מול iOS ומהתחרות מול סמסונג, ותציג גרסה זולה של ה-iPhone. קרוב לוודאי שהיא תבקש לפנות איתו לשווקים בעולם, שכן מכירות הסמארטפונים בארצות הברית החלו להתייצב ולעומת זאת, הן עדיין צומחות מחוצה לה, בייחוד בסין. באזורים רבים קריטי מאוד מבחינת אפל שיהיה לה היצע בשוק הביניים של הצרכנים. עד כה שיחקה אפל רק בשוק מכשירי הפרימיום היקרים ולדעת אנליסטים רבים, היא הפסידה כתוצאה מכך נתחי שוק נכבדים, כמו גם משתמשים פוטנציאליים למכשירים היקרים האחרים שלה – טאבלטים ומחשבים ניידים. בנוסף, מכשירים מוזלים, בהנחה שיהיו כאלה, יאפשרו לאפל לנסות לנגוס מה-80% שיש לאנדרואיד בשוק מערכות ההפעלה הסלולריות העולמי.

ואולם, על אפל לפעול בזהירות רבה במגרש החדש של שוק הביניים והשוק הנמוך, כדי לא להזיק למוניטין שלה בכל הנוגע לאיכות, שהיא חלק מה-DNA שלה. מאחר שעד כה אפל הציגה מחויבות מלאה לאיכות פרימיום בכל המכשירים שלה, היא נרתעה מכניסה לשוק הנמוך של הסמארטפונים. המנכ"ל, טים קוק, ביטא זאת בבהירות בשיחת ועידה עם משקיעים בתחילת השנה כשאמר: "אנחנו לא מעוניינים בהכנסות רק למען הכנסות. יכולים היינו לשים את המותג אפל בדברים רבים ולמכור הרבה יותר מוצרים".

לכן, ההשקה היום היא הרבה יותר מסתם השקה של עוד מכשיר. במידה מסוימת היא תסמן את עתידה של אפל כחברה חדשנית, שמשנה סדרי עולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים